در نشست بانوان، انتخابات و مشارکت حداکثری شهرستان رودبار مطرح شد:

دختران، زنان و مادران در انتخابات نقش محوری دارند

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 23 ژانویه 2020 | 17:35 ب.ظ
دختران، زنان و مادران در انتخابات نقش محوری دارند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار در نشست انتخابات، بانوان و مشارکت حداکثری با اشاره به تکریم زن و مقام والای مادر در قرآن کریم، سیره نبوی و ائمه معصومین گفت: حضرت خدیجه(س) به عنوان حامی رسول مدنی اسلام و مادر حضرت فاطمه(س) و ام ابیها که خود برگزیده و انتخاب شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ فرماندار رودبار در نشست انتخابات، بانوان و مشارکت حداکثری با اشاره به تکریم زن و مقام والای مادر در قرآن کریم، سیره نبوی و ائمه معصومین گفت: حضرت خدیجه(س) به عنوان حامی رسول مدنی اسلام و مادر حضرت فاطمه(س) و ام ابیها که خود برگزیده و انتخاب شده خداست، اسوه تمام زنان عالم هستند.

محمدصالح ضیایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نگاه کالایی از زن را برداشت و نگاه متعالی به این قشر کرد، افزود: زنان در پیروزی انقلاب، حماسه دوران دفاع مقدس و تمام برهه ها و صحنه های انقلاب نقش بی بدیلی ایفا کرده اند.

فرماندار دیار صلح و دوستی خاطرنشان کرد:

امام راحل عظیم الشان در ابلاغ پیام تاریخی خود به گورباچف رئیس جمهوری وقت شوروی یک زن را همراه گروه جمهوری اسلامی ایران اعزام کرد.

ضیایی با تجلیل از مقام زنان شهیده گفت: شهیده فرحناز معصومی دختر انقلابی و زمان شناس منجیلی در خیابان لاکانی رشت در مبارزه با رژیم پهلوی از گلوله ساواک نترسید و به شهادت رسید و خانم رقیه رضایی لایه جوانترین شهید حج در دهه شصت با شهادتش جنایت رژیم عربستان سعودی را بر ملا کرد.

وی همچنین افزود: دولت تدبیر و امید تاکید ویژه ای به استفاده از ظرفیت بانوان دارد و در این زمینه مدیریت ۳۰ درصدی بانوان را در ساختار اداری کشور در دست اقدام دارد

فرماندار گفت اظهار کرد:

بزرگترین رخداد سیاسی کشور را اسفند ماه پیش رو داریم، انتخاباتی که چشمان زیادی در داخل و خارج کشور به دنبال آن است.

ضیایی بیان داشت:

تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در خصوص مشارکت حداکثری جدی بگیریم و تلاش کنیم این راهبرد مهم را تحقق بخشیم. مشارکت گسترده و حماسی مردم اقتدار ملی و پشتوانه قوی نظام در تعاملات و تاثیرگذاری بین المللی است و مجلس قوی و مقتدر را تشکیل می دهد که ریل گذاری مناسب توسعه و اعتلای کشور را رقم می زند.

وی تصریح کرد:

دختران، زنان و مادران در انتخابات نقش محوری دارند، هم با مشارکت خود و هم ترغیب مشارکت برادران، همسران، فرزندان و دیگر اقشار جامعه می توانند انتخابات سالم و مردمسالاری دینی را محقق نمایند.

فرماندار رودبار اظهار داشت:

دست در دست هم برای پاسداشت مردمسالاری دینی و تحقق آرمان امام و شهداء با حضور گسترده در انتخابات دوم اسفند در نخستین انتخابات سال اول گام دوم انقلاب حماسه ای به یاد ماندنی رقم بزنیم.

ضیایی با بیان اینکه مشارکت و رقابت انتخابات با حضور بانوان و دیگر اقشار پرشورتر خواهد شد، افزود:

از بین ۱۳ کاندیدای فعلی مجلس در شهرستان رودبار هم دو نفر از بانوان هستند.شهرستان رودبار از نظر میزان مشارکت مردم در انتخابات در سطح استان گیلان در رده بالا قرار دارد و همانند سایر انتخاباتها و در راستای قوانین و ضوابط تمام توانمان را به کار بسته ایم که دوم اسفند انتخاباتی سالم و پرشور و حماسی برگزار کنیم.

امام جمعه شهرستان رودبار نیز در این نشست گفت:

در کارها نباید از نقش خانواده غافل باشیم، چرا که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و بر نیم دیگر جامعه هم تاثیر گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدی افزود:

در نظام ما و قانون اساسی همه امور متکی بر آرای مردم است، هیچ انقلابی در دنیا سراغ نداریم که رهبران آن به دنبال آرای مردم باشند اما حضرت امام بعد از شکست طاغوت به مردم رجوع کردند و انتخاب جمهوری اسلامی را به عهده مردم گذاشتند.

وی افزود: سرنوشت مردم و جامعه با انتخابات رقم می خورد، اگر مقبولیت نباشد مشروعیت وجود نخواهد داشت.

خطیب جمعه رودبار اظهار کرد:

خانواده و زنان در مشارکت حماسی بسیار تاثیر گذار هستند چرا که انقلاب و نظام نگاهی که در دوران جاهلیت و رژیم پهلوی به بانوان و زنان بود را شکست و به زنان آبرو، عزت و بزرگی داد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان هم گفت: طرح جامع ساختار قامتی برای تمام زنان در دهه فجر برای زنان شاغل آغاز خواهد شد.

یعقوب نژاد مشارکت را آگاهی و تاثیر گذاری در اجرا و خودآگاهی دانست و گفت؛ باید سهمی که در تصمیم گیری های جامعه با همه ارکان اتفاق می افتد شکل درست و اجرایی به خود بگیرد.

وی بیان کرد؛ در هر جایگاه و موقعیتی که باشیم اگر به درستی به ایفای نقش بپردازیم اتفاقات درست و خوشایندی در جامعه خواهد افتاد.

وی گفت؛ ما مدیران موفق داریم که همسران و مادران موفقی هستند و تعادل و ایفای نقش درست جامعه و خانواده را انجام می دهند.

یعقوب نژاد گفت؛ آگاهی و آموزش در جامعه خصوصا در بخش های مختلف مانند انتخابات توسط اقشار مختلف باعث مشارکت حداکثری خواهد شد و مشارکت حداکثری نیز موجب تقویت و انسجام و وحدت ملی خواهد شد.

وی گفت؛ میزان رایی که زنان در انتخابات خواهند داد نقش محوری و تاثیر گذار خواهد بود که نباید از این موضوع غافل شد.

یعقوب نژاد گفت: کرسی های مجلس شورای اسلامی در دور دهم با حضور ۱۷ نفر از بانوان اکنون به ۶ درصد رسیده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار