مهندس پورعلی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار در دیدار مسئولين شهرستان با امام جمعه بمناسبت دهه فجر فاطمی:

امام خمینی با پشتوانه مردمی انقلاب را به منصه ظهور رساندند /تشکل های مردم نهاد در کنار بخش خصوصی در توسعه شهرستان اهمیت فراوانی دارند

M.R.M
تاریخ انتشار: شنبه 2 فوریه 2019 | 13:07 ب.ظ
امام خمینی با پشتوانه مردمی انقلاب را به منصه ظهور رساندند /تشکل های مردم نهاد در کنار بخش خصوصی در توسعه شهرستان اهمیت فراوانی دارند مهندس پورعلی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار در دیدار مسئولين شهرستان با امام جمعه بمناسبت دهه فجر فاطمی: امام خمینی با پشتوانه مردمی انقلاب را به منصه ظهور رساندند / تشکل های مردم نهاد در کنار بخش خصوصی در توسعه شهرستان اهمیت فراوانی دارند به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر، علی اکبر پورعلی در […]

مهندس پورعلی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار در دیدار مسئولين شهرستان با امام جمعه بمناسبت دهه فجر فاطمی:

امام خمینی با پشتوانه مردمی انقلاب را به منصه ظهور رساندند / تشکل های مردم نهاد در کنار بخش خصوصی در توسعه شهرستان اهمیت فراوانی دارند

به گزارش خبری تحلیلی درفک خبر، علی اکبر پورعلی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: مردمان ایران عزیز همواره در طول تاریخ موحد و از قرنها پیش مسلمان و عاشق اهل بیت، قرآن، عترت و ائمه خدا بودند اما چه چیزی باعث شد در سال ۴۱ و ۴۲ این انقلاب شکوهمند رقم بخورد؟ مگر مردمان ما در طول این قرن ها مسلمان نبودند؟ نیاز به یک رهبر حقیقی، رهبری که بتواند با استفاده از مردم با اتکا به این خروش میلیونی انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم بزند. امام راحل با اعتقادی که به مردم داشتند انقلاب را به منصه ظهور رساندند.
وی افزود: امروز علیرغم تمام لجن پراکنی های پمپئو، ترامپ و تمام آنهایی که اظهار داشتند انقلاب به چهلمین سالگرد پیروزی خود نخواهد رسید، با افتخار و با عزت در چله پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و ایران عزیز به مدد خون شهدا و امام راحل و رهنمودهای امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب در اوج عزت و سربلندی قرار دارد و امیدواریم با وحدت و همدلی تمام مردم عزیز و ارکان نظام شاهد پیشرفت ایران باشیم.
مهندس پورعلی ادامه داد: حضرت امام فرمودند نه دشمنان خارجی، نه دشمنان داخلی قادر به شکست دادن ما نیستند. تنها نقطه انحراف عدم وحدت است. ان شاءالله با وحدت و همدلی روز به روز بر اعتلای ایران اسلامی افزون خواهد شد.
وی از همراهی و همدلی دکتر جمالی، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین شهرستان و ائمه جمعه شهرستان که با نمایندگان دولت در شهرستان و اعضای شورای اداری همکاری و همراهی بسیار مطلوبی دارند تشکر نمود و اظهار داشت: خط ریلی راه آهن قزوین- رشت که با حضور ریاست جمهوری به افتتاح خواهد رسید یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام در سال های اخیر برای گیلان است.
وی به تاکیدات استاندار و حجت الاسلام سیدمحمدی امام جمعه، در خصوص پروژه هایی که نیمه تمام هستند و تکمیل آنها مدنظر قرار گرفته و اعتبارات توزیع شده شهرستان در سال های اخیر اشاره نمود و ادامه داد: در سالجاری کمتر از ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات از چهار مکان مختلف برای شهرستان رودبار در نظر گرفته شده که بین پروژه های مختلف که نیمه تمام بودند و ضرورت تکمیل آنها در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد می شد، توزیع گردید.
علی اکبر پورعلی ادامه داد: یکی از سیاست های استاندار مدیریت خردمندانه سرزمین بوده است. در سطح استان اراضی ملی، زراعی و باغی بسیاری داریم که از مواهب طبیعی و خدادادی است و می بایست در راستای توسعه پایدار در نسل های آتی باقی بماند. وی در ادامه افزود: یکی از سیاست هایی که در همین خصوص برای حفظ این اراضی در نظر گرفته شده، طرح بوم گردی بوده است. به این جهت که احساس اقامت و سفر به استان گیلان و نیاز اقامت در روستاهای خوش آب و هوای گیلان یکی از عواملی بود که موجب تصرف، تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، زراعی و باغی می شد. با طرح بوم گردی نیازها برطرف می شود و استقبال خوبی که از این طرح شده است، شاهد ساماندهی این موضوع خواهیم بود. این اراضی برای مردمان شهرستان که می بایست کشاورزی را ادامه دهند حفظ می شود.

وی با اشاره به رویکرد دیگر استاندار در جلسه اخیر شورای اداری بیان داشت: بخشنامه ای به تمام دستگاه های اجرایی به جهت جلوگیری از عوامل تشریفات اداری اضافی در سفرها و بازدیدهای شهرستانی توسط مدیران ابلاغ شد که ان شاء الله این تشریفات اداری در جهت خدمت به مردم باشد.
پورعلی ادامه داد: ظرفیت دیگری که استاندار بسیار بر آن تاکید دارند استفاده از سرمایه اجتماعی است. تشکل های مردم نهاد در کنار بخش خصوصی و دولتی از بخش های مهم در توسعه است. اخیراً در شهرستان رودبار ۱۴سازمان مردم نهاد ثبت شده است که همواره شاهد ارزشگذاری مردم شهرستان در زمینه های مربوط به محیط زیست، اشتغال، خیریه و… بوده ایم. حال قصد داریم از این ظرفیت سرمایه اجتماعی حداکثر استفاده را نماییم. تجربه نشان دهنده این مهم است که هر زمان از مردم استفاده نموده ایم بیشترین توفیقات را داشته ایم.
وی از نشاط اجتماعی به عنوان دیگر رویکرد ها یاد کرد و گفت: اجرای برنامه های مفرح ورزشی، جشنواره های ورزشی و فرهنگی در اقصی نقاط شهرستان رودبار توسط ادارات ذیربط از برنامه هایی بوده که به تأسی از سیاست گزاری های استاندار اجرا شده است. وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه ادامه داد: در دهه فجر ۹۷ تعداد۲۲۴ مورد پروژه های بخش دولتی با اعتبار بالغ بر ۳۲۱ میلیارد ریال در دستگاه های اجرایی مختلف قابل افتتاح و بهره برداری است تعداد ۱۶۴طرح در حوزه های مختلف بوده و بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال و درمجموع ۳۸۸ مورد پروژه و طرح با اعتبار بالغ بر۴۱۷ میلیارد ریال میزان سرمایه گزاری است که از هفته دولت ۹۷ تا دهه فجر ۹۷ در چله انقلاب تقدیم مردمان شهرستان رودبار خواهد شد. وی همچنین تعداد اشتغال دائم و موقت در اجرای این طرح ها و پروژه ها را ۳۴۶ نفر بیان کرد.
پورعلی اظهار داشت: نکته ای که بسیار قابل اهمیت است توجه به رهنمود اصلی مقام معظم رهبری در پروژه ها و طرح هاست، تکلیف اقتصاد مقاومتی، توجه به توسعه درون زا و استفاده از ظرفیت ها و منابع طبیعی موجود در روستاها به عنوان کانون ها ی مولد است. در دهه فجر حدود ۱۰ میلیارد تومان طرح بخش خصوصی که با استفاده از ظرفیت های شهرستان رودبار در حوزه های مختلف توسط بخش خصوصی ایجاد شده است را داریم. این همان اعتمادی است که دولت به بخش خصوصی و متقابلاً بخش خصوصی به دولت داده است. با اعتمادسازی، همراهی و هدایت در سال اقتصاد مقاومتی می توانیم حرکتی کنیم.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت روستاها اظهار داشت: روستاها به عنوان کانون های مولد سالهای متعددی به فراموشی سپرده شده اند اما دولت تدبیران امید با دو بسته اشتغال فراگیر تداوم و اشتغال روستایی بحث اشتغال در روستا را کلید زد. علاوه بر اینکه زیرساختهای متعددی به مدد حمایت نماینده دولت در اقصی نقاط شهرستان رودبار ایجاد شده می بایست اشتغالی روستاییان عزیز نیز فراهم می شد. علاوه بر تثبیت جمعیت در روستا که کانون های تولید هستند ، شاهد برگشت این سرمایه های اجتماعی به روستاها باشیم. وی در خصوص اقدامات زیر ساختی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مغفول مانده بند (ق) مرحله دوم بودجه سال ۹۳ شورای اقتصاد با پیشنهادی که هیات محترم دولت داشتند گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را آغاز کردند. در بودجه سال های آینده نیز دیده شد و به مدد استفاده از این ظرفیت مغفول مانده در شهرستان رودبار، شاهد ارتقاء شاخص گازرسانی در شهرستان و رشد ۱۰۰ درصدی شاخص شهری بودیم. ابتدا شهرهای جیرنده و بره سر از گاز طبیعی برخوردار شدند سپس شاخص روستایی که ۲۲ درصد بود در قبال ایجاد پنج پروژه در پنج حوزه مختلف خوشه رودبار سه، خوشه هرکیان، خوشه سیبن، خوشه دفراز و خوشه کلیشم در قالب پنج خوشه ۶۵ روستای شهرستان و در مدت دستور عملیات اجرا و طراحی قرار گرفت که در سال گذشته شاهد افزایش شاخص گازرسانی در هفته دولت و در دهه فجر گذشته شاخص برخورداری از ۲۲ درصد به بیش از ۶۰ درصد، در هفته دولت سال ۹۷ به ۸۰ درصدبودیم که با ۱۰ پروژه گازرسانی که بالغ بر ۲۳۳ میلیارد ریال اعتبار صرف این پروژه ها شده است را در همین دهه مبارک فجر تقدیم مردم خواهد شد این شاخص به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید و شهرستان رودبار از لحاظ گازرسانی، شهرستان سبز خواهد شد. پورعلی از فرماندار، معاونین، دکتر جمالی و شرکت محترم گاز به دلیل حمایت هایشان در اجرای این پروژه تشکر کرد.
وی افزود: نکته دوم در خصوص ارتقاء زیرساخت ها استفاده از ظرفیت قیر رایگان، اجرای طرح های هادی در روستاها و بهسازی راه های روستایی است. شاخص ضریب برخورداری آسفالت روستایی در شهرستان رودبار از ۲۷ درصد ابتدا به ۳۸ درصد و هم اکنون به ۴۰٫۴۶ درصد رسیده است. این تحول عجیبی است که در عرض کمتر از دو سال به اندازه ۵۰ درصد است. این امر با نظارت مدیران و با توجه و جدیت در حوزه وزارت راه در حوزه راه روستایی و راه های شریانی اصلی بوده است. موضوع بعدی اجرای طرح های هادی روستاها با استفاده از ظرفیت قیر رایگان و چهارهزار تن قیر رایگانی که در سال گذشته به شهرستان تخصیص پیدا کرد و پروژه های متعددی که در هفته دولت تحویل مردمان شد ان شاء الله در روزهای آینده نیز پروژه هایی که در دست اقدام هستند تحویل مردم داده خواهد شد.
علی اکبر پورعلی اظهار داشت: در حوزه راه سازی ۹ پروژه تثبیت و روکش آسفالت در روستای پشته کلا به قوشلانه و شهربیجار به لیافو را داشتیم و پروژه بزرگی تحویل مردمان بلوکات و عمارلو شد. در حوزه راه های شریانی، اصلی و آزادراه نیز حدود ۱۰ کیلومتر و در راه روستایی ۲۱ کیلومتر به سازی روکش راه را داشتیم. ادامه ظرفیت آبرسانی به روستاهای شهرستان، با مساعدت دکتر جمالی مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ از محل صندوق توسعه ایمنی به شهرستان ابلاغ شد. اکنون نیز پنج پروژه در راستای تامین آب پایدار روستاهای شهرستان رودبار با هزینه ای حدود ۱۸ میلیارد ریال تحویل مردم داده خواهد شده. در خصوص برق رسانی ۱۹ پروژه با هزینه ای بالای ۱۲ میلیارد ریال و همکاران زحمت کش در کمیته امداد ۵۵ طرح مسکن مددجویی بااعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال سرمایه گزاری انجام شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار