رئیس اداره ورزش و جوانان رودبار در همایش داخلی اثر ورزش درمانی بر بیماری های شایع گفت؛

بیماری ام اس پایان راه نیست

M.R.M
تاریخ انتشار: دوشنبه 9 دسامبر 2019 | 20:08 ب.ظ
بیماری ام اس پایان راه نیست به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر،بمناسبت هفته پژوهش انجمن علمی تربیت بدنی،همایش داخلی اثر ورزش درمانی بر بیماری های شایع با حضور اساتید و دانشجویان دکتری فیزیولوژی ورزشسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد فاضل بازیار رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار بعنوان سخنران همایش در سمینار علمی تاثیر ورزش بر  […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر،بمناسبت هفته پژوهش انجمن علمی تربیت بدنی،همایش داخلی اثر ورزش درمانی بر بیماری های شایع با حضور اساتید و دانشجویان دکتری فیزیولوژی ورزشسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد

فاضل بازیار رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار بعنوان سخنران همایش در سمینار علمی تاثیر ورزش بر  تغذیه و سلامت انسان گفت:

بیماری ام اس پایان راه نیست.زیرا با تدوین برنامه تمرینات ورزشی مبتنی اصول علمی می توان عوارض ناشی از بیماری ام اس را به تاخیر انداخت.

وی در ادامه اظهار کرد:
در دهه گذشته مطالعات نشان داد که ورزش نه بعنوان روشی درمانی بلکه می تواند اثرات سودمندی در افراد مبتلا به ام اس داشته باشد تا بتواند زندگی بهتری را تجربه کنند.

در ادامه رئیس هیات ورزش های بیماران خاص گیلان که یوی دیگر از سخنرانان بود،اظهار کرد: ورزش به عنوان یکی از گزینه های مهم در درمان و پیشگیری از بیماری ها به خصوص بیماری های خاص است.

طاهره حق پرست ادامه داد: ورزش برای بیماران خاص ممنوع نیست بلکه با آگاهی دادن و استفاده از روش های صحیح می تواند بسیار اثر بخش باشد.

وی افزود: با توجه به این نکته ما نیز در گیلان این بیماران را تحت پوشش ورزشی قرار داده ایم که خوشبختانه استقبال این بیماران نیز بسیار چشمگیر است به طوری که تعداد این بیماران که به طور سازمان یافته به امر ورزش مشغولند و بیمه ورزشی بیماران خاص دارند، از ۱۵ به ۷۵ نفر افزایش یافته است.

حق پرست خاطرنشان کرد: این در حالی است که گیلان تاکنون در ورزش های بیماران خاص عنوان قهرمانی تیمی را نداشت ولی در این دوره از رقابت ها با حضور ۴۵۰ ورزشکار ، گیلان در مجموع دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز کسب و در بخش بیماران تالاسمی که در رشته های دارت، تنیس روی میز، پتانک و شطرنج برگزار شد، عنوان نخست را تصاحب کرد.
وی به سایر برنامه های این هیات نیز اشاره و اظهار کرد: هم اینک تیم بیماران دیابتی گیلان آماده اعزام به رقابت های قهرمانی کشور هستند که تیم گیلان با چهار ورزشکار عازم کیش خواهد شد تا در این رقابت ها و در رشته های شطرنج ، تنیس روی میز و دارت حضور یابد.
وی در ادامه گفت: همچنین قرار است تیم MS گیلان نیز به مسابقات کشوری در استان گلستان اعزام شود و هم اینک نیز برای فوتسال آقایان برنامه ریزی انجام داده ایم که این تیم با ۱۲ نفر در گیلان مشغول به تمرین هستند و امیدواریم که این تیم نیز با قدرت کار خود را ادامه و در مسابقات کشوری حضور یابد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار