گزارش کامل و پشت پرده اتفاقات اخیر فضای مجازی شهرستان رودبار؛

جنجال برای حرف نگفته و ادعایی که ثابت نشد

M.R.M
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آوریل 2020 | 16:29 ب.ظ
جنجال برای حرف نگفته و ادعایی که ثابت نشد پشت پرده حواشی اخیر در فضای مجازی شهرستان چیست؟ بحران کرونا باعث شده تا در کنار تلاشهای کادر درمانی و پرستاری بعنوان خط مقدم مبارزه با این ویروس، نیروهای داوطلب مردمی و بسیج هم ظرفیت های خوبی برای همکاری نشان دهند اما باید بخاطر بسپاریم هرگونه همکاری سازمانی، نظامی یا مردمی باید تحت فرماندهی مدیران […]

پشت پرده حواشی اخیر در فضای مجازی شهرستان چیست؟

بحران کرونا باعث شده تا در کنار تلاشهای کادر درمانی و پرستاری بعنوان خط مقدم مبارزه با این ویروس، نیروهای داوطلب مردمی و بسیج هم ظرفیت های خوبی برای همکاری نشان دهند اما باید بخاطر بسپاریم هرگونه همکاری سازمانی، نظامی یا مردمی باید تحت فرماندهی مدیران دولتی و حوزه بهداشت و درمان باشد.

به گزارش درفک خبر به نقل از شکوفه های زیتون

نهمین جلسه ی ستاد مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا، ۱۵ فروردین ماه در فرمانداری شهرستان رودبار با حضور ضیائی فرماندار، پورعلی معاون سیاسی، بخشداران، شهرداران و نمایندگانی از کادر بهداشت و درمان و ارتش در حالی برگزار شد که از خبرنگاران جهت پوشش خبری این نشست دعوتی صورت نگرفته بود و تنها روابط عمومی فرمانداری در این نشست حضور داشت. نشستی که مهمترین موضوع خروجی آن اهتمام مردم شهرستان رودبار همگام با دیگر مناطق کشور به اخطارها و تدابیر مسئولان و خادمان سلامت بود؛ علاوه بر این سالم سازی، ضدعفونی و گندزدایی شهرها و بخش ها در قالب تشکیل کمیته ی منسجم سلامت بود.

اما حواشی نهمین نشست ستاد مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان رودبار یک روز پس از برگزاری آن آغاز شد و در حالی که خبرنگاران در این نشست حضور نداشتند، برخی از کانالهای خبری محلی بدون در نظر گرفتن موقعیت حساس این روزهای مردم و احتیاج مبرم جامعه به آرامش و تنها با استناد به شنیده های تحریف شده و با استفاده ابزاری از عبارت «کوله به دوشان» و «تحریف سخنان شهردار رستم آباد» اقدام به انتشار مطالبی غیرواقعی و فاقد منبع موثق نمودند که سبب مکدر نمودن خاطر بسیجیان واقعی و مخلص شهرستان رودبار شد.  اما این تازه آغاز ماجرا بود. انتشار این خبر در فضای مجازی واکنش هایی را از سوی برخی بهمراه داشت. هرچند که در همان روزهای ابتدایی تعداد انگشت شماری از مسئولین شهرستان که در آن نشست نیز حضور نداشتند با انتشار بیانیه هایی در همان کانال های خبری محلی، موضع سختی را در پیش گرفتند. اما سکوت حجت الاسلام سیدمحمدی امام جمعه، ضیائی فرماندار، بخشداران، شهرداران و سایر مسئولین شهرستان رودبار که در نهمین نشست ستاد مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا حضور داشتند برای افکار عمومی بسیار پرمعنا و قابل تأمل بود. زیرا افکار عمومی با توجه به عدم ارائه مستندات لازم و یا ویدئو و صوت سخنان شهردار رستم آباد در آن جلسه از سوی کانال های مدعی، منتظر اظهار نظر حاضران و شاهدان جلسه بودند.

از این سکوت قابل تأمل می توان حدس زد شاید حقیقت ماجرا چیز دیگری است و این سکوت نشان از اطلاع کامل آنها از پشت پرده ماجرا و اذعان به روند عادی جلسه مورد نظر داشته است و بدین طریق خود را درگیر بازی چند کانال تلگرامی محلی که تنها سعی در گمراه نمودن افکار عمومی، برهم زدن آرامش، وحدت و همدلی مردم دارند، نکردند. هر چند که تعداد انگشت شماری از مسئولین با واکنش شتابزده به ناگهان خود را در وسط میدان دیده و متعجبانه فقط نظاره گر ماجرا شدند.

اما واقعیت ماجرا از چه قرار است؟ آیا در پس موضوعات مطرح شده انگیزه های پنهانی برای بوجود آورنده شایعات وجود دارد؟ دلیل شعله ور نمودن آتش اختلاف و دوقطبی کردن جامعه توسط برخی افراد در شهرستان چیست؟

شکوفه های زیتون در این شماره از هفته نامه با پرداختن کامل به این موضوع و گفت و گو با رئیس و حاضران جلسه فوق سعی دارد تا واقعیت ماجرا را منتشر نماید و قضاوت در مورد حوادث روزهای اخیر فضای مجازی شهرستان را برعهده مردم بسپارد. در ادامه با ما همراه باشید

.

ضیائی، فرماندار رودبار:

 ادعاهای مطروحه صحت ندارد

محمدصالح ضیائی، فرماندار شهرستان رودبار عصر روز پنجشنبه ۲۱ فروردین در حاشیه پنجمین مرحله ضدعفونی و گندزدایی معابر اصلی و فرعی رستم آباد در گفت و گو با شکوفه های زیتون با اشاره به اهمیت همدلی و وحدت برای گذر از روزهای سخت مقابله با ویروس کرونا گفت: در روزهای اخیر همه در حال تلاش برای شکست کرونا و تثبیت سلامت جامعه هستند که در این راه سخت و دشوار کمک و همدلی مردم، ارتش، بسیجیان و جهادگران قابل توجه است. وی در پاسخ به ابهامات به وجود آمده در فضای مجازی و حواشی نهمین نشست ستاد مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا گفت: ادعاها و ابهاماتی که پیرامون آن نشست رسمی در فرمانداری شهرستان رودبار مورد بحث واقع شد صحت ندارد و لازم است تاکید کنم در این روزهای سخت آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است وحدت و همدلی می باشد. نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار در پایان با تاکید بر اینکه نباید حقیقت را نادیده بگیریم، تصریح کرد: در جلسه فوق موضوع خاصی رخ نداده و نسبت به هیچ شخص، گروه و یا ارگانی بی احترامی نشده است.

چگینی شهردار رستم آباد:

از سخنانم سوء برداشت شده / صوت سخنانم را منتشر کنند

پیشنهاداتم در آن جلسه اکنون توسط سه ائمه جمعه شهرستان پیگیری می شود


نعمت چگینی شهردار رستم آباد نیز در گفت و گویی اختصاصی با شکوفه های زیتون در خصوص ابهامات و حواشی به وجود آمده در روزهای اخیر و برداشت های سوئی که از سخنان وی در نهمین نشست رسمی ستاد مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان رودبار شده بود، طی سخنانی اظهار داشت: در این نشست بنده بعنوان یکی از شهرداران هفت شهر شهرستان رودبار نسبت به مشکلاتی که در سطح شهر رستم آباد و سایر شهرهای شهرستان وجود داشت مطالبی را در چند بند جهت پیشبرد اهداف عالی این ستاد مطرح نمودم.

بند نخست؛ برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرهای لوشان، منجیل، جیرنده و حومه، گیت ضدعفونی و ایستگاه غربالگری ورودی گیلان به ابتدای شهر لوشان انتقال داده شود در این خصوص بخشی از هزینه ها و تجهیزات و اسکان های موقت را بنده از هزینه شخصی تقبل می کنم تا مردمان بخش عمارلو و شهرهای لوشان، منجیل و حومه از این مهم نیز بهره مند گردند و محدودیت های ورود مسافران به این مناطق نیز لحاظ گردد، که این مهم به دلیل ذینفع بودن تمام شهرهای شهرستان، نتایج خوبی را نیز دربر خواهد داشت. البته این پیشنهاد و درخواست بنده در نهمین جلسه ستاد مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا در تاریخ ۱۵ فروردین بود و در روزهای اخیر نیز از سوی ائمه جمعه شهرهای رودبار، منجیل و لوشان نیز با جدیت پیگیری می گردد و این عزیزان بصورت متفق القول از عدم استقرار ایستگاه غربالگری در لوشان گلایه دارند.

بند دوم؛ ضدعفونی و مراقبت از دستگاه های خودپرداز (ATM) بانک ها. به دلیل اهمیت این موضوع و به سبب قیمت بالای این دستگاه ها پیشنهاد دادم تا در صورت موافقت، ضدعفونی این دستگاه ها برعهده خود بانک ها قرار گیرد تا بدلیل نفوذ محلول های ضدعفونی به سیستم الکترونیکی این دستگاه ها از خسارات احتمالی جلوگیری شود و با مشکلی در این زمینه روبرو نباشیم.

بند سوم؛ تهیه محلول های ضدعفونی از شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان. با توجه به اطلاع واصله از توزیع محلول های ضدعفونی و آب ژاول استاندارد که از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در اختیار تعدادی از بخشداری ها و شهرداری های استان قرار داده است، پیشنهاد دریافت این مواد از شرکت آب و فاضلاب استان را ارائه نمودم تا جهت استفاده در ضدعفونی و گندزدایی شهرها و روستاهای شهرستان تهیه گردد.

موضوع چهارم؛ نکته ای که در امر ضدعفونی شهرها به دلیل وسعت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است هماهنگی و مدیریت یکپارچه این گونه اقدامات است که یکی از وظایف سنگین شهرداری ها بعنوان اصلی ترین عضو مدیریت شهری محسوب می شود. چرا که عدم توجه به این امر سبب هدر رفت منابع، زمان و در عین حال سبب نامتوازن شدن ارائه خدمات مناسب به تمام نقاط شهر می گردد. این در حالی است که کم توجهی به این امر می تواند سبب کم اهمیت جلوه دادن زحمات نیروهای شهرداری ها به عنوان عضو فعال و دائمی ارائه دهنده خدمات به مردم نیز گردد. در ادامه متذکر شدم، به جهت مسئولیت شهرداری در خصوص رعایت موارد بهداشتی شهروندان، نیروهای کمک رسان در راستای بهداشت عمومی، مشخص نمودن نوع سموم و مواد ضدعفونی و میزان اختلاط را با حضور کارشناسان مجرب با محوریت شهرداری مراحل ضدعفونی را انجام دهند.

بنده در این نشست ضمن قدردانی از زحمات همه عزیزان درخواست خود مبنی بر ارائه خدمات بهداشتی یکپارچه و متمرکز با محوریت شهرداری را مطرح نمودم. انجام این اقدامات به صورت هماهنگ شده، هیچ مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. دیده شده افرادی با استفاده از ابزارهای سمپاشی که ظاهری به شکل کوله پشتی دارد بدون هماهنگی با شهرداری اقدام به ضدعفونی معابر کرده اند که در نتیجه آن عملکرد نیروهای شهرداری را زیر سوال برده اند. در ادامه ذکر این نکته ضروری است که در مواردی مأموران شهرداری مسیرهایی را ضدعفونی نموده اند و دیده شده که همان مسیرها بار دیگر توسط افراد به صورت مکرر ضدعفونی شده است. باردیگر تأکید می نمایم اقداماتی که در ارتباط با سلامت و بهداشت شهروندان از قبیل گندزدایی معابر است، باید با اطلاع و هماهنگی شهرداری و مدیریت شهری صورت پذیرد تا شاهد اینگونه موازی کاری ها نباشیم. لذا بار دیگر تأکید می کنم ابهامات به وجود آمده به دلیل سوء برداشت هایی است که از سخنان بنده صورت گرفته است. چنان که درخواست ارائه صدای ضبط شده خود در صورت مغایرت با نکات مطرح شده را نیز دارم.  اما ذکر چند نکته در بداخلاقی های اخیر ضروری است. اینکه بنده هیچگاه کلمه « توهین آمیزی » را عنوان نکردم و افتخار این را دارم که خود و خانوده ام بسیجی هستیم و سابقه حضور در جبهه ها و عملکرد جهادی داشته و دارم. در همین مدت اخیر نیز با در اختیار قرار دادن آب ژاول خریداری شده توسط شهرداری به دوستان جهادگر پایگاه مقاومت بسیج شمام حسن نیت خودم به این بزرگواران را نیز ثابت کرده ام. ضمن آنکه اگر صوتی از بنده در جلسه فوق دارند منتشر نمایند تا صحت سخنان بنده و ادعاهای آنان مشخص گردد.

در پایان ضمن قدردانی از تمام افراد، نیروهای مردمی، نهادها و کسانی که در بحث گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهر رستم آباد همکاری داشتند سپاسگزارم و دست تک تک شان را می بوسم. امیدوارم با همدلی بتوانیم شکست ویروس کرونا را به زودی جشن بگیریم و کرونای عالم گیر را زمین گیر کنیم.

*****

قاسمیان شهردار رودبار:

آقای چگینی از بی نظمی ها گلایه داشت

حمید قاسمیان، شهردار رودبار در گفت و گو با شکوفه های زیتون در خصوص این موضوع گفت: در این نشست در کنار آقای چگینی نشسته بودم و بسیاری از سخنان ایشان را به یاد دارم. ایشان در آن نشست طی سخنانی گلایه های خود را خطاب به رئیس جلسه اینگونه عنوان نمود: «جناب آقای فرماندار؛ عده ای دستگاه سم پاشی شبیه به کوله پستی به دوش می گیرند و بدون مجوز و هماهنگی با مدیریت شهری اقدام به ضدعفونی سطح شهر و معابر می کنند. در حالی که اصلا مشخص نیست از کجا محلول ضدعفونی خود را تهیه نموده اند و اینکه آیا استاندارد است یا خیر. و با این کار خود عملکرد مدیریت شهری را نیز زیر سوال می برند و از این اقدام خود بهره برداری رسانه ای می کنند.

عدم هماهنگی آنها با مدیریت شهری و ستاد مدیریت بحران شهرستان سبب شده که برخی از نقاط شهر چند بار و برخی نقاط دیگر نیز حتی یکبار هم ضدعفونی نشده است. لازم است که همه در یک مدیریت یکپارچه تحت نظر مدیریت شهری در ضدعفونی معابر اقدام نمایند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.»

قاسمیان شهردار رودبار در پایان خاطر نشان کرد: در این روزهای سخت باید با همدلی و وفاق در کنار یکدیگر برای سلامت و آرامش خاطر شهروندان تلاش کنیم.

محمدخانی، سرپرست شهرداری لوشان:

آقای چگینی هیچ  توهینی نکرد / شهرداران حق دارند که نگران باشند

حسین محمدخانی سرپرست شهرداری لوشان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: شهر زیرنظر شهرداری و مدیریت شهری است. ضدعفونی معابر، عابربانک ها و سایر نقاط شهر بر عهده شهرداری است. سرپرست شهرداری لوشان با تأکید بر اینکه چگینی شهردار رستم آباد هیچگونه اهانتی به شخص، گروه و یا ارگانی نکرده است، گفت: در آن نشست فرماندار بعنوان رئیس جلسه سخنان شهردار رستم آباد را نیز تأیید نمودند. وی در حالی که از فضای بوجود آمده بر علیه شهردار رستم آباد بسیار متعجب بود اظهار داشت: سخن شهردار رستم آباد دغدغه سایر شهرداران شهرستان نیز می باشد. زیرا مسئولین شهر از ماهیت محلول های ضدعفونی مورد استفاده این افراد مطلع نیستند. شهرداران نیز حق دارند از این مهم گلایه مند باشند زیرا در پی این اقدامات ناهماهنگ و بروز حوادث، شهرداری بعنوان مدیر شهر باید پاسخگو باشد.

مهدی پور شهردار بره سر:

شهردار رستم آباد هیچ کلمه توهین آمیزی به کار نبرد

ایوب مهدی پور، شهردار بره سر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما در این زمینه اظهار  داشت: مدیریت شهر بر عهده یک نفر به نام شهردار است که وظیفه هماهنگی با تمامی دستگاهها، گروهها و افراد در راستای ارائه خدمات به شهروندان، با وی می باشد. وی با تاکید بر اینکه آقای چگینی شهردار رستم آباد در آن نشست هیچ کلمه توهین آمیزی له و یا علیه کسی استفاده نکرد، گفت: متاسفانه برخی برداشت های اشتباه سبب به وجود آمدن چنین فضایی شده است.

خیرزاده، شهردار منجیل:

درخواست شهردار رستم آباد ایجاد مدیریت واحد بود / چگینی به کسی توهین نکرد

بابک خیرزاده شهردار منجیل نیز بعنوان یکی دیگر از حاضرین در این نشست با اشاره به اینکه آقای چگینی هیچگونه توهینی به هیچ شخص و یا گروهی نکرد، گفت: نباید از سخنان شهردار رستم آباد برداشت شخصی و یا اشتباه داشته باشیم. دغدغه شهردار رستم آباد ایجاد یک مدیریت واحد در خصوص ضدعفونی معابر بود تا با بسیج همه افراد، گروهها و ارگانها تحت پوشش مدیریت شهری نسبت به ارائه خدمات به شهروندان ثمره بهتری داشته باشیم. خیرزاده گفت: آقای چگینی همکاری، تعامل و هماهنگی جوانانی که در سطح شهر در حال ضدعفونی هستند را خواهان بود تا آنها تحت یک مدیریت واحد بتوانند خدمات مثمر ثمرتری را ارائه دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شهردار رستم آباد از هیچگونه کلمه تحقیر آمیزی استفاده نکرده است تصریح کرد: جناب آقای چگینی تنها، درخواست ایجاد مدیریت واحد را داشتند که کاملا به جا و مورد انتظار همه شهرداری ها می باشد.

کریمی سرپرست شهرداری جیرنده:

تمام ادعاهای فضای مجازی در خصوص شهردار رستم آباد را رد می کنم

کریمی سرپرست شهرداری جیرنده نیز در گفت و گو با خبرنگار ما طی سخنانی ضمن رد ادعاهای به وجود آمده در فضای مجازی اظهار داشت: آقای چگینی هیچ نامی از بسیج، جهادگران و یا …. نبرد و گفتند افرادی که ابزارهای سمپاشی که شبیه به کوله پشتی را در اختیار دارند و در سطح شهر در حال سمپاشی و ضدعفونی هستند با هماهنگی و محوریت شهرداری این کار را انجام دهند تا مدیریت شهری بتواند با ایجاد مدیریت واحد خدمات بهتری را به شهروندان ارائه نماید. کریمی تاکید نمود: به نظر می رسد برخی از این افراد قصد دارند با تهیه تصاویری عملکرد مدیران شهری در مبارزه با ویروس کرونا را زیر سوال ببرند.

رسولی نیا، شهردار توتکابن:

هدف شهردار رستم آباد نیک و در راستای اجرای صحیح ضدعفونی ها به صورت برنامه ریزی شده بود

هوشیار رسولی نیا، شهردار توتکابن در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما در خصوص حواشی بوجود آمده گفت: آقای چگینی شهردار رستم آباد در جلسات قبلی ستاد مقابله با کرونا نیز لازمه هماهنگی گروه های مختلف مردمی و جهادی با مدیریت شهری و ستاد مدیریت بحران شهرستان جهت ضدعفونی و گندزدایی در معابر شهرها خصوصا شهر رستم آباد را متذکر شده بود. هدف آقای چگینی نیک و در راستای اجرای صحیح ضدعفونی ها به صورت برنامه ریزی شده بود. زیرا اگر موازی کاری شودکار برای مدیریت شهری در مقابله با ویروس کرونا سخت خواهد شد و باید بدانیم مسئولیت مستقیم شهر با شهردار است. ای کاش برخی افرادی که اظهار نظر کرده اند ابتدا به صورت مستقیم با خود شهردار رستم آباد صحبت نموده و سوء تفاهمات را برطرف می کردند.

پشت پرده اهداف استفاده ابزاری از بسیج در رودبار

ا. سرودی

این روزها که به توصیه مقام معظم رهبری، حفظ سلامت مردم و اولویت اول کشور مبارزه با ویروس کروناست متاسفانه در رودبار شاهدیم که عده ای، یک جمله از طرف شهردار رستم آباد را در جلسه رسمی ستاد کرونا در محل فرمانداری رودبار، تفسیر به رای کرده و ظاهرا آنرا بهانه ای برای تسویه حساب های شخصی خود قرار داده اند، بدتر اینکه این گروه ابایی ندارند تا از ارزشهای والای بسیج هم برای رسیدن به مقاصد خود در این راه هزینه کنند،

پر واضح است که حمله به شهردار رستم آباد بهانه ای شده تا برخی بتوانند اهداف پشت پرده خود را در فرصت باقیمانده تا جابجایی نماینده محقق کنند، آنها در همین چند روزه هم موفق شدند نماینده منتخب مردم را به سوی موضع گیری شتاب زده بکشانند.

خیلی از مسئولین هم البته در دامی که پهن شده بود نیفتادند، تا اینجا باید رفتار هوشمندانه و صبر خردمندانه امام جمعه معین مرکز شهرستان و خویشتنداری او در عدم موضعگیری شتابزده را تحسین کرد.

باید از این اینها پرسید واقعا در این شرایط حساس فعلی که همه ظرفیت های شهرستان و حتی نیروهای نظامی استان همجوار برای حفظ سلامت و جان مردم رودبار بسیج شده اند چه حاجت به نشر این همه رنجنامه و بیانیه های فردی و گروهی و نظامی که اسباب هجمه به یک مسئول شهری شده است؟! واقعا چه اهدافی پشت این هیاهو پنهان است…؟؟!

ارزشهای والای بسیج مورد احترام آحاد جامعه و دوستداران نظام است، نگرانی از آن جهت است تا مبادا این ارزشها دستمایه مقاصد آشکار و پنهان عده ای قرار گیرند، به تعبیر مقام معظم رهبری پایگاه بسیج مردمی نباید در انحصار هیچ گروه یا دسته ای باشد.

صاحب قلم افتخار آنرا دارد که بسیجی زمان جنگ است و برادرم نیز از جمله اول کسانی بوده که بعد از انقلاب با همراهی دوستانش سپاه رودبار را تشکیل دادند، این مختصر از آن جهت عرض شد که در گروهها خواندم برخی بجای تحلیل موضوع و پاسخ به مقاله، شخص نویسنده را مورد حمله قرار دادند.

قرائت صورت گرفته و سمت و سو دادن اظهارات یک مقام مسئول و متولی شهری در حوزه وظیفه و عملکرد خود آنهم در جلسه رسمی فرمانداری و با حضور نماینده عالی دولت ظاهرا محل نزاعی برای تسویه حساب های شخصی شده، غالب افراد حاضر در جلسه که از مسئولان و دلسوزان نظام هستند معتقدند تفسیر صورت گرفته از سخنان شهردار نادرست است مزید بر آن شهردار هم اخیرا در مصاحبه اش با قدردانی از همکاری نیروهای مردمی بسیج  نسبت به تفسیر ناروا از سخنانش گلایه کرده، بر این اساس باید موضوع خاتمه یافته تلقی می شد، اکنون این پرسش مطرح می شود که در پس پرده چه هست که مدعیان دفاع از بسیج این همه بر قرائت نادرست خود از کوله بدوشان که تبدیل به کلیدواژه این روزها شده اصرار داشته و کوتاه نمی آیند؟!

دولت جزو مهمترین ارکان حاکمیت و اصلی ترین نماد جمهوریت نظام است، بارها شاهد بوده ایم در نوشتار، گفتار و حتی جلسات رسمی و غیر رسمی اعضای دولت از رئیس جمهور تا فرماندار و بقیه که عمدتا هم جزو نیروهای مخلص بسیج هستند مورد اهانت قرار می گیرند اما تا حالا ندیده ایم از این افراد و گروههای آتش به اختیار صدایی بلند شود. حکایت یک بام و دو هوا… با فرض اینکه ما بپذیریم سخن مخالفان شهردار درست باشد اولا با تورق در فرهنگهای مختلف فارسی عبارت «کوله بدوشان» تلویحا یا تصریحا هیچگونه بار منفی یا اهانت باری ندارد، اینکه چرا عده ای با تفسیر به رأی اصرا دارند از دل جلسه ای که به دلیل هماهنگی مبارزه با بیماری کرونا و کمک به حفظ سلامت مردم برگزار شده یک دعوا بیرون بکشند جای سوال است! شرایط فعلی موقعی ست که نماینده باید جایگزین شود طبیعتاً تغییراتی در پستهای اداری و اجرایی صورت می گیرد، اصولگرایان رودبار حداقل طی هشت سال گذشته نتوانسته اند در یک فرآیند دموکراتیک و انتخابات مختلف نظر مردم را جلب کنند و فرمان امور را بدست گیرند بنابراین با برجسته کردن قدرت نهادهای انتصابی و استفاده از جایگاه برخی روحانیون صاحب تریبون، سعی دارند این روزها در آستانه تغییر نماینده نقشی پر رنگ تر در شهرستان از خود نشان دهند تا بلکه در معادلات قدرت سهمی نصیب آنان شود.

نماینده منتخب باید با هوشمندی و درایت سعی کند در دام این رفتارهای غوغاسالارانه نیفتد اگر چنین کند فرمان امور از دست او خارج خواهد شد، مردم رودبار تجربه تلخی از این تندروی ها در دوران برخی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی دارند.

بحران کرونا باعث شده تا در کنار تلاشهای کادر درمانی و پرستاری بعنوان خط مقدم مبارزه با این ویروس، نیروهای داوطلب مردمی و بسیج هم ظرفیت های خوبی برای همکاری نشان دهند اما باید بخاطر بسپاریم هرگونه همکاری سازمانی، نظامی یا مردمی باید تحت فرماندهی مدیران دولتی و حوزه بهداشت و درمان باشد.

تک روی نه تنها به بهبود اوضاع کمک نمی کند بلکه شرایط را از آینکه هست بدتر هم می کند. سخن آخر اینکه مردم انتظار دارند دادستان محترم و نیروهای امنیتی شهرستان به موضوع ورود کرده و حقیقت ماجرا را برای مردم روشن کنند در پس اختلاف دو مقام مسئول در یک شهر کوچک چه چیزی نهفته هست، نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود، اگر احیانا کسی یا گروهی قصد بهره برداری از جایگاه مقدس بسیج را برای مقاصد شخصی یا باندی دار‌د با او برخورد شود و اگر مشخص شود اظهارات شهردار هم واقعا به قصد توهین یا تحقیر زحمات نیروهای ارزشی بسیج بوده با او برخورد شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار