خدایی، مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان مطرح کرد:

قطارهای گیلان امسال به زائرین حسینی خدمت رسانی میکنند

F.ah.kh
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 جولای 2019 | 08:45 ق.ظ
قطارهای گیلان امسال به زائرین حسینی خدمت رسانی میکنند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علی خدایی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان، شبکه ریلی کشور را از جمله سازمان‌هایی دانست که در ستاد اربعین خدمت‌رسانی می‌کند و گفت: در حال حاضر ظرفیت جابجایی مسافر از شمال کشور تا مرزهای جنوبی با قطار وجود دارد. وی با اشاره به بهره‌مندی زائران اربعین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علی خدایی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان، شبکه ریلی کشور را از جمله سازمان‌هایی دانست که در ستاد اربعین خدمت‌رسانی می‌کند و گفت: در حال حاضر ظرفیت جابجایی مسافر از شمال کشور تا مرزهای جنوبی با قطار وجود دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی زائران اربعین از شبکه ریلی در رفت و برگشت، افزود:‌ امسال شبکه ریلی کرمانشاه هم به مسیر اضافه شده است و لذا با توجه به پیش‌بینی افزایش زوار اربعین نسبت به سال‌های گذشته، استفاده از قطار افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن شمال(۲) در استان گیلان با اشاره به ظرفیت موجود ناوگان ریلی استان، تصریح کرد: ظرفیت ناوگان گیلان محدود است و قابلیت جابجایی کلیه زوار اربعین را ندارد، اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم بخشی از زائران اربعین را با قطار از رشت به مرز شلمچه اعزام کنیم.

خدایی با بیان اینکه زائران اربعین کشور آذربایجان نیز از استان گیلان به مرز عراق اعزام می‌شوند، اظهار کرد:‌ از طریق معاونت مسافری راه‌آهن به دنبال افزایش ناوگان ریلی گیلان ویژه ایام اربعین هستیم.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی راه‌آهن گیلان برای نخستین سال در اربعین، متذکر شد: استان‌های دارای شبکه ریلی طی سال‌های گذشته از قطار برای اعزام زائران خود استفاده کردند.

این مقام مسئول ظرفیت مسافری راه‌آهن گیلان را دو قطار دانست و مسئول ادامه داد:‌ در ایام اربعین حسینی اعزام مسافر به مشهد مقدس نیز افزایش می‌یابد و لذا نمی‌توانیم قطار داخلی رشت – مشهد و مشهد – رشت را متوقف کنیم. در این راستا می‌توانیم یک قطار را برای مسافران خارجی اربعین اختصاص دهیم.

عبدالله‌پور، دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان نیز، با اشاره به تشکیل کمیته‌های ۱۲گانه این ستاد، خاطرنشان کرد:‌ موکب شهرستان‌های املش و رودسر در شهر مهران مستقر می‌شود و لذا به دنبال ایجاد موکب دائمی گیلان در مهران، کربلا و نجف هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ هزار زائر گیلانی و ۱۲ هزار زائر خارجی از کشور آذربایجان داشتیم، گفت:‌ امسال پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش زوار مواجه شویم که نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت ریلی استان به ویژه در بازگشت هستیم.دیارمیرزا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار