با حضورمدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان؛

همایش هوای پاک در سیاهکل برگزار شد

بابایی
تاریخ انتشار: شنبه 25 ژانویه 2020 | 19:56 ب.ظ
همایش هوای پاک در سیاهکل برگزار شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی موسسه دوستداران سیاهکل همایش هوای پاک با حضورمدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان فرماندار و رییس اداره محیط زیست سیاهکل، مدیران دبیرخانه مسیر گردشگری دیلمان و همچنین با حضور بخشدار مرکزی سیاهکل و جمعی از مسئولین شهرستان سیاهکل و با حضور دهیاران […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی موسسه دوستداران سیاهکل همایش هوای پاک با حضورمدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان فرماندار و رییس اداره محیط زیست سیاهکل، مدیران دبیرخانه مسیر گردشگری دیلمان و همچنین با حضور بخشدار مرکزی سیاهکل و جمعی از مسئولین شهرستان سیاهکل و با حضور دهیاران و شوراهای بخش مرکزی سیاهکل و نمایندگان و فعالان سازمانهای مردم نهاد محیط زیست ، و جمعی از اساتید دانشگاهی و فرهنگیان شهرستان سیاهکل و دانش آموزان برگزار شد.

در این همایش که با همکاری اداره محیط زیست شهرستان، دبیرخانه مسیر گردشگری دیلمان، موسسه محیط زیست دوستداران سیاهکل، گروه گردشگری گنج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش شهرستان سیاهکل برگزار شد، جواهر دشتی رییس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل ضمن بیان دلیل برگزاری گرامیداشت سالانه هفته هوای پاک، و با تاکید بر اینکه آلودگی هوا بسیار خطرناکتر از آلودگی آب و غذا میباشد اذعان داشت:

آلودگی هوا یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در جهان میباشد و بر همین اساس میبایست با اتخاد برنامه هایی کاربردی و اصولی به کنترل آلودگی هوا در کشور خصوصا در کلانشهرها پرداخت.
جواهر دشتی در ادامه افزود:

طبق آمارها یکی از عوال مهم در آلودگی هوا سوخت های فسیلی می باشد که برای حل این معضل میتوان سوخت های پاک و تجدید شونده مانند انرژی های خورشیدی، بادی را جایگزین آن نمود.

وی با تاکید بر تاثیرات جبران ناپذیر آلودگی هوا بر اقشار آسیب پذیر جامعه خصوصا کودکان و سالمندان، گفت:

این فاکتور زیست محیطی(آلودگی هوا) تاثیر زیادی بر مهاجرت از کلانشهرها به شهرهای شمالی کشور داشته و در دراز مدت منجر به آسیبهای زیست محیطی و اجتماعی جبران ناپذیری در این استانها خواهد شد.

در ادامه دکتر دهدار با تاکید بر اهمیت هفته هوای پاک افزود:

در ۱۵ سال اخیر مشکلات زیست محیطی بیشماری گریبان گیر کشور شده است و با برشمردن انواع آلودگی های موجود در گیلان و تاکید براینکه محیط زیست برای ما انسانها زندگی بخش می باشد. با توجه به شعار هوای پاک(اقدام و عمل) بر عهده تک تک ماست که برای حفظ و صیانت محیط زیست تلاش کنیم.

در ادامه این همایش حیدری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اذعان داشت:

بین فعالیتهای انسان و محیط زیست باید تعامل و تعادل وجود داشته باشد.

ایشان ضمن ارائه تعریف آلودگی محیط زیست و بیان اثرات آن بر انسان، توضیحاتی در خصوص وضعیت و ویژگیهای محیط زیست استان و منابع آلوده کننده آن را ارائه نمودند و با تاکید بر اهمیت برنامه های مرتبط به آلودگی هوا تاکید نمود سالانه مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در کشور بسیار شایان توجه بوده و لازم است جهت کنترل آلودگی هوا خصوصا در کلان شهرها برنامه های پیشگیرانه همه جانبه ای تدوین و اجرا گردد.

مهندس صوفی فرماندار سیاهکل، ضمن خیرمقدم به افراد حاضر و با تشکر از بانیان همایش اظهار کرد:

هوای پاک حق طبیعی همه انسانهاست و این امر محقق نخواهد شد مگر به همت و تلاش اقشار مختلف جامعه.

وی افزود:

با توجه به شرایط اقلیمی کشور در نقاط مختلف ما با آلودگی های زیست محیطی بیشمار، از جمله آلودگی هوا مواجه می باشیم و با فرهنگسازی مناسب بین اقشار مختلف جامعه میتوان با معضلات این چنینی مبارزه نمود.

از جمله برنامه های برگزار شده در این همایش اجرای گروه سرود مدرسه نواوران با موضوع هوای پاک، دلنوشته محیط زیستی که توسط یکی از دانش آموزان اجرا گردید.
همچنین در پایان برنامه از خانم حاتمی مدیر مدرسه نوآوران، خانم قنبری مدیر مدرسه سبز سما، خانم سمیه رنجبر مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیاهکل به علت اجرای برنامه های محیط زیستی در واحدهای تحت مدیریت خود و آقای عارف جمشید پور رییس هیئت دوچرخه سواری شهرستان سیاهکل به علت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و تقویت هوای پاک با اهدای هدایا از تلاشهای این عزیزان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در پایان همایش از شرکت کنندگان همایش با کلوچه محلی دیلمان و دمنوش کوهی دیلمان پذیرایی گردید

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار