مدیرکل بهزیستی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد:

تصادف، عامل اصلی ضایعه نخاعی در گیلان است.

F.ah.kh
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 11 جولای 2019 | 09:26 ق.ظ
تصادف، عامل اصلی ضایعه نخاعی در گیلان است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حسین نحوی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی، گفت: «بِه زیستن» شعار همه عدالت جویان است و توافقی بین جامعه بشری است. باید جایگاه اداری سازمان بهزیستی در کشور مشخص شود وی با اشاره به اینکه باید جایگاه اداری سازمان بهزیستی در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حسین نحوی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی، گفت: «بِه زیستن» شعار همه عدالت جویان است و توافقی بین جامعه بشری است.

باید جایگاه اداری سازمان بهزیستی در کشور مشخص شود

وی با اشاره به اینکه باید جایگاه اداری سازمان بهزیستی در کشور مشخص شود، تصریح کرد: بزرگترین چالش این سازمان هویت ادارای است زیرا هر مسئله‌ای که در جامعه وجود دارد یک پای حل آن بهزیستی است.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه فعالیت‌های بهزیستی به گونه‌ای است که فرامین رهبری را انجام می‌دهد، گفت: خدمات رسانی و پوشش افراد ناتوان به همت مردم و خیرین امکان پذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه کارها باید به گونه ای در سازمان بهزیستی انجام شود که جامعه هدف آن شامل مردم و خیرین اعتماد کامل داشته باشند، گفت: برای اعتمادسازی در بین جامعه هدف که مردم و خیرین هستند شعار امسال هفته بهزیستی را «شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی» قرار دادیم.

وی شفاف‌سازی را اعلام عملکرد و اقدامات بهزیستی به مردم دانست و ادامه داد: بهزیستی برای اینکار نیاز به اصحاب رسانه دارد تا بتواند به درستی در جامعه شفاف‌سازی کند.

۱۰۳ واحد مسکونی در هفته بهزیستی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

نحوی‌نژاد با بیان اینکه هفته بهزیستی فرصت مناسبی برای نشان دادن اقدامات این سازمان است، گفت: ۱۰۳ واحد مسکونی در هفته بهزیستی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد و ۹۰۰ مسکن دیگر در دست احداث است.

وی اظهار داشت: برای بنده افتخاری است که بار دیگر به‌عنوان مدیرکل بهزیستی استان گیلان منصوب شدم.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه ۴۶ هزار معلول از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ درصد بانوان و ۶۵ درصد آقایان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان بیشترین معلولیت‌ها در استان را معلولیت جسمی-حرکتی دانست و ادامه داد: بیشترین علت ضایعه نخاعی در گیلان به علت تصادف است و بعد از این مورد معلولیت‌های ذهنی، ناشنوایان، نابینایان و بیماران روانی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز شبانه‎روزی استان گیلان هستند، اظهار کرد: ۳۰ درصد این افراد مجهول الهویت هستند و خانواده‌ای ندارند.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه افزایش مراکز روزانه از سیاست‌های سازمان بهزیستی در استان است، اظهار کرد: سعی کردیم این مراکز را تخصصی کنیم و در حال حاضر هزار نفر در این مراکز حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه در گیلان ۷۵۰ نفر از خدمات بهزیستی در منازل استفاده می‌کنند، افزود: سازمان بهزیستی به مادران و خانواده‌هایی که عضو معلول در خانه دارند نیز آموزش هایی می‌دهد اما متأسفانه گیلان در این زمینه رشد زیادی نداشته و تاکنون تنها ۵۰۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی از اقدامات بسیار خوب بهزیستی بود، گفت: در گیلان ۱۵ شهرستان مجهز به اورژانس اجتماعی هستند و در تلاش هستیم تا در سیاهکل و منطقه آزاد نیز به زودی اورژانس اجتماعی را راه اندازی کنیم.

شش هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه شش هزار و ۲۰۰ نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: ۸۵۰ فرزند بدون سرپرست تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند که سعی داریم برای این کودکان خانه‌های کوچک جمعی تهیه کنیم تا با محیط خانه و خانواده بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت بالایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهار داشت: گیلان استان فرهیخته‌ای است که با تعامل بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف می‌توانیم بستر کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کنیم.دیار میرزا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار