یادداشت روز؛

دردسر 8 کیلومتری/ مردم دُم خروس را باور کنند یا قسم…؟!

حمید شفائی
تاریخ انتشار: شنبه 28 سپتامبر 2019 | 13:12 ب.ظ
دردسر 8 کیلومتری/ مردم دُم خروس را باور کنند یا قسم…؟! درفک خبر/ در ماه‌های اخیر پس از فشار زیاد کسبه بازار رودبار که تاکید فراونی بر حفظ این فرصت شغلی و تاتیرگذار بر اقتصاد شهرستان داشتند، مسئولین شهرستان با تلاش های خود در پس حل این مشکل برآمدند. البته اقدامات و پیگیری های مردم، معتمدین، کسبه، بازاریان، مسئولین شهر و شهرستان از این رسانه منتشر شد. […]

درفک خبر/ در ماه‌های اخیر پس از فشار زیاد کسبه بازار رودبار که تاکید فراونی بر حفظ این فرصت شغلی و تاتیرگذار بر اقتصاد شهرستان داشتند، مسئولین شهرستان با تلاش های خود در پس حل این مشکل برآمدند. البته اقدامات و پیگیری های مردم، معتمدین، کسبه، بازاریان، مسئولین شهر و شهرستان از این رسانه منتشر شد. در نهایت با حضور دکتر نوبخت و معاون وزیر راه و شهرسازی در فرمانداری رودبار و نشست آنها با مسئولان شهرستان مقرر و مورد تاکید قرار گرفت که در راستای حفظ بازار رودبار قرار است باند آزادراه از سمت رشت به قزوین از داخل شهر عبور و حتی برای انجام کارهای مطالعاتی مبلغ ٨٠٠ میلیون تومان به آن تخصیص یافته است اما این در حالی بود که نقشه های منتشره در نزد پیمانکار برخلاف این وعده ها بود. مسئولان شهرستان در واکنش به آن می گفتند که آن نقشه قدیمی است و باند برگشت اجرا نمی شود و به زودی نیز آن نقشه اصلاح خواهد شد.

اما در روزهای اخیر نقشه ای در فضای مجازی شهرستان منتشر شده که دال بر اصلاح نقشه اصلی ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین رشت در مسیر برگشت است. بماند که برخی از رسانه های سفارشی و حامی مسئول خاص با بزرگنمایی در حال مانور تبلیغاتی این موضوع هستند و با تماس های مکرر برخی از مدیران و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان، آنها را در تنگنا قرار می دهند که برای فلان مسئول جهت انجام این کار پیام تبریک از سوی شما منتشر کنیم. (بماند که انجام این امور وظیفه ذاتی مسئولین است و نباید بر مردم منت آن را بگذارند.)

اما با کمی دقت در عکس های منتشر شده به نکته ای بر می خوریم که بسیار قابل تأمل است. در تصویر شماره ١ مشخصات و راهنمایی های نقشه خوانی در سه بند قابل مشاهده است. با تأمل در بند یک و سه متوجه می شویم که آزادراه در این نقشه تا چه نقطه ای یک بانده و تا چه نقطه ای دوبانده می باشد.
در عکس شماره ۲ و ۳ و ۴ می توانیم به وضوح مشاهده کنیم که در نقشه جدید نیز آزادراه در ٨ کیلومتر باقی مانده از پل زیتون ( در محدوده زندان منجیل) تا قبل از تونل در منطقه الیزه محدوده مسکن مهر بصورت دو بانده طراحی شده است.
در واقع در نقشه جدید تنها تونل ها حذف شده و خطوط زردی اضافه شده که می خواهد بگوید مسیر برگشت از داخل شهر عبور می کند.

جدای از آنکه آیا آزادراه طبق قوانین کشور و استانداردهای بین المللی می تواند از داخل شهر عبور کند یا خیر و یا اینکه آیا به جهت مصلحت و در راستای مقتضیات زمانی و اقتصادی کشور و مشکلات بیکاری که در شهرستان وجود دارد و لازم است که بازار زیتون بعنوان برند شهرستان رودبار حفظ شود، آیا خود به این یقین رسیده اید که حتما آزادراه از داخل شهر عبور می کند؟؟؟ یا تنها بر اساس وعده جناب نوبخت و معاون وزیر راه به مردم قول می دهند؟؟؟ نکند تجربه تلخ گذشته تکرار شود و این دست دست کردن سبب شود زمان بخرید برای مسئولان پروژه…. روزی کار از کار بگذرد…

چه فرصت خوبی که از آن بهره نبردیم و بجای مطالبه گری مطلوب، کاری را مطالبه کردیم که به نظر نمی رسد عملی بشود.
آیا بهتر نبود که در این فرصت پیش آمده که بارها مسئولین کشوری بابت ۸ کیلومتر باقی مانده به شهرستان آمده اند به فکر حل مشکلات مجتمع بین راهی پائیزان می بودید؟؟؟؟ یا ساخت بازار زیتون ایران در سطح این آزادراه را با نام زیتون رودبار را عملی می نمودید؟؟؟

جدا از همه اما و اگرها و ای کاش هایی که همیشه حسرتش در دلها خواهد ماند، جالب است بدانید چند تن از مسئولین شهرستان اکنون به تکاپو افتاده اند و سعی در مصادره این موضوع دارند و می گویند من آنم که رستم بود_پهلوان… اتفاقی که هنوز رُخ نداده و در نقشه جدیدی که همه بر روی آن مانور می دهند دُم_خروس بیرون زده….

اما باید قضاوت را به زمان سپرد و نشست و دید برخی از مسئولينی که امروز برای اتفاقی که هنوز رُخ نداده این همه خود را شوالیه می نامند…. آیا روزی که بنابر هر دلیلی، آزادراه از داخل شهر عبور نکند حاضر هستند که مسئولیت پذیر باشند و از زیر بار وعده هایی که داده اند شانه خالی نکنند و دیگران را مقصر جلوه ندهند…….؟؟؟؟
با وجود فضای مجازی تمام ماجراهای این روزها سند خواهد شد و روزی برای قضاوت عملکرد آنان مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

قضاوت با شما!

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار