پنج دستور رئیس کل بانک مرکزی برای خرید سهام بانک‌ها؛

خرید بیش از 33 درصد سهام بانک توسط 1 نفر ممنوع شد!

F.ah.kh
تاریخ انتشار: جمعه 4 اکتبر 2019 | 11:55 ق.ظ
خرید بیش از 33 درصد سهام بانک توسط 1 نفر ممنوع شد! به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ همتی، رئیس کل بانک مرکزی: براساس دستورالعمل نحوه تملک سهام بانکها، تملک بیش از ۳۳درصد سهام بانک، برای هر مالک واحد(اشخاص حقیقی یاحقوقی دارای روابط مالی، خویشاوندی، نیابتی، وکالتی یامدیریتی)ممنوع است و تملک سهام بین۱۰ تا۳۳درصد صرفاً با تأیید بانک مرکزی مقدور می‌باشد. سهامداران عمده بایستی تا پایان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ همتی، رئیس کل بانک مرکزی:

براساس دستورالعمل نحوه تملک سهام بانکها، تملک بیش از ۳۳درصد سهام بانک، برای هر مالک واحد(اشخاص حقیقی یاحقوقی دارای روابط مالی، خویشاوندی، نیابتی، وکالتی یامدیریتی)ممنوع است و تملک سهام بین۱۰ تا۳۳درصد صرفاً با تأیید بانک مرکزی مقدور می‌باشد.

سهامداران عمده بایستی تا پایان سال، نسبت به تعیین تکلیف میزان مجاز سهامداری اقدام و نسبت به واگذاری سهام مازاد خود اقدام نمایند.

از آن پس نسبت به سود توزیع شده سهام مازاد و حق تقدم فروش رفته آن، ۱۰۰ درصد مالیات تعلق گرفته و حق رأی آن در مجامع نیز در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می گیرد.

بانک مرکزی اختيار ابطال سهام بیش از ۱۰درصد را با تصویب هیئت انتظامی، دارا است و برنامه اش جلوگیری از تأمین مالی ترجیحی مالک واحد است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار