سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خبر داد:

همزمان با انتخابات اسفند ماه؛ 7 عضو جدید خبرگان انتخاب خواهند شد

F.ah.kh
تاریخ انتشار: یکشنبه 24 نوامبر 2019 | 15:37 ب.ظ
همزمان با انتخابات اسفند ماه؛ 7 عضو جدید خبرگان انتخاب خواهند شد آیت الله سید احمد خاتمی گفت: هفت عضو جدید مجلس خبرگان رهبری در نخستین انتخابات میان دوره‌ای این مجلس از دوره پنجم؛ دوم اسفند ماه سال جاری در استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی انتخاب می‌شوند. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سه نفر از این نمایندگان را مربوط به استان تهران […]

آیت الله سید احمد خاتمی گفت: هفت عضو جدید مجلس خبرگان رهبری در نخستین انتخابات میان دوره‌ای این مجلس از دوره پنجم؛ دوم اسفند ماه سال جاری در استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی انتخاب می‌شوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سه نفر از این نمایندگان را مربوط به استان تهران و چهار نماینده دیگر را متعلق به استان‌های فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی دانست و افزود: هیچ محدودیتی از نظر تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیست و طبق اطلاعیه وزارت کشور؛ نام نویسی از داوطلبان از ۱۵ تا ۲۱ آذر انجام می‌شود.
وی درباره شرایط نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری گفت: داوطلبان باید در آزمون کتبی و شفاهی پذیرفته شوند و صلاحیت آنان تایید شود که تشخیص آن، طبق قانون برعهده شورای نگهبان است.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: علاوه بر لزوم تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، تایید اجتهاد داوطلبان در حدی که بتوانند فقاهت رهبری را تشخیص دهند؛ ضروری است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره تغییر شرایط داوطلبان نمایندگی این مجلس گفت: هنوز تغییری در این باره ایجاد نشده است و این تغییرات باید در صحن علنی این مجلس بررسی و مصوب شود که با توجه به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در دوم اسفند؛ مصوبه مذکور برای این دوره از انتخابات اعمال نمی‌شود.
سه نماینده مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران به جای سه عضو فقید این مجلس حضرات آیات هاشمی رفسنجانی، شاه آبادی و میرمحمدی انتخاب خواهند شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار