فتاح؛

احتمال پرداخت نوبت دوم «سبد حمایتی» به مددجویان کمیته امداد در دهه فجر

M.R.M
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 29 ژانویه 2019 | 17:02 ب.ظ
احتمال پرداخت نوبت دوم «سبد حمایتی» به مددجویان کمیته امداد در دهه فجر پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طی ٣٠ سال گذشته ۶ درصد جمعیت ۴۵ میلیونی ایران تحت پوشش کمیته امداد بودند گفت: در حال حاضر با حدود ٨٢ میلیون نفر جمعیت، چهار درصد از خدمات این نهاد بهره می‌گیرند. افراد نیازمند در مناطق محروم بیشتر تحت فشار […]

پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه طی ٣٠ سال گذشته ۶ درصد جمعیت ۴۵ میلیونی ایران تحت پوشش کمیته امداد بودند گفت:

در حال حاضر با حدود ٨٢ میلیون نفر جمعیت، چهار درصد از خدمات این نهاد بهره می‌گیرند. افراد نیازمند در مناطق محروم بیشتر تحت فشار هستند و رسیدگی ما کفایت نمی‌کند چون بسیاری از این مشکلات به اشتغال و مسکن برمی‌گردد.

پرویز فتاح در نشست خبری امروز خود که در آستانه دهه فجر و ارائه گزارشی از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در حوزه رفع محرومیت برگزار شد، با اشاره به بودجه ۹۸ نهاد متبوعش گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس ردیف اعتباری اصلی کمیته امداد در سال آینده ۱۲ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد یافته که این درصد رشد برابر رشد کل بودجه دولت است.

وی ادامه داد: در تبصره ۱۴ که اصلی‌ترین تقاضای ما بوده در لایحه دولت ثابت مانده بود، از دولت درخواست کردیم که اجازه دهند در مجلس راه خود را پیگیری کنیم. کمیسیون تلفیق دو روز گذشته این ردیف را ۲۰ درصد افزایش داد؛ هفت هزار میلیارد تومان ردیف تبصره ۱۴ به ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: تلاش‌های ما در مجلس نتیجه داد به طوری که در تبصره ١۶ لایحه بودجه، دولت برای ما ٢ هزار میلیارد تومان اختصاص داده بود و رشدی نداشت اما با تلاش ما به پنج هزار میلیارد تومان افزایش یافت یعنی این رقم ۲.۵ برابر شد.

فتاح در ادامه با اشاره به ردیف معافیت مددجویان از پرداخت عوارض و حق انشعاب گفت: این ردیف برای سال ۹۸ تثبیت شده است.

وی. در ادامه افزود: در طول ده ماه گذشته بودجه ۹۷ کمیته امداد با تبصره ۱۴ مورد عنایت مجلس و دولت بوده و اعلام می‌کنم که تا پایان سال به همین ترتیب خواهد بود. در تبصره ۱۴ برای رفع فقر مطلق ۷ هزار میلیارد منظور شده، برخی از دستگاه‌ها این تخصیص را کامل دریافت نکرده‌اند اما این تبصره به طور کامل برای کمیته امداد و بهزیستی اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: با هماهنگی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی توافق سه جانبه انجام شد تا خانواده‌هایی را تحت پوشش موقت در آوریم. طی ۵ ماه گذشته ۶۲۰ هزار خانوار جدید را تحت پوشش حمایت موقت قرار دادیم؛ در همین راستا در هر ماه ۲ جدول الف (دائمی) و ب (موقتی) به سازمان هدفمندی و وزارت رفاه ارائه می‌شود که جدول موقت را وزارت رفاه ۶ ماهه اعلام کرده است. طی این دو ماه اختلالاتی ایجاد شده اما قول داده شد که اولویت برای رسیدگی به نیازمندان با کمیته امداد باشد.

وی افزود: همچنین در تبصره ۱۶ بودجه که بحث وام قرض‌الحسنه اشتغال برای سال ۹۷ مطرح است، سهم کمیته امداد ۱,۴۰۰ میلیارد تومان است که تا آخر امسال ۱۰۰ درصد آن را جذب خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به وام اشتغال روستایی گفت: طبق مصوبه مجلس، وام اشتغال روستایی از محل ۱.۵ میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی لحاظ شده که کمیته امداد نیز سهم مجزایی دارد. به طوری که سهم کمیته ۱۰۰ هزار فقره وام ۲۵ میلیون تومانی است که مجموع آن ۲,۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود که تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم.

فتاح در ادامه با اشاره به سبد حمایتی دولت نیز گفت: مرحله اول سبد کالا به افراد تحت پوشش و پشت نوبتی‌ها پرداخت شده است. نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشتم و قرار بر این شد که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا پایان امسال دو نوبت سبد دریافت کنند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: امیدواریم نوبت دوم در دهه فجر پرداخت شود و نوبت سوم به نظر می‌رسد در نیمه‌های اسفند توزیع شود. امید است با همت دولت و وزارت رفاه پرداخت شود.

به گفته فتاح، کمک‌های مردمی در طی ۱۰ ماه گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: مراجعات به این نهاد در این ۱۰ ماه افزایش داشته و بعضی اوقات مورد هجمه مراجعات بودیم لذا سعی کردیم کمیته امداد را خارج از وقت اداری رسیدگی کنیم تا پاسخگوی همه مراجعات باشیم و تمام تلاشمان این بود در جامعه هدف اتفاق ناهنجاری رخ ندهد. سال گذشته تلاش شد تعداد مددجویان کاهش یابد اما ۶٢٠ هزار خانواده جدید امسال به کمیته امداد اضافه شد.

رئیس کمیته امداد گفت: سال گذشته با کمک موردی به مددجویان موافق نبودیم اما امسال کمک‌های موردی رشد داشته و تعداد وام‌های ضروری پرداختی افزایش یافته است. برای وام ضروری ٩۵ هزار نفر طی چند ماه گذشته پشت نوبت بودند که مشکل آنها حل شده است.

وی تاکید کرد: با وفاق ملی طبق تاکید مقام معظم رهبری و همکاری مسئولان و این نهاد، وضعیت نسبتاً آرام شده است.

فتاح ادامه داد: تعیین خط فقر وظیفه ما نیست باید مشخص شود نیاز هر فرد برای گذراندن زندگی چقدر است.

رئیس کمیته امداد معتقد است وظیفه همه قوا این است که تلاش شود وضعیت معیشت مردم با کاهش مشکلات اقتصادی بهبود یابد.

فتاح ادامه داد: مسئولیت داریم که مردم را از مسیر سخت اقتصادی عبور دهیم و امیدواریم در یک آرامش نسبی شرایط خوبی را در ۴٠ سالگی انقلاب داشته باشیم.

به گفته وی، ٢٠ خدمت متنوع توسط این نهاد به مددجویان ارائه می‌شود. در چهل سالگی انقلاب افراد فاقد بیمه نداریم و تمام خانواده‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی دارند.

رئیس کمیته امداد گفت: اکنون ۴۵ درصد افراد تحت پوشش به دلیل فوت سرپرست خانوار، ٣۵ درصد به دلیل ناتوانی سرپرست و ٩ درصد به خاطر طلاق و مابقی سرپرست زندانی یا بدلیل بیماری‌های صعب العلاج تحت پوشش هستند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار