رضایی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودبار:

در این جنگ اقتصادی، گرانفروشان و کم فروشان در امان نیستند

M.R.M
تاریخ انتشار: جمعه 11 ژانویه 2019 | 11:20 ق.ظ
در این جنگ اقتصادی، گرانفروشان و کم فروشان در امان نیستند مردم تخلفات را با شماره ۱۲۴ گزارش کنند سعید رضایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودبار با بیان اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد گفت:  تحریم ها بازار را ملتهب نموده است و متاسفانه در نتیجه افرادی سودجو به این التهاب دامن می زنند. وی افزود: برای مقابله با این مشکل […]

مردم تخلفات را با شماره ۱۲۴ گزارش کنند

سعید رضایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودبار با بیان اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد گفت:  تحریم ها بازار را ملتهب نموده است و متاسفانه در نتیجه افرادی سودجو به این التهاب دامن می زنند. وی افزود: برای مقابله با این مشکل مسئولین مربوطه با این موضوع مقابله می کنند تا قیمت ها در بازار ثبات داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: بازرسان این اداره به صورت روزانه در قالب تیم های بازرسی در سطح شهرستان به نظارت می پردازند و هیچ  واحد تولیدی و توزیعی حق افزایش قیمت به هیچ نحوی را ندارند و کالا با هر قیمتی که روی آن درج شده است باید به فروش برسد. وی افزود: واحد های صنفی موظف هستند اجناس را به قیمت روی جلد به فروش برسانند در غیر این صورت واحد صنفی متخلف شناخته شده و با آنها طبق قانون برخورد می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه اکنون زمانی نیست که ما از خطا چشم پوشی کنیم گفت: تفاوت در قیمت روی کالا و فاکتور بیانگر تخلف است و ما به متخلفان هشدار می دهیم در صورت عدم تمکین از قانون بدون هیچ اغماضی واحد صنفی آنها پلمپ می گردد. وی افزود: قطعا ناظرین بصورت نامحسوس در بازار حضور دارند و بصورت مرتب گزارش ها را به ما می رسانند.

سعیدرضایی اظهار داشت: تلاش دشمن برهم زدن نظام اقتصادی کشور است، در شرایط فعلی اداره صنعت معدن و تجارت به عنوان سربازان خط مقدم این جنگ اقتصادی پیش قدم خواهد بود و نسبت به اقدامات متخلفان به جد برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در ۹  ماه سالجاری ۷۶۹۶ مورد بازرسی از واحد های صنفی شهرستان انجام گرفته است اظهار داشت: از این تعداد ۳۵۹ مورد متخلف شناسایی شده اند که این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، تعطیلی خود سرانه نانوایان، عدم صدور فاکتور، حمل غیر مجاز و قاچاق کالا، لوازم آرایشی بهداشتی غیر مجاز و اقلام سیگار بوده است.

رضایی در ادامه گفت: ۶۰۶ مورد بازرسی تخصصی از نانوایان داشته ایم و از این تعداد ۲۶ مورد کم فروشی و تعطیلی خود سرانه بوده است که مورد اعمال قانون از سوی مراجع ذی ربط قرار گرفته اند. وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر کم فروشی در ترازوها گفت: در طول سال یک الی دو مرتبه نمایندگانی از سوی اداره استاندارد استان، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت ترازوهای موجود در واحد های صنفی را مورد ارزیابی و بررسی اصولی قرار می دهند.

در صورت شناسایی متخلفین ضمن معرفی آنها به مراجع قضایی و برخورد قانونی، تمامی کالا های احتکاری ضبط دولت می شود.

وی همچنین به موضوع احتکار برخی افراد سودجو نیز اشاره نمود و اظهار داشت: انبار های کالا در سطح شهرستان به صورت مستمر مورد رصد قرار می گیرد. تمام اطلاعات مربوط به موجودی این انبارها در سامانه ای که به این منظور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعبیه شده است ثبت می گردد. وی به افرادی که اقدام به احتکار می کنند هشدار داد و تاکید نمود: در صورت شناسایی متخلفین ضمن معرفی آنها به مراجع قضایی و برخورد قانونی، تمامی کالا های احتکاری ضبط دولت می شود.

رضایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در ادامه با قدردانی از زحمات کسبه منصف و زحمتکش شهرستان گفت: همانگونه که متخلفان توسط سازمان نظارتی جریمه می شوند در مقابل واحد های صنفی که منصفانه فعالیت میکنند و اجناس را با قیمت مصوب به فروش می رسانند مورد تقدیر و تشویق و حمایت ما قرار می گیرند.

وی از شهروندان خواست برای خرید های خود فاکتور درخواست کنند تا در صورت بروز اجهاف در حقوقشان این تخلف قابل پیگیری باشد و لذا از فروشگاه هایی خرید انجام دهند که پروانه کسب داشته باشند. رضایی خاطر نشان کرد: در مدت ۹ ماه سال جاری ۱۳۷ مورد شکایات مردمی توسط سامانه ۱۲۴ دریافت شده است که از این تعداد ۱۱۱ مورد متخلف شناخته شده اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودبار از شهروندان خواست تا در مواجه با تخلفات، مشاهدات خود را با شماره تماس ۱۲۴ اداره صنعت معدن و تجارت در میان گذارند و یقین بدانند گزارشات مردم مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.شکوفه های زیتون

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار