برای نخستین بار در رودبار؛

مشاهده و زنده گیری یک قلاده کفتار در پاچنار لوشان

F.ah.kh
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 5 سپتامبر 2019 | 09:01 ق.ظ
مشاهده و زنده گیری یک قلاده کفتار در پاچنار لوشان به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ منصور سربازی معاون فنی حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: یک قلاده کفتار آسیب دیده با تلاش کارشناسان حیات وحش زنده گیری و برای بررسی‌های دامپزشکی به پارک پردیسان تهران منتقل شد. او افزود: با تماس یکی از دوستداران حیات وحش مبنی بر مشاهده یک قلاده کفتار آسیب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ منصور سربازی معاون فنی حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: یک قلاده کفتار آسیب دیده با تلاش کارشناسان حیات وحش زنده گیری و برای بررسی‌های دامپزشکی به پارک پردیسان تهران منتقل شد.

او افزود: با تماس یکی از دوستداران حیات وحش مبنی بر مشاهده یک قلاده کفتار آسیب دیده در روستای پاچنار لوشان شهرستان رودبار کارشناسان حیات وحش و ماموران یگان حفاظت این شهرستان بلا فاصله در منطقه حضور پیدا کردند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: کارشناسان حیات وحش پس از انجام هماهنگی‌های لازم و تهیه قفس مناسب و با استفاده از ابزار مخصوص زنده گیری، و با راهنمایی صمد گودرزوند از دوستداران حیات وحش موفق شدند این کفتار نابالغ را که از ناحیه دست چپ می‌لنگید زنده گیری کنند.

منصور سربازی گفت: بعد از مهار کردن و تیمار حیوان در قفس، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای انتقال و مداوای این کفتار ماده انجام شد و این کفتار به پارک پردیسان تهران تحویل داده شد.

او با اشاره به آخرین پیگیری‌های انجام شده در خصوص سلامت کفتار آسیب دیده، افزود: این حیوان مداوا شده است و توانسته به مقدار کم تغدیه کند و در عکسبرداری‌های انجام شده خوشبختانه در دست این حیوان شکستگی مشاهده نشده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان گیلان در ادامه تصریح کرد: نخستین بار است که وجود این گونه در استان و شهرستان رودبار به صورت رسمی به ثبت رسیده است.

کفتار ایرانی بیشتر شبگرد است، اما گاهی اوقات اوایل صبح و اوایل غروب نیز دیده می‌شود. این حیوان اغلب به صورت تنها و گاهی هم با خانواده زندگی می‌کندو کفتار تقریبا همه چیز خوار است و اغلب از لاشه حیوانات تغذیه می‌کند و از این جهت به رفتگر طبیعت معروف است و نقش بسیار مهمی در نظافت طبیعت، جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری بر اثر فساد لاشه حیوانات دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار