یادداشت روز، به بهانه انتصاب جدید فرماندار شهرستان رودبار ؛

لطفا سرنوشت مردم یک شهرستان را با انتصاب فرمانداران جدید گره نزنید

بابک قلیزاده دارستانی
تاریخ انتشار: شنبه 30 مارس 2019 | 19:59 ب.ظ
لطفا سرنوشت مردم یک شهرستان را با انتصاب فرمانداران جدید گره نزنید درفک خبر / بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دایره وزارت کشور تغییرات استانداران و فرمانداران که بیشتر اهداف سیاسی دارد تا خدمتگذاری شتاب بیشتری گرفت .فراتر ازآن عموم این انتصابات خارج از چارت سازمانی و سلسله مراتب اداری بوسیله لابی های گسترده صورت می گیرد. نمایندگان در فریب باتفاق این انتصابات نقش اساسی دارند.بیشتر […]

درفک خبر / بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دایره وزارت کشور تغییرات استانداران و فرمانداران که بیشتر اهداف سیاسی دارد تا خدمتگذاری شتاب بیشتری گرفت .فراتر ازآن عموم این انتصابات خارج از چارت سازمانی و سلسله مراتب اداری بوسیله لابی های گسترده صورت می گیرد. نمایندگان در فریب باتفاق این انتصابات نقش اساسی دارند.بیشتر جابجائی فرمانداران بخاطر اختلافاتی است که در حوزه انتخابیه نمایندگان است . حال این سوال اساسی با توجه به حدود اختیارات فرمانداران که مجری سیاست های کلان دولت در محدوده جغرافیایی شهرستان هستند و وزارت کشور وظیفه عزل و نصب آنان را دارند پس چرا نمایندگان در انتصابات فرمانداران نقش دارند پس جایگاه قانونی آنان کجاست ؟

اگر فرمانداران نتوانند از جایگاه پائین تر بطور مثال از دهداری ها، بخشداری ها ، معاون فرماندار و… این سلسله مراتب اداری را در جایگاه نشستن بر مسند فرمانداری را براساس ضوابط طی کنند چگونه قادر به اداره سرنوشت مردم یک شهرستان می باشند ؟
آیا بهتر نیست فرمانداران از دل مجموعه وزارت کشور با سوابق مدیریتی انتخاب شوند؟
اگر مدیرت علمی توام با احساس وظیفه و خدمت باشد دیگر چه نیازی است که بومی باشند یا غیر بومی ؟
حال اگر فرمانداری بومی باشد ولی نتواند از عهده مسئولیت خود بر آید چه تضمینی برای چهار سال آن که بعد ازآن با تغییر نماینده و انتخاب فرمانداری جدید و ضیق وقت جهت خدمت بر مردم متصور است ؟
فرماندار نماینده سیاست های کلان کشور و دولت در یک بخشی کوچک بنام شهرستان با تعریفی که در اصل 103 قانون اساسی برآن شده می باشد با وظایف و اختیارات محدود .
پس لطفا سرنوشت مردم یک شهرستان را با تغییرات فرمانداران گره نزنید….
فاعتبرو یا اولی الابصار

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار