امام(ره) بعد از تشکیل اسلام انقلابی، انقلاب انسانی را تشکیل داد و سپس طرح انسان انقلابی را کلید زد و انقلاب اسلامی بعدازآن مطرح شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 ژوئن 2019 | 20:36 ب.ظ
امام(ره) بعد از تشکیل اسلام انقلابی، انقلاب انسانی را تشکیل داد و سپس طرح انسان انقلابی را کلید زد و انقلاب اسلامی بعدازآن مطرح شد. به گزارش درفک خبر به نقل از دیار زیتون، حجت‌الاسلام سید حسن سیدمحمدی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، قیام پانزده خرداد و یادواره نخستین شهید نهضت امام شهید سید یونس حسینی رودباری در مصلا شهر رودبار اظهار کرد: در گام دوم انقلاب بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام امری ضروری است و مقام معظم رهبری نیز […]

به گزارش درفک خبر به نقل از دیار زیتون، حجت‌الاسلام سید حسن سیدمحمدی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، قیام پانزده خرداد و یادواره نخستین شهید نهضت امام شهید سید یونس حسینی رودباری در مصلا شهر رودبار اظهار کرد: در گام دوم انقلاب بازخوانی اندیشه‌های حضرت امام امری ضروری است و مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه‌ای نسبت به بازخوانی اندیشه‌های امام راحل دارند.

وی با اشاره به تفاوت‌های بنیادین انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های دنیا افزود: انقلاب امام راحل، با دیگر انقلاب‌های دنیا متفاوت است و انقلابی که پایه‌گذاری کرد شاکله آن الهی و ولایی بود.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با اشاره به کینه‌توزی‌ها و تنگ‌نظری‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی در کنار تمام مشکلات، تحریم‌ها و دشمنی‌ها استوار و محکم راهش را ادامه می‌دهد.

سیدمحمدی با اشاره به شکل‌گیری نهضت حضرت امام و روند مبارزات ایشان با رژیم ستم‌شاهی گفت: عده‌ای معتقدند که امام راحل از سال ۴۲ نهضتش را آغاز کرده درحالی‌که مستنداتی موجود که نشان می‌دهد شروع نهضت امام از سال ۱۳۲۳ بوده است.

وی با اشاره به رویکرد الهی و ولایی حضرت امام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تنها تکیه‌گاه امام فقط خدا بود و نهضتش، الهی بود و نگاه امام (ره) به امور در حول محور قوانین الهی می‌چرخید.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با اشاره به مخالفت جدی حضرت امام (ره) به مدیران شهوت‌پرست پشت‌میزنشین زمان طاغوت گفت: اکنون هم اگر از خدا فاصله بگیریم عده‌ای شهوت‌پرست پشت‌میزنشین بر ما احاطه می‌شوند و لذا باید بسیار دقت کنیم.

سیدمحمدی با اشاره به بخش‌هایی از صحیفه امام راحل، به تشریح دغدغه‌های ایشان نسبت به مبارزه با فساد، بی‌بندوباری و بی‌عفتی در جامعه در زمان رژیم طاغوت پرداخت و تصریح کرد: امروز هم نباید از مظاهر فساد و بی‌بندوباری بی‌تفاوت عبور کنیم و باید باصلابت و جدیت بیشتری با بی‌عفتی، بی‌حیایی و بی‌بندوباری در جامعه مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه امام راحل زاینده اسلام مقدس مابانه بودند افزود: جایگاه روحانیت، مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی نزد امام اولی بود و برای احیای آن‌ها قیام کرده بودند.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با بیان اینکه وظیفه روحانیت، هدایت حاکمان است اذعان کرد: امام بعد از تشکیل اسلام انقلابی، انقلاب انسانی را تشکیل داد و سپس طرح انسان انقلابی را کلید زد و انقلاب اسلامی بعدازآن مطرح شد.

سیدمحمدی با اشاره به‌تنهایی امام برای مبارزه با دشمن بیان کرد: امام علیرغم تنهایی، مظلومیت و غریبی، هیچ‌وقت به دشمن سر تعظیم فرود نیاورد و محکم در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان ایستاد.

وی با تأکید بر پیروی از راه، روش و منش امام راحل افزود: به‌منظور تأسی از رهنوردها و روش حضرت امام، مواظب باشیم اسیر قیدوبندهای غربی و دشمنان نشویم

قابل ذکر است در پایان مراسم با حضور امام جمعه رودبار، نماینده،فرماندار،معاون سیاسی، فرمانده سپاه، جمعی از مسئولین ، مدیریت شهری رودبار و جمعی از خبرنگاران مزار اولین شهید نهضت امام خمینی(ره) در روستای آغوزبن گلباران و به مقام شامخ این شهید والامقام ادای احترام شد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار