جبارکوچکی نژاد: آب و برق رایگان برای تمامی مدارس در سال97

فرزانه احمدی خولکی
تاریخ انتشار: جمعه 6 آوریل 2018 | 17:31 ب.ظ
جبارکوچکی نژاد: آب و برق رایگان برای تمامی مدارس در سال97 نشریه الکترونیکی درفک خبر 💥 آب و برق رایگان برای تمامی مدارس در سال 97 👤جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش اقدامات اساسی‌ انجام‌ شده است اظهار کرد: ✳ مدیران واحدهای آموزشی درگذشته با پرداخت هزینه آب، برق و گاز مدارس مشکلات بسیاری داشتند و سرانه مدارس را نیز پرداخت نمی‌کردند، اما از سال […]

نشریه الکترونیکی درفک خبر

💥 آب و برق رایگان برای تمامی مدارس در سال 97

👤جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در حوزه آموزش‌وپرورش اقدامات اساسی‌ انجام‌ شده است اظهار کرد:

✳ مدیران واحدهای آموزشی درگذشته با پرداخت هزینه آب، برق و گاز مدارس مشکلات بسیاری داشتند و سرانه مدارس را نیز پرداخت نمی‌کردند، اما از سال ۹۷ آب، برق و گاز برای تمامی مدارس کشور رایگان است.

👤 وی با اشاره به اینکه آب، برق و گاز رایگان برای تمامی مدارس کشور فقط یک تبصره دارد، افزود:

✳ الگوی مصرفی را وزیر آموزش‌وپرورش، وزیر نفت و وزیر نیرو تعیین می‌کنند و مدارس با آن الگوی مصرف از هزینه‌ها معاف می‌شوند.

👤 نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

✳ شرکت‌های دولتی مانند بانک‌ها و شرکت‌های دولتی سودده باید یک درصد هزینه‌های خودشان را به آموزش‌وپرورش بدهند که حدود ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان می‌شود.

👤 کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:

✳ یک هزار میلیارد تومان نیز به وزارت علوم که افزایش بودجه‌اش محدود ‌بود، پرداخت می‌شود و بقیه نیز وزارتخانه در بخش‌های دیگری توزیع می‌کند.

👤 وی با اشاره به بحث‌ هوشمندسازی مدارس بیان کرد:

✳ تنظیم کتب درسی با ابزار و امکانات جدید آموزشی است، به دلیل عدم هوشمندسازی در مدارس در برنامه ششم وزارت ارتباطات را موظف کردیم که مدارس کشور را با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش هوشمند کنند.

👤 نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید حدود یک‌ صد هزار واحد آموزشی کشور را هوشمند کند، یادآور شد:

✳ در بخش ساخت‌وساز فضاهای آمورشی نیز افت شدیدی وجود دارد و خیلی از مدارس نیمه ساخت هستند که چنین تصویب شد که هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه را به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بدهند و بتوانند این مدارس نیمه ساخت را تکمیل کنند.

👤 کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه باید تجهیزات دانشگاه‌ها به‌روز شود، افزود:

✳ بانک‌ها را از صندوق توسعه ملی موظف کردیم با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان و از طریق وام‌های کم‌بهره تجهیزات، دانشگاه‌ها را به‌روز کنند.

👤 وی با بیان اینکه باید ۳ درصد بودجه کشور به تحقیقات‌ اختصاص پیدا می‌کرد، تصریح کرد:

✳ این بودجه زیر نیم درصد است و خیلی تلاش‌ کردیم، اما منابع کشور محدود بود و نتوانستیم در بودجه به بخش تحقیقات توجه کنیم و باید دولت کمک کند تا بخش تحقیقات زمین نماند، چراکه تحقیقات برای وزارت علوم‌، بخش تحقیقاتی و بخش‌های دیگر کشور بسیار مهم است، البته دستگاه‌ها می‌توانند منابع خود را‌ بخشی به تحقیقات اختصاص دهند و این در قانون بودجه در تبصره‌ها نیز وجود دارد‌

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار