به همت فرمانداری و مدیریت آبفا؛

نخستین همایش مدیریت مصرف بهینه آب در رودبار برگزار شد

M.R.M
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 ژوئن 2019 | 14:46 ب.ظ
نخستین همایش مدیریت مصرف بهینه آب در رودبار برگزار شد نخستین همایش مدیریت مصرف بهینه آب در رودبار برگزار شد درفک خبر؛در این همایش که نماینده و امام جمعه رودبار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان و جمعی مسئولان و مردم شرکت داشتند فرماندار رودبار گفت؛ علی رغم اقدامات صورت گرفته مردم بسیاری از شهرها برای تهیه آب با کیفیت به چشمه ها […]

نخستین همایش مدیریت مصرف بهینه آب در رودبار برگزار شد
درفک خبر؛در این همایش که نماینده و امام جمعه رودبار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان و جمعی مسئولان و مردم شرکت داشتند فرماندار رودبار گفت؛ علی رغم اقدامات صورت گرفته مردم بسیاری از شهرها برای تهیه آب با کیفیت به چشمه ها می روند و شهرهای رودبار و منجیل سیستم فاضلاب ندارند و برای رفع مشکل آب شرب منجیل ۱۸۰۰ متر خط انتقال با اعتبار دو میلیارد تومانی نیاز است.
ضیایی با بیان اینکه پژوهش ها نشان می دهد هدررفت منابع آب شیرین قابل شرب در ایران بین 25 تا 30 درصد می باشد گفت؛ نحوه توزیع و مصرف آب شرب با نگاه بهینه سازی مصرف را به صورت جدی مد نظر قرار دهیم و تلاش کنیم رفتار و نگرش مصرف کنندگان نسبت به این ماده حیاتی مورد مورد واکاوی قرار بدیم.
وی یاد آور شد: متولیان آب تقاضا و مصرف ، الگوی مصرف ، مصرف بهینه و چالش های مدیریتی آب را با کمک مراکز دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی بررسی و راهکار عملی و علمی ارائه نمایند.
فرماندار گفت؛ مسئله آب را دغدغه همگانی کنیم و مصارف را ساماندهی کنیم.
وی با اشاره به چالش های آب در حوزه شهرستان رودبار گفت؛ زیرساختهای تامین آب شرب مربوط به شرایط اضطراری زلزله سال 69 رودبار است که تا کنون مستهلک شده است و نیاز به مرمت و نوسازی دارد و با این اقدام از هدر رفت آب جلوگیری می گردد.
وی افزود: وضعیت جغرافیایی ویژه شهرستان رودبار خصوصا” شهر رودبار می طلبد که در هر منطقه توزیع آب با شرایط مختص خود را داشته باشد.
وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی مدیر و کارکنان آبفای رودبار افزود: در برخی از مواقع و مناطق آب شرب را که با هزینه گزافی تولید می شود برای مصارف باغداری و کشاورزی استفاده می شود که آسیب جدی است.
فرماندار اظهار امیدواری کرد؛ با اعمال تدابیر و راهکارهای مدیریت مصرف به مصرف مطلوب آب دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمی سیدمحمدی در همایش مصرف بهینه آب اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله و اجرای پروژه های آبرسانی در آن دوران مشکلاتی را بعد از سی سال در رودبار به وجود آورده است.

وی از زحمات مهندس شیرزاد مدیر آبفای رودبار تشکر و قدردانی کرد و گفت: مدیر آبفای رودبار بیشترین پیامک را در خصوص رفع شکستگی ها و تلاش های همکاران خود را برای من ارسال می کند.

امام جمعه رودبار، از حسینی مدیرعامل آبفای گیلان خواستار تخصیص اعتبار لازم و نگاه ویژه به رودبار، شد و گفت: با هر شکستگی لوله آب چندین خانوار قطعی آب دارند.

حجت الاسلام سیدمحمدی بیان داشت: درصورتی می توانیم به مردم بگوسیم که آب را درست مصرف کنند که پرتی ۴۰ درصدی آب را نداشته باشیم.

حسینی مدیرعامل آبفای گیلان در همایش مدیریت مصرف بهینه آب، گفت: سد آیت الله بهجت رودبار منبع تامین آب گیلان است.

وی با بیان اینکه طرح های بزرگ آبرسانی گیلان به رودبار اختصاص دارد، گفت: تامین آب شرب ۵ شهر شهرستان از سد دیورش در افق بلند مدت انجام می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان از اتمام مطالعات سیستم فاضلاب شهرهای رودبار و منجیل خبر داد.

در پایان مراسم از تلاشگران عرصه آب وفاضلاب و همچنین ۳نفر از مشترک کم مصرف و ۷نفر از مشترکین خوش حساب آب شهری تجلیل شد

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار