دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش آموزی در منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران سازمان دانش آموزی برگزار شد

برزو جیرندهی :حجم زیاد بعضی کتاب ها،معادل سازی کلمات باعث مضراتی شده است

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 فوریه 2019 | 14:48 ب.ظ
برزو جیرندهی :حجم زیاد بعضی کتاب ها،معادل سازی کلمات باعث مضراتی شده است نشریه الکترونیکی درفک خبر ‍  دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش آموزی در منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی برگزار شد. امیرحسین برزو جیرندهی نیز بعنوان نماینده دانش آموزان گیلان حضور داشت برزو جیرندهی ضمن اینکه گزارشی از عملکرد نمایندگان شورای دانش آموزی […]

نشریه الکترونیکی درفک خبر

‍  دومین نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش آموزی در منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران با حضور
مسئولین وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی برگزار شد.

امیرحسین برزو جیرندهی نیز بعنوان نماینده دانش آموزان گیلان حضور داشت

برزو جیرندهی ضمن اینکه گزارشی از عملکرد نمایندگان شورای دانش آموزی گیلان ارائه کرد به بیان مشکلات دانش آموزان به ویژه نقد کتب درسی پرداخت:

به نقد کتب تاریخ 1 رشته انسانی پرداخت که در درس ۸ با عنوان سپید دم تمدن ایرانی،تمدنها و شیرهای اولیه ی فلات ایران نام برده شده که متاسفانه از تمدن مارلیک در گیلان ذکری به میان نیامده.
تاریخ ۳ رشته انسانی در درس ۴ این کتاب،آگاهی های ارزشمندی درباره ی اوضاع اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی عصر قاجار مطرح شده ولی درباره ی اوضاع اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی ایران در دوره ی پهلوی مطلب قابل توجهی وجود ندارد پرداخت.

و به تاریخ معاصر ایران در رشته های غیر علوم انسانی اشاره کرد که در این کتاب بیشتر به تغییر و تحولات سیاسی توجه شده است،جای ابعاد دیگر تاریخ مانند تغییر و تحولات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در دوره ی معاصر ایران در این کتاب خالی است،و برزو جیرندهی افزود:بهتر بود در کنار تاریخ معاصر ایران مطالبی هم درباره تاریخ معاصر جهان مطرح می شد تا دانش آموزان ما درک بهتری از تغییر و تحولات سیاسی و اجتماعی معاصر کشورمان و جهان معاصر داشته باشند اشاره کرد.

نماینده دانش آموزان استان گیلان در مجلس دانش آموزی کشور به ساعت درس زبان خارجه اشاره کرد که قبلا ۴ ساعته بود ولی الان به ۲ ساعت کاهش یافته که به دو کتاب نمیشه رسید.

برزو جیرندهی در جلسه ای که با حضور معاون دفتر تالیف کتب درسی بود به بیان مشکلات دانش آموزان گیلان پرداخت و حل مشکلات کتب درسی را خواستار شد، و گفت مسئولین مدارس فقط نباید به بحث آموزشی دانش آموزان اهمیت دهند و پرورش باید در مدارس جا بیوفتد تا دانش آموزان رغبت بیشتری به درس خواندن داشته باشند و به کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و خواستارشد معلم های بیشتری را جذب کنند.

امیرحسین برزو در پایان نیز به حجم زیاد بعضی کتاب ها،مضرات معادل سازی کلمات نیز اشاره کرد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار