❌ لطمه های جبران ناپذیر بر سلامت مردم گیلان با ورود پساب‌های حاوی فلزات سنگین به رودخانه سفیدرود

صابر کریمی ویشانی
تاریخ انتشار: شنبه 21 آوریل 2018 | 14:32 ب.ظ
❌ لطمه های جبران ناپذیر بر سلامت مردم گیلان با ورود پساب‌های حاوی فلزات سنگین به رودخانه سفیدرود ❌لطمه های جبران ناپذیر بر سلامت مردم گیلان با ورود پساب‌های حاوی فلزات سنگین به رودخانه سفیدرود درفک خبر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت:در سالجاری بیش از ۵۰ واحد آلاینده رودخانه سفیدرود را به مراجع قضایی معرفی شده است. بهروز آژ، دو واحد آلاینده رودخانه که اقدام به رها سازی پساب واحد خود […]

❌لطمه های جبران ناپذیر بر سلامت مردم گیلان با ورود پساب‌های حاوی فلزات سنگین به رودخانه سفیدرود

درفک خبر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت:در سالجاری بیش از ۵۰ واحد آلاینده رودخانه سفیدرود را به مراجع قضایی معرفی شده است.

بهروز آژ، دو واحد آلاینده رودخانه که اقدام به رها سازی پساب واحد خود به سفیدرود می کردند، توسط محیط زیست رودبار به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: این دو واحد علیرغم اخطاریه های پی در پی که از محیط زیست در این زمینه دریافت کرده بودند، هیچ گونه اقدام موثری در خصوص ساماندهی و تصفیه پساب واحد خود انجام نداده بودند و پساب خود را بدون هیچ گونه تصفیه موثری وارد رودخانه سفیدرود می نمودند.

آژ ادامه داد:اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در همین راستا قریب به ۹۰ اخطاریه زیست در سال ۹۶ صادر و در سالجاری بیش از ۵۰ واحد آلاینده رودخانه سفیدرود را به مراجع قضایی معرفی کرده است .

آژ تصریح کرد:این اداره پیگر منابع آلاینده این رودخانه حیاتی استان بوده و با آلایندگان این رودخانه قاطعانه برخورد خواهد نمود.

وی گفت:پساب واحدهای دانه بندی شن و ماسه به واسطه کدورت بسیار بالا،کمترین لطمه آن به رودخانه سفیدرود از بین بردن چشم انداز رودخانه است، زیرا این پساب با از بین بردن جمعیت موجودات فتوسنتز کننده رودخانه باعث کاهش شدید اکسیژن محلول آب شده و به همین واسطه باعث از بین رفتن خاصیت خودپالایی رودخانه شده و اکوسیستم شکننده آبی رودخانه را نابود می سازد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: این پسابها معمولا حاوی مقادیر بالایی از فلزات سنگین بوده که با ورود به بافت های بدن آبزیان از قبیل ماهی و همچنین محصولات گیاهی همانند برنج ،در نهایت به سفره غذایی مردم راه پیدا کرده و لطمات جبران ناپذیری بر سلامت جامعه مردم گیلان وارد می‌آورد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار