گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب؛

یادداشت علیرضا کربلایی حسینی فعال سیاسی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

کربلایی حسینی
تاریخ انتشار: شنبه 2 فوریه 2019 | 08:34 ق.ظ
یادداشت علیرضا کربلایی حسینی فعال سیاسی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی «مقصد این است که در حکومت اسلامى اسلام حکومت کند، قانون حکومت کند، اشخاص به رأى خودشان به فکر خودشان حکومت نکنند» (ص امام، ج 8، ص 281) به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علیرضا کربلایی حسینی فعال سیاسی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی نوشت : فرا رسیدن چهلمین سالگرد […]

«مقصد این است که در حکومت اسلامى اسلام حکومت کند، قانون حکومت کند، اشخاص به رأى خودشان به فکر خودشان حکومت نکنند»
(ص امام، ج 8، ص 281)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ علیرضا کربلایی حسینی فعال سیاسی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی نوشت :

فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر تمام هم وطنان عزیز مبارک باد، از صمیم قلب نام و یاد و خاطره شهدای گلگون کفن میهن عزیزمان و رشادتهای بی نظیر مردان و زنان این آب و خاک را در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ارج نهاده و گرامی میداریم.

از انجائیکه هر انقلابی در ابتدا به منظور رسیدن به اهداف و مقاصدی آغاز شده و با توجه به اینکه ظهور پدیده ای بنام انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، بدون شک یکی از مردمی ترین و معنوی ترین انقلاب های تاریخ جهان است باید حفظ این دست آورد عظیم را از اوجب واجبات بدانیم.

نارضایتی عمیق و گسترده مردم از شرایط حاکم بر کشور و ناخشنودی عقیدتی ایجاد شده و عدم تحقق وعده های تکراری و دروغین رژیم ستم شاهی و وابستگی محض دولتمردان و دادن امتیازات فراوان به بیگانه و بی توجهی به خواست و اراده مردم توسط عوامل پهلوی را میتوان از ریشه های اصلی شکل گیری اعتراضات عمومی مردمی در قبل از انقلاب اسلامی دانست.

اگر چه سعی وافر بسیاری از دشمنان و تحلیل گران غربی با گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران بر این است که با قرار دادن این انقلاب در ردیف و طراز سایر انقلاب ها و تحولات معمول دنیا، آنرا در نزد افکار عمومی جهانیان بی اثر جلوه دهند، اما ویژگیهای منحصر به فرد پدید آمده از ظهور و صدور گرفته تا حضور فعال و تاثیر گذار در عرصه های بین المللی و رشد علمی و اقتصادی و خدمت رسانی ارزشمند صورت گرفته طی سالیان گذشته در کشور، وجه تمایزی است که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب های دیگر جهان متمایز ساخته است.

یکی از عوامل اصلی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ویژگیهای منحصر به فرد شخصی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران (امام خمینی ره) در شیوه هدایت نمودن جریانات مردمی به نحو احسن تا رسیدن به نتیجه پیروزی نهایی انقلاب بود و این نکته بسیار مهم و برجسته ای است که دوست و دشمن به آن اذعان داشته و اعتراف نموده است.

از دیگر عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی، همبستگی و اتحاد مردمی بین ملت ایران در تمام صحنه ها بود که بواسطه تبعیت همگانی از رهبری امام راحل و استعانت و تکیه زدن بر ارزشهای والای اسلامی، آنچنان تحول عمیق و عظیمی را در آنان ایجاد نموده بود که هیچکدام از تحلیل گران داخلی و خارجی آن زمان قادر به درک و فهم آن نبودند.

امروز پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی باز هم همان حضور چشمگیر و همه جانبه مردمی در تمام عرصه ها و ایستادگی مردم پای آرمانهای انقلاب اسلامی سال۵۷، باعث حفظ و تداوم و بقای انقلاب است. البته سخن در باب چگونگی فرایند ظهور انقلاب اسلامی ایران بسیار است، اما اکنون بنظر بیشتر وقت آنست که در آستانه عبور از مرز چهل سالگی انقلاب اسلامی با تحلیل و نقد منصفانه به بررسی آسیب شناسی چالشهای پیش روی انقلاب اسلامی پرداخته شود و راهکار مطلوب و مناسبی جهت ادامه مسیر انقلاب اسلامی ارائه داد.

از انجائیکه بیم این احتمال و امکان متصور است که با گذشت زمان اهداف دیگری جایگزین اهداف اصلی و اولیه انقلاب شده و آنچه که روزی مقدمه و ابزاری برای رسیدن به مقصد انقلاب تلقی می شده، توسط حاکمان به عنوان هدف اصلی و نهایی انقلاب معرفی شود، ذکر این نکات در آستانه جشن اربعین انقلاب اسلامی به نظر نگارنده حقیر ضروری به نظر میرسد.

کم رنگ شدن ارزشها و فاصله گرفتن از آرمانهای انقلاب توسط برخی مسئولین امکان تحریف عمدی یا سهوی انقلاب را از اهداف اولیه خود فراهم خواهد نمود .

متاسفانه برخی مسئولین با نگاه لیبرالی و فاصله گرفتن از مردم و عدم توجه به عدالت اجتماعی و شایسته سالاری در انتصاب مدیران و انتخاب بر مبنای جناح گرایی و قبیله گرایی به باورهای مردم اسیب رسانده اند و چهره ای اشرافی را بر ذهن و نگاه جامعه رخت بسته اند .

لذا در چهل سالگی انقلاب نیاز مبرم به بازخوانی راه طی شده برای اصلاح ناراستی ها و انحرافها و تقویت خوبیها احساس میشود و انتخاب اگاهانه ملت میتواند ریل انقلاب را از مدیریت اشرافی و سرمایه سالاری به مدیریت جهادی و انقلابی و با نگرش عدالت خواهانه تغییر دهد و بار دیگر مستضعفین و پا برهنگان را در کانون توجه همگان قراردهد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار