رئیس سازمان اورژانس کشور ، در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی مطرح کرد:

عامل غرق‌شدگی در ایران در حقیقت مسئول ۲ دهم درصد از جریان مرگ و میر در کشور است

F.ah.kh
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 27 ژوئن 2019 | 20:01 ب.ظ
عامل غرق‌شدگی در ایران در حقیقت مسئول ۲ دهم درصد از جریان مرگ و میر در کشور است درفک خبر/ پیرحسین کولیوند صبح امروز در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در بندرانزلی اظهار داشت: عامل غرق‌شدگی در ایران در حقیقت مسئول ۲ دهم درصد از جریان مرگ و میر در کشور است. رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به روند کاهش مرگ و میر از سال ۹۲ تا اکنون گفت: در […]

درفک خبر/ پیرحسین کولیوند صبح امروز در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در بندرانزلی اظهار داشت: عامل غرق‌شدگی در ایران در حقیقت مسئول ۲ دهم درصد از جریان مرگ و میر در کشور است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به روند کاهش مرگ و میر از سال ۹۲ تا اکنون گفت: در سال ۹۷ شاهد کاهش تعداد غرق‌شدگان در کشور بودیم، در ۸ سال اخیر حدود ۸۰ تا ۸۴ درصد غرق‌شدگان آقایان بودند و در این باب، ۹۳۵ نفر در محیط‌های آبی کشور در سال ۹۷ فوت شدند.

کولیوند با بیان اینکه متاسفانه ۱۱۸ نفر در استان خوزستان، ۹۹ نفر در استان مازندران و ۸۵ نفر در استان گیلان در طول سال ۹۷ غرق شدند ابراز داشت: نخستین مکان‌هایی که بیشترین تلفات غرق‌شدگی را در سال ۹۷ داشتند در اصل رودخانه‌ها، دریا و استخر کشاورزی بودند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی سه ماه نخست سال ۹۸، حدود ۴۳۲ نفر در محیط‌های آبی کشور غرق شدند و ۱۶ درصد فوت‌شدگان افراد غیرحرفه‌ای و ناآشنا با حرفه شنا بودند که در زمان کمک‌رسانی به افراد غرق‌شده جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با ارائه پیشنهاداتی خاطرنشان کرد: در این راستا شناسایی نقاط حادثه‌خیز، پوشش و بهینه خدمات و اصلاح زیرساخت‌ها در آن نقاط توسط تمامی سازمان‌های مسئول، تکمیل پوشش زمان امدادرسانی، فوریت‌های پزشکی خدمات آمبولانس بسیار ضرورت دارد.

کولیوند افزود: ایجاد امکانات رفاهی، مناسب و متناسب با شرایط خانوادگی جهت ترغیب حضور مردم در کمپ‌های ساحلی توسط وزارت کشور، تأکید جدی بر آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی توسط جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و رسانه ملی نیز باید انجام شود.

وی با بیان اینکه بیمارانی که از مشکلاتی مانند تشنج، مشکلات مغزی یا عضلانی رنج می‌برند به تنهایی نباید شنا کنند گفت: حضور امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق برای جلوگیری از مخاطره ناشی از اقدام افراد غیرحرفه‌ای برای نجات شخص در حال غرق شدن نیز مؤثر و حیاتی است.دیار میرزا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار