مجموعه سوالات از اوقاف گیلان؛

امام زاده هاشم (ع) حرم بی دفاع/ از بی دفاعی دربرابر باد تا تسلیم شدن در مقابل دزد

M.R.M
تاریخ انتشار: شنبه 2 مارس 2019 | 15:13 ب.ظ
امام زاده هاشم (ع) حرم بی دفاع/ از بی دفاعی دربرابر باد تا تسلیم شدن در مقابل دزد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سید اکبر خوشحال از روزنامه نگاران گیلان در یکی از هفته نامه های گیلان نوشته است:  مرقد مطهر امام زاده هاشم از جمله بقاع متبرکه مورد وثوق مردم ایران و استان گیلان  و از طرفی پناهگاه نیازمندان می باشد و روزانه عده زیادی از اقصی نقاط ایران در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سید اکبر خوشحال از روزنامه نگاران گیلان در یکی از هفته نامه های گیلان نوشته است:  مرقد مطهر امام زاده هاشم از جمله بقاع متبرکه مورد وثوق مردم ایران و استان گیلان  و از طرفی پناهگاه نیازمندان می باشد و روزانه عده زیادی از اقصی نقاط ایران در آن حضور پیدا می کنند.

باتوجه به این که بقعه جزء چهارمین بقاع درآمدزای کشور به شمار می رود متسافانه به علت بی توجهی مسئولین ذیربط هنوز هم یک غسالخانه ندارد و ساکنین آن باید اموات خودشان را در فضای باز غسل و شستشو دهند. از طرفی بقعه فاقد هیات امنا است و همچنین هتل بزرگی که با نذورات احداث شده بود تخریب شده و بار دیگر با هزینه سنگینی بازسازی شده است. مردم می گویند در ساخت این هتل مگر ناظری وجود نداشته که اگر ایراد داشت چرا با ادامه ساخت آن اجازه دادند یا اگر ایرادی نداشت پس چرا تخریب کردند؟

البته مردم هم حق دارند و باید در عملکرد خدمتگزاران خود در اوقاف یک امور خیریه است قرار بگیرند. از همه مهمتر زمین هایی در رشت جنب نانوایی گل گندم چهارراه شهرک اعیان نشین گلسار را فروختند و هیچ اطلاع رسانی نکردند، در حالی که اموال را نباید بدون مزایده به فروش رساند. این عملی غیرقانونی است و مییریت اوقاف نیز هنوز اعلام نکرده اند پولی را که از فروشس اموال بدست آورده اند صرف چه کرده اند.

شایان ذکر است مدتی پیش دزدان نابکار سر از حرم مطهر امام زاده هاشم در اوردند و با شکستن قفل داخل حرم شدند و تمامی نذورات نقدی و غیرنقدی را به سرقت بردند. البته بعد از مدتی چند نفر را دستگیر کردند ، اما بعد مشخص شد آن افراد دزد نبودند و هنوز هم اعلام نکردند چه کسانی دست به سرقت حرم زده اند.

متاسفانه امام زاده هاشم در این شرایط مظلوم واقع شده است. چطور می شود گنبد بارگاهی که از سال ۶۸ می سازند هنوز هم نیمه کاره است و به جای کاشی کاری با پلاستیک چسپ کاری کردند. مدیر اوقاف نیز به ما خبرنگاران می گوید شکایت کردیم پیمانکار باید پاسخگو باشد. مردم می گویند چرا در این کار پیمانکاران نظارت دارند. تعدادی از اهالی خواهر امام رشت نیز می گویند امام جماعت به ما معرفی کرده اند که آن هم به دلیل حجم کاری زیاد  نمی تواند در اقامه نماز حاضر باشد. از طرفی مردم معتقدند  نذوراتی که باید صرف کارهای عمرانی حرم شود صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود. مردم می گویند ای کاش این دردنامه را ریاست اوقاف کشور مطالعه فرمایند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار