آذری جهرمی، جوان ترین وزیر دولت تدبیر و امید در جلسه شورای اداری رودبار اظهار داشت:

امیدواریم راه‌اندازی راه‌آهن در گیلان بسیاری از مشکلات شهرستان را حل کند/ به دلیل کوهستانی بودن این شهرستان ، توسعه ارتباطات دشوار است.

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 مارس 2019 | 18:36 ب.ظ
امیدواریم راه‌اندازی راه‌آهن در گیلان بسیاری از مشکلات شهرستان را حل کند/ به دلیل کوهستانی بودن این شهرستان ، توسعه ارتباطات  دشوار است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ جلسه شورای اداری شهرستان رودبار با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات ، نماینده مردم رودبار در مجلس ، سرپرست و معاونین فرمانداری و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن سید یونس حسینی شهر رودبار برگزار شد. محمدجواد آذری جهرمی در شورای اداری شهرستان رودبار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ جلسه شورای اداری شهرستان رودبار با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات فناوری و اطلاعات ، نماینده مردم رودبار در مجلس ، سرپرست و معاونین فرمانداری و جمعی از مسئولین شهرستانی در سالن سید یونس حسینی شهر رودبار برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی در شورای اداری شهرستان رودبار اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که با مردم دیار زیتون دیدار و سلام گرم رئیس‌جمهور را خدمت مردم این شهرستان ابلاغ می‌کنم.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان رودبار تصریح کرد: مشکلات شهرستان رودبار عموماً زیرساختی هستند و مدیران استان و شهرستان نسبت بررسی و پیگیری مشکلات رودبار جدی‌تر باشند و آسیب‌شناسی مشکلات می‌تواند راه‌حل مناسبی برای رفع آن باشد.
نماینده هیئت دولت در رودبار با اشاره به بازار ارزشمند زیتون و وجود معدن اظهار کرد: ثروت ناشی از فروش زیتون و برداشت معادن به کجا می‌رود و یا برای حل مشکلات شهرستان باید به کجا مراجعه کرد؟!
وی با بیان اینکه زیتون رودبار در کشور حرفی برای گفتن دارد افزود: باید تلاش کنیم زیتون رودبار در بازار جهان حرف بزند و عرض‌اندام کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رودبار معبر استان گیلان است گفت: امیدواریم راه‌اندازی راه‌آهن در گیلان بسیاری از مشکلات شهرستان را حل کند.
جهرمی با بیان اینکه برای سرمایه‌های عظیم شهرستان باید برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد افزود: باید با ظرفیت شناسی و برنامه‌ریزی درست برای استعدادها، گامی محکم در خصوص رفع مشکلات شهرستان برداشته شود‌.
وی از تقویت اینترنت و شبکه‌های مخابراتی در شهرستان رودبار خبر داد و افزود: تعدادی از روستاها از اینترنت برخوردار شدند و مابقی نیز در آینده نزدیک برخوردار می‌شوند.
وزیر ارتباطات در جمع مسئولین شهرستان رودبار گفت:در حوزه ارتباطات از 104 روستایی که در خصوص اینترنت با مشکل مواجهه بوده اند پروژه 52 روستا تمام شده و 52 روستا باقی مانده که مشکل این تعداد تا پایان شهریور سال آینده رفع خواهد شد.
محمد جواد آذری جهرمی اظهار داشت:
تقریبا 16 روستا در شهرستان رودبار وجود داشته که فاقد هرگونه ارتباط تلفن همراه بوده اند از جمله رشته رود ، سنگرود ، دیورش ، نوده کلایه ، هرکیان، خولک و … در این روستاها امکان استفاده از دو اپراتور فعال شده است!!
تعداد 19 روستا از این شهرستان به اینترنت نسل سه و چهار مجهز شده اند از جمله اسکلک ، مخشر، رودخانه ، دفراز ، دشتویل ، چره و…
در 6 روستای پر جمعیت رودبار استان سیستم ای تی ان قرار داده از جمله چهارمحل، علی آباد بالا ، استخرجان، شهربیجار ، کلشتر و کوفل.
وی در خصوص طرح افتتاحی در شهرستان رودبار گفت:
یک پروژه چهارماهه با حدود 200 کیلومتر فیبر نوری برای توسعه خدمات الکترونیکی استان گیلان در شهرستان رودبار از فردا اجرا خواهد شد اما به دلیل عقب ماندگی رودبار نه به دلیل بی توجهی به علت کوهستانی بودن این شهرستان ، که توسعه ارتباطات را دشوار کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رودبار گفت:
پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم در شهرهای کشور صد درصد است.
محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه این پوشش در مناطق روستایی ۶۶ درصد است گفت:
۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور از اینترنت نسل سوم و چهارم بهره مندند.
وی افزود:
طبق برنامه ششم با برنامه ریزی های انجام شده این پوشش باید به ۹۰ درصد برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص پوشش تلفن همراه هم گفت: فقط ۳ درصد روستاهای کشور تحت پوشش تلفن همراه نیستند که تا پایان سال این امر در روستاها محقق می شود.
آذری جهرمی بیان داشت:
از اهمیت فضای مجازی و توسعه آن مطلع هستیم. همان گونه که فضای مجازی میتواند یک نقطه قوت باشد تهدیدات و خطراتی در کنار خود دارد.
توسعه فضای مجازی نه ایده ماست نه سعی در قطع آن را داریم.در این میدان باید با تمام توان مبارزه کرد.
ما نیز باید ابزار خودمان در دنیا داشته باشیم که این امر با تلاش و پشتکار به دست می آید همه ما باید در این مسیر حمایت داشته باشند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار