هواشناسی؛

کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما از شنبه در نیمه شمالی کشور

M.R.M
تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 مارس 2018 | 20:15 ب.ظ
کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما از شنبه در نیمه شمالی کشور مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 8 تا 12 درجه دما از روز شنبه در نیمه شمالی کشور خبر داد. نشریه الکترونیکی درفک خبر احد وظیفه، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و […]

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 8 تا 12 درجه دما از روز شنبه در نیمه شمالی کشور خبر داد.

نشریه الکترونیکی درفک خبر

احد وظیفه، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین طی امروز و فردا برای اغلب مناطق کشور روند افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از روز پنج‌شنبه تا بعدازظهر جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید از سمت جنوب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود، افزود: از این رو با وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک و وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از ظهر روز پنج‌شنبه تا جمعه، با وزش باد شدید در عراق احتمال خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور به ویژه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

وظیفه با بیان اینکه از ظهر روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های مرزی غربی کشور ، رگبار و باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: روز جمعه گستره بارش‌ها مناطق شمال غرب، غرب و جنوب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در روز جمعه نیز برای دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌های مرکزی و شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر جمعه و به ویژه در روز شنبه با شمالی شدن جریانات در نیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خرز، کاهش دما بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روزهای جمعه و شنبه به سبب وزش باد شمالی، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت هوای تهران امروز ( چهارشنبه) گفت:حداکثر و حداقل دمای هوای امروز تهران بین 29 و 18 درجه سانتیگراد، کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد است. همچنین کمینه و بیشینه دمای تهران در روز پنج‌شنبه 19 و 31 درجه سانتیگراد، کمی ابری در بعدازظهر، افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار