سرنوشت مبهم افزایش حقوق؛

افزایش حقوق کارکنان بر اساس مصوبه مجلس نباشد، دیوان محاسبات ورود می‌کند

M.R.M
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 16 آوریل 2019 | 19:38 ب.ظ
افزایش حقوق کارکنان بر اساس مصوبه مجلس نباشد، دیوان محاسبات ورود می‌کند درفک خبر/با نزدیک شدن به روز‌های پایانی از نخستین ماه سال، بار دیگر موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت به صدر اخبار بازگشته است. در روز‌های گذشته، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، توضیحاتی به خبرنگاران داد و گفت: به علت اختلاف نظر مجلس و دولت در افزایش حقوق ۲۰ درصدی […]

درفک خبر/با نزدیک شدن به روز‌های پایانی از نخستین ماه سال، بار دیگر موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت به صدر اخبار بازگشته است. در روز‌های گذشته، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، توضیحاتی به خبرنگاران داد و گفت: به علت اختلاف نظر مجلس و دولت در افزایش حقوق ۲۰ درصدی و یا ۴۰۰ هزار تومانی کارکنان، این مصوبه با کُندی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از تابناک؛ نوبخت با تأکید بر اینکه افزایش حقوق کارکنان بر اساس قانون مصوب و با استاندارد اقتصادی، برای جلوگیری از فشار به قشر‌های کم درآمد اجرایی خواهد شد، تصریح کرد:
هم اکنون تصمیم دولت بر آن است که کارکنان دولت، حقوق فروردین و در نهایت اردیبهشت خود را با افزایش ۲۰ درصدی و میانگین متوسط دریافت کنند.

این در حالی است که بنا بر قانون بودجه سال ۹۸ دولت اجازه افزایش حقوق برابر به میزان ۲۰ درصد را ندارد و چنانچه قرار است افزایشی رخ دهد، باید بر پایه مصوبه مجلس باشد.

بنا بر قانون بودجه، افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ حداقل به میزان ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و دولت نیز اجازه دارد تا ۱۰ درصد بر اساس حقوق دریافتی افزایش حقوق اعمال کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت:
طبق قانون بودجه سال ۹۸، افزایش حقوق کارمندان دولت باید دست کم ۴۰۰ هزار تومان باشد و علاوه بر این، دولت می‌تواند تا ۱۰ درصد افزایش حقوق‌ها را اعمال کند.

این نماینده مجلس گفت:
اینکه یک قانونی درست است یا نادرست و باید کار کارشناسی روی آن انجام شود، بحث جدایی است که من خودم در این باره بحث‌های مفصلی دارم که اکنون از حوصله بحث خارج است؛ اما به هر حال، آنچه قانون شده و به تصویب مجلس رسیده، لازم الاجرا است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار