عضو کمیسیون قضایی مجلس:

طرح مجلس برای حذف حبس ابد و اعدام | تعیین سقف ۱۴ سکه برای مهریه

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 4 فوریه 2019 | 18:48 ب.ظ
طرح مجلس برای حذف حبس ابد و اعدام | تعیین سقف ۱۴ سکه برای مهریه طرح مجلس برای حذف حبس ابد و اعدام | تعیین سقف ۱۴ سکه برای مهریه درفک خبر / محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان در رابطه با اصلاح ماده ۲۲ قانون خانواده، افزود: در این طرح آمده بود که مراجع قضایی تنها […]

طرح مجلس برای حذف حبس ابد و اعدام | تعیین سقف ۱۴ سکه برای مهریه

درفک خبر / محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان در رابطه با اصلاح ماده ۲۲ قانون خانواده، افزود: در این طرح آمده بود که مراجع قضایی تنها تا سقف ۱۴ سکه مهریه را مورد رسیدگی قضایی قرار دهند و وصول کنند و مابقی سکه‌ها جز تعهدات مرد نباشد که البته پس از بررسی اشکالات متعددی به این طرح وارد شد و مبنا شد تا طراحان پس از ویرایش آن مجدد طرح را به کمیسیون ارائه کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح اصلاح قانون تجارت مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات کمیته تخصصی در این‌باره به تصویب اعضای کمیسیون رسید تا برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

پورمختار خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون تجارت حدود ۱۵۰۰ ماده دارد که تاکنون ۳ کتاب از ۵ کتاب مربوط به این طرح در کمیته تخصصی بررسی شده و ما در کمیسیون آن را پس از تصویب مصوبه کمیته برای بررسی در صحن به هیأت رئیسه ارجاع می‌کنیم.

وی افزود: طرح اصلاح قانون تجارت به دنبال به روز کردن مواد این قانون و استفاده از ظرفیت‌های جدید همچون ظرفیت‌های الکتریکی و همچنین حذف موادی است که با شرایط روز تطابق ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در جلسه کمیسیون تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس طرحی را به عنوان عفو عمومی و همچنین تعدیل مجازات‌های تعزیری اعدام و حبس ابد به کمیسیون ارائه کردند که به جمع‌بندی نرسید و ادامه بررسی‌ها در خصوص این طرح در جلسه بعد انجام خواهد شد.

پورمختار خاطرنشان کرد: در این طرح، طراحان این مسئله را مطرح کرده بودند که حبس ابد و اعدام از مجازات‌ها حذف شوند و حبس ۲۰ سال جایگزین حبس ابد و حبس ۳۰ سال جایگزین مجازات اعدام شود.

وی در پایان گفت: همچنین طراحان در این طرح آورده بودند که کسانی که مرتکب جرم سیاسی و امنیتی شده اما به صورت فیزیکی اقدامی را صورت نداده‌اند مورد عفو قرار گیرند و نیز مجرمان سیاسی که در خارج از کشور هستند و شاکی خصوصی ندارند بتوانند به کشور باز گردند و برای آنها پرونده‌ای تشکیل نشود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار