معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:‏

مجوز استخدام 30 هزار نفر در وزارت بهداشت آماده است

صابر کریمی ویشانی
تاریخ انتشار: دوشنبه 18 فوریه 2019 | 20:48 ب.ظ
مجوز استخدام 30 هزار نفر در وزارت بهداشت آماده است درفک خبر / معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت‏: مجوز ۳۰ هزار نفری استخدام در وزارت بهداشت آماده است و اگر مشکلات برطرف شود می‌توان این تعداد نیرو را در سال آینده جذب کنبم سید علی صدرالسادات روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع ‏وزارت بهداشت افزود: […]

درفک خبر / معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت‏: مجوز ۳۰ هزار نفری استخدام در وزارت بهداشت آماده است و اگر مشکلات برطرف شود می‌توان این تعداد نیرو را در سال آینده جذب کنبم

سید علی صدرالسادات روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع ‏وزارت بهداشت افزود: : در سال‌های اخیر بیش از 9 هزار و 794 پروژه را به نتیجه ‏رساندیم و این نزدیک به 5 میلیون مترمکعب ساخت و ساز را شامل می‌شود که با اعتباری حدود 13 هزار میلیارد تومان انجام شده ‏است.

وی گفت: در زمینه پشتیبانی چند مشکل برای گزارش دهی وجود دارد، زیرا کارهای پشتیبانی خیلی بروز خوبی ندارد، ‏چون محصول نهایی نیست و از ماموریت‌های اصلی پشتیبانی می‌شود. همچنین شرایط کار به شکلی است که درگیری و روزمرگی ‏زیاد است. در نتیجه اگر تاکنون گزارش کاملی در این زمینه ارائه نشده باید عذرخواهی کنم.‏

‏* پروژه‌های عمرانی
صدرالسادات بیان کرد: در حوزه عمرانی سلامت در چند سال اخیر اتفاقات خوبی افتاد. دولت کمک‌های خوبی به وزارت بهداشت ‏انجام داد و همچنین 30 هزار تخت جدید در حوزه درمان ایجاد شده که 2 هزار و 470 مورد تخت بیمارستانی و دو هزار و 486 مورد ‏تخت ویژه است. بیش از 3 میلیون و 700 هزار مترمکعب هتلینگ نیز انجام شده است.‏

‏* پروژه‌های بهداشتی
معاون سابق وزیر بهداشت افزود: در حوزه بهداشت نیز اتفاق مهمی افتاد و 7 هزار و 509 پروژه بهداشتی اجرایی شد که بخش قابل ‏توجهی از آن مردمی و بخشی از دستگاه‌های دیگر است. چهار هزار و 600 خانه بهداشت و 299 مرکز جامع سلامت شهری و 375 ‏پایگاه سلامت و 1470 پانسیون تیم سلامت نیز اجرا شده است.‏
وی ادامه داد: در حال حاضر 264 پروژه درمانی، 156 پروژه اورژانس، 118 مرکز غربالگری سرطان، 252 کلینیک درمانی نیز ‏در حال اجرا است.‏

‏* بودجه ریزی عملیاتی را اجرا کردیم
صدرالسادات اظهار داشت: در حوزه مالی نیز کارهای بسیاری زیادی انجام شد. هرچند چالش اصلی وزارت بهداشت همین حوزه بوده ‏و هست. به هر حال نمی‌توان گرفتاری‌های مالی کشور را در نظر نداشت. فقط خوبی‌ها را می‌گویم و تلخی‌ها را نمی‌گویم. شاید ‏برجسته‌ترین دستگاه دولتی کشور هستیم که بودجه ریزی عملیاتی را عملیاتی کردیم. وزارت بهداشت توانست ایده سازمان برنامه و ‏بودجه را عملی کند و این بسیار مهم است.‏
معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: بیش از 8 هزار میلیارد تومان اوراق با وجود مشکلات کشور دریافت ‏کردیم. این در شرایطی است که دریافت اوراق بسیار پیچیده بود.‏
وی افزود: در همه دنیا کار دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش است، اما در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ما فقط 13 درصد اعتبارات ‏مربوط به آموزش و پژوهش است.

* اصلاحات در ساختار وزارت بهداشت
معاون سابق وزیر بهداشت گفت: با توجه به بحث‌هایی که در سازمان اداری و استخدامی درباره وزارت بهداشت وجود داشت، بنا بر این شد که کار عجله‌ای برای ساختار وزارت بهداشت نشود و برای یک بار مطالعه اساسی انجام شده تا ساختار و نظام‌های وزارت بهداشت یک بار بررسی شود. این کار تکمیلی باید درباره ساختار وزارت بهداشت انجام شود.

* هیئت امنای ارزی و شرکت‌های تابعه آن
صدرالسادات بیان کرد: در حوزه بازرگانی نیز با حمایت‌هایی که انجام شد از ظرفیت هیئت امنای ارزی بیشترین استفاده شد. هیئت امنای ارزی یک نهاد عمومی غیردولتی مثل شهرداری و بنیاد مستضعفان و سازمان تامین اجتماعی است. این نهاد عمومی غیردولتی، اختیارات ویژه و اساسنامه محکم و ظرفیت‌های فراوانی دارد، اما از این ظرفیت در وزارت بهداشت خیلی استفاده نمی‌شد. در سالی که مشغول به کار شدم حدود ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی توسط این نهاد خریداری شده بود.
وی ادامه داد: این هیئت امنا یک شرکت با عنوان آوا پزشک نیز داشت که فقط سرنگ می‌ساخت و دیدیم که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم. این شرکت به یک هلدینگ تبدیل و دو دسته شرکت ایجاد شد. یک دسته از شرکت‌ها وظیفه داشتند مشکلی از مشکلات وزارت بهداشت را حل کنند. به طور مثال در حوزه فناوری نمی‌توان پروژه‌های بزرگ در زمینه پرونده الکترونیک سلامت و بیمه را اجرایی کنیم و در نتیجه به فکر ایجاد یک ظرفیت بنگاهی در کنار دفتر آی تی افتادیم و شرکتی با نام آوا فناوری تاسیس شد.
معاون سابق وزیر بهداشت افزود: در دوره‌ای که همه دستگاه‌های نظارتی روی وزارت بهداشت تمرکز کرده بودند این کارها انجام شد.
صدرالسادات اظهار داشت: در حوزه اجتماعی، آوا هنر و در حوزه عمرانی نیز آوا عمران ایجاد شد. همچنین در آن زمان بحرانی در حوزه پرستاری وجود داشت و در نتیجه شرکتی درست کردیم که خودش تامین نیرو کند که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار پرستار و نیروی تخصصی دارد و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه خدمت می‌کند. این شرکت نیز در قالب آوا پزشک ایجاد شد.
وی ادامه داد: در حوزه مدیریت بیمارستانی نیز کاری شروع شد که هنوز موفق نبودیم. زیرا نمی‌توان به این شکل ادامه داد که همه بیمارستان‌ها دولتی باشند و باید نوع جدیدی از مدیریت بیمارستانی ایجاد کنیم. راه میانه این کار این است که این بیمارستان‌ها را در قالب موسسه‌ای بیاوریم و به بازار عرضه کنیم.
معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: امسال هیئت امنای ارزی ۵۰۰ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت خرید انجام داد.

* ماجرای سهام پالایشگاه اصفهان و آوای پردیس سلامت
وی بیان کرد: سهام پالایشگاه اصفهان به آوای پردیس سلامت تبدیل شد. سهامداران این شرکت دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند و شبهه‌هایی وارد بود. با هماهنگی‌های سخت و پیچیده‌ای که انجام شد، با موافقت سازمان برنامه و بودجه و قوه قضاییه توانستیم این شرکت را تحت امر هیئت امنای ارزی بیاوریم. این شرکت اسب زین کرده‌ای با دارایی بیش از دو هزار میلیارد تومان است و امیدواریم بتوان از این ظرفیت برای حل مشکلات وزارت بهداشت استفاده کرد.
معاون سابق وزیر بهداشت افزود: این شرکت سرمایه گذاری خوبی انجام داده و یکی از ثمره‌های آن، ایجاد یک شرکت هلیکوپتری بود. ابتدا تلاش کردیم این کار را با همکاری هلال احمر انجام بدیم که نشد و بعد سرمایه گذاری این کار را با آوای پردیس سلامت انجام دادیم. با همه محدودیت‌ها توانستیم این شرکت را با ۸ فروند هلیکوپتر راه اندازی کنیم.

* تجهیز ناوگان اورژانس
صدرالسادات درباره تجهیز ناوگان اورژانس کشور نیز گفت: وقتی من شروع به کار کردم، دو قرارداد خرید آمبولانس وجود داشت که به مشکل بر خورده بود و حتی یک آمبولانس تحویل ندادند. بعد از پیگیری‌های فراوان با شرکت بنز آلمان تماس گرفتیم و توانستیم تعداد قابل توجهی آمبولانس در شأن مردم ایران وارد کنیم و امروز در همه شهرها و روستاها آمبولانس وجود دارد و ۳ هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه شد. ظرف دو تا سه ماه آینده نیز سه قایق آمبولانس دریایی به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود.

* جذب نیروی انسانی
معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار داشت: در زمینه نیروی انسانی در شرایطی که استراتژی دولت انقباضی بود و هست، به علت برنامه‌های توسعه‌ای به دنبال جذب نیرو بودیم. سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی در این زمینه همکاری کردند و بیش از ۳۵ هزار نیرو به صورت پیمانی و رسمی و بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی شرکتی جذب شدند. هیچ گزارش ویژه‌ای برای اینکه در این رابطه حقی تضییع شده باشد دریافت نکردیم.
وی بیان کرد: در ستاد وزارت بهداشت مشکلاتی وجود داشت که می‌دیدیم نیروهای برجسته ستادی ماندگاری زیادی ندارند و مقررات دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند پرداخت بهتری داشته باشند. در نتیجه با تدبیری که اندیشیده شد، با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی توانستیم ستاد وزارت بهداشت را هیئت امنایی کنیم و در حال حاضر مقررات دانشگاه‌های علوم پزشکی بر ستاد حاکم است. وضع پرسنلی به شکلی شد که الان مقاومت می‌کنیم که نیرو از دانشگاه‌ها به ستاد بیاید، در حالی‌که قبلا این موضوع به شکل برعکس اتفاق می‌افتاد.
صدرالسادات گفت: در حال حاضر نیز مجوز ۳۰ هزار نفری آماده است که اگر مشکلات برطرف شود می‌توان این تعداد را در سال آینده جذب کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از این سید علی صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بود که با حکم نمکی در 27 بهمن، ‏سید کامل تقوی نژاد به این سمت منصوب شد.‏

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار