یادداشت روز؛

جوان گرایی یا جوان ستیزی // جوانان پویا و شاداب می توانند از رکود خسته کننده مدیریت سنتی بکاهند

رضا حیدری گنبکی
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 دسامبر 2018 | 15:42 ب.ظ
جوان گرایی یا جوان ستیزی // جوانان پویا و شاداب می توانند از رکود خسته کننده مدیریت سنتی بکاهند درفک خبر؛ جوانان به‌عنوان نیروی محرک و منبع انرژی مثبت نقش عمده و اساسی در تعیین جهت‌گیری‌ها و توسعه‌ی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع دارند و استفاده‌ی بهینه و کارآمد از این عنصر حیاتی باعث پیشرفت، صلح و امیدواری به آینده می‌گردد. آن چیزی که امروز به حالت مفقود در جامعه ما باقی مانده است […]

درفک خبر؛

جوانان به‌عنوان نیروی محرک و منبع انرژی مثبت نقش عمده و اساسی در تعیین جهت‌گیری‌ها و توسعه‌ی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع دارند و استفاده‌ی بهینه و کارآمد از این عنصر حیاتی باعث پیشرفت، صلح و امیدواری به آینده می‌گردد.
آن چیزی که امروز به حالت مفقود در جامعه ما باقی مانده است عدم توجه و تمرکز بر نخبه‌گرایی جوانان، عدم مشارکت سازنده و واقعی و کاهش نقش آن‌ها در ساختارها و نهادهای دولتی و غیردولتی می باشد .
متاسفانه عدم توجه به سرمایه انسانی جامعه و و استفاده نمودن استعداد جوانان پویا و شاداب در ساختارهای جامعه می تواند از رکود خسته کننده مدیریت سنتی جامعه بکاهد .

جوانان که همیشه نقش تعیین کننده در جامعه دارند اعم از حفاظت از مهین ، نام آوری در عرصه های ورزشی ، علمی و موارد متعدد دیگر ، اما ان چیز که امروز تا حدود زیادی در جوامع بزرگ یا حتی در همین اطراف ما در برهه های بسیاری از جوانان تلاشگر استفاده ابزاری نموده اند .
نمونه بارز آن در جریانات سیاسی و انتخاباتی که از ظرفیت جوانان برخی جریانات و کاندیدا های انتخاباتی استفاده نمودند اما در زمان بهره مندی از این ظرفیت از شایستگی جوانان می گذرند .
و مدیریت های و تصمیم گیری ها با نگاه و تفکر معتمدی و ریش سفیدی اداره می گردد .
در این میان اگر هم نام جوانانی برای پست ها ، مدیریت ها و حتی یک کارمند جزء معرفی می گردد تفکری که دیروز از جوانان به عنوان یک ظرفیت نام می برد . صدای مخالفت یا به نوعی رویکرد جوان ستیزی را بر زبان می آورند .

با مشارکت واقعی جوانان در بخش‌های مختلف کار جامعه به طرف ترقی و تعالی سوق پیدا می کند .

جوانان آن‌قدر با فراز و فرودهای بسیار مواجه بوده‌اند و دست مایه سیاسی کاری ها و افت های سیاسی شده اند . و عده ای هم که در زمان ورود خویش به مسئولیت ها جوان بوده اند اما اینان امروز به دنبال ستیز با جوانگرایی اند .

اما سخن پایانی با نماینده مجلس و روسای اجرایی است که کمی هم به خواسته های جوانان و ظرفیت جوان توجه کنید که دغدغه های این نسل نیز دغدغه شما باشد که زمانی از این ظرفیت شما بهره مند شدید که امروز آن ظرفیت و سرمایه دیروز کارزار انتخاباتی شما ، نیازمند حمایت عملی و نه شعاری از سوی شماست که این سایه سیاسی و سیاست زده از روی جوان رخت بر بندد .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار