جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور: وزرای راه و کار استعفا دهند در غیر این صورت استیضاح می‌شوند

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 فوریه 2018 | 12:58 ب.ظ
جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور:  وزرای راه و کار استعفا دهند در غیر این صورت استیضاح می‌شوند به گزارش درفک خبر ؛نمایندگان مجلس استیضاح دو تن از وزرای دولت را به جریان انداختند. امروز غلامرضا تاجگردون در صفحه اینستاگرامی خود خبر داد که به همراه تنی چند از نمایندگان در نامه‌ای از حسن روحانی رئیس‌جمهوری خواستار استعفا یا استیضاح این دو وزیر شده‌اند. در قسمتی از این نامه آمده است: متأسفانه در روند […]

به گزارش درفک خبر ؛نمایندگان مجلس استیضاح دو تن از وزرای دولت را به جریان انداختند. امروز غلامرضا تاجگردون در صفحه اینستاگرامی خود خبر داد که به همراه تنی چند از نمایندگان در نامه‌ای از حسن روحانی رئیس‌جمهوری خواستار استعفا یا استیضاح این دو وزیر شده‌اند.

در قسمتی از این نامه آمده است: متأسفانه در روند اجرایی کشور بی‌انگیزگی، سستی، رخوت، عدم وجود سازمان‌دهی مناسب در مواجهه با مشکلات و بحران‌ها و از همه مهم‌تر کم‌دقتی در اولویت‌بندی امور اجرایی مردم شرایط را فراهم کرده است که ناگزیر به تغییر آن هستیم.

همچنین نمایندگان امضاکننده این نامه در قسمتی دیگر تأکید کرده‌اند: بحران‌های اخیر در امور اجرایی و مدیریتی همچون بحران‌های حمل‌ونقل، عدم موفقیت در کاهش حداقلی مشکلات جوی، سیاسی‌کاری بیش‌ازحد در اداره سازمان‌هایی که متولی بخشی از امور بنگاه‌های اقتصادی کشور هستند، عدم پایبندی به شعارها و برنامه‌های انتخاباتی، عدم پاسخگویی مناسب و از همه مهم‌تر به فراموشی سپردن حوادث به وقوع پیوسته ایجاب می‌کند که دو وزیر محترم جنابعالی آقایان دکتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی و دکتر ربیعی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که اتفاقاً از دوستان خوب و ارزشمند ما هستند از کابینه خارج و مدیران باانگیزه‌ای وارد این وزارتخانه‌ها شوند تا روح جدیدی در کابینه دمیده شود.

در بخش دیگری از این نامه خطاب به رئیس‌جمهوری تأکید شده است: اگرچه استیضاح این دو بزرگوار تقدیم هیئت‌رئیسه محترم شده است، اما به نظر این‌جانبان بهتر است قبل از طرح استیضاح در مجلس شرایطی فراهم گردد که دو وزیر محترم خود راسا استعفا داده و حضرت‌عالی نیز با پذیرش آن شرایط کاری مناسب‌تری را در دو حوزه یادشده فراهم نمایید.

طرح استیضاح وزرای دولت دوازدهم مدتی است که از طرف نمایندگان کلید خورده اما تابه‌حال هیچ‌یک از آن‌ها به نتیجه نهایی نرسیده است. هرچند که نمایندگان معتقدند اگر استیضاحی به صحن علنی مجلس برسد حتماً رأی می‌آورد اما تابه‌حال سرنوشت هیچ‌یک از استیضاح‌ها چنین نشده که به صحن علنی برسند.

معمولاً با بروز اتفاقات ناگوار در مجلس نمایندگان تصمیم می‌گیرند تا سؤال یا استیضاح وزرای مربوط را به جریان اندازند، اما به‌طور معمول بعد از توضیحات وزرا یا نمایندگان آن‌ها در کمیسیون های مربوطه از دستور کار مجلس خارج می‌شود. پیش‌ازاین هم در حادثه قطار تبریز مشهد هم استیضاح آخوندی مطرح شد اما بعد از مدتی از دستور خارج شد.

حالا نمایندگان با توجه به مشکلات و بحران‌ها با لحنی تحکم بارتر خطاب به رئیس‌جمهوری خواسته‌اند که یا خود این دو وزیر را کنار بگذارد یا آن‌ها رسماً و بر اساس وظیفه این کار را انجام خواهند داد. در روزهای آینده و آغاز شدن لابی‌ها برای خارج کردن استیضاح از دستور کار مشخص می‌شود که چقدر نمایندگان برای این کار جدی هستند.

در نامه منتشرشده بر روی صفحه اینستاگرامی تاج گردون نماینده گچساران اسامی نمایندگانی ازجمله محمدجواد فتحی، فاطمه سعیدی، محمدعلی وکیلی از نمایندگان تهران، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه، بهرام پارسایی و مسعود رضایی نمایندگان شیراز و شهروز برزگر نماینده سلماس به چشم می‌خورد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار