رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رودبار خبر داد:

اجرای ۳۵ کیلومتر روکش و ۲۰۰۰تُن لکه گیری آسفالت محورهای شهرستان

M.R.M
تاریخ انتشار: یکشنبه 23 دسامبر 2018 | 12:04 ب.ظ
اجرای ۳۵ کیلومتر روکش  و ۲۰۰۰تُن لکه گیری آسفالت محورهای شهرستان درفک خبر به نقل از دیارزیتون؛ مسیرهای خوب، انسان را به تعالی می رسانند، حتی اگر آنها را «جاده» فرض کنیم. امنیت و همچنین مطلوب بودن جاده ها امروزه بعنوان یک دغدغه برای مسئولین و مردم تبدیل شده است. اما از سوی دیگر مسئولین و متولیان امر تلاش می کنند با بکارگیری از ظرفیت ها و […]

درفک خبر به نقل از دیارزیتون؛ مسیرهای خوب، انسان را به تعالی می رسانند، حتی اگر آنها را «جاده» فرض کنیم. امنیت و همچنین مطلوب بودن جاده ها امروزه بعنوان یک دغدغه برای مسئولین و مردم تبدیل شده است. اما از سوی دیگر مسئولین و متولیان امر تلاش می کنند با بکارگیری از ظرفیت ها و امکانات، امنیت جاده ها را تامین کنند. شهرستان رودبار بعنوان یکی از وسیع ترین و پراکنده ترین شهرستان های گیلان، دارای مسیرهای روستایی و شهری پرپیچ و خمی می باشد و این پراکندگی و وسعت، دامنه خدمت رسانی متولیان امر را کم رنگ نموده و انتظارات از آنها را بالا می برد. اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رودبار با بکارگیری از کم ترین امکانات موجود و نیروی انسانی محدود، در حفظ، نگهداری و امنیت بخشی محورهای این شهرستان پهناورمی کوشد. در ادامه گفتگوی کوتاه مان را با مهندس سیدسلیم قاسمی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رودبار می خوانید.

به صورت کوتاه بگویید وضعیت راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رودبار را چگونه ارزیابی می کنید؟
ضمن عرض سلام و احترام محضر خوانندگان فهیم ، عرض شود؛ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رودبار بعد از تفکیک وظایف این اداره با راه و شهرسازی در سال ۹۵، با توجه به امکانات موجود، که اغلب امکانات و تجهیزات فرسوده و مستهلک است، عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته است.
عمده ترین عملکرد ۹ ماهه سالجاری این اداره را تشریح کنید؟
اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رودبار در این مدت تلاش کرده اقدامات ارزشمندی در شهرستان انجام دهد که از جمله اقدامات می توان به؛ روکش آسفالت راه روستایی مازیان به طول ۲۳۰۰ متر، روکش آسفالت راه روستایی پشته به طول یک کیلومتر، روکش آسفالت راه روستایی گنبک به طول ۲۳۰۰ متر، روکش آسفالت راه روستایی حاجیده به طول ۲۳۰۰ متر، روکش آسفالت راه روستایی خاصکول به طول دو کیلومتر، روکش آسفالت راه فرعی جیرنده به لوشان به طول ۳۶۰۰ متر، روکش آسفالت راه فرعی توتکابن – بره سر – قوشلانه به طول ۴۵۰۰ متر، روکش آسفالت محور آزاده راه به طول ۷ کیلومترو روکش آسفالت محور فرعی امامزاده هاشم به پاچنار (جاده قدیم) به طول ۱۰ کیلموتر و… اشاره نمود.
لکه گیری محورها یکی دیگر از اقدامات راهداری شهرستان می باشد که در این راستا در سال گذشته ۱۳۰۰ تُن و سالجاری تاکنون ۷۰۰ تُن آسفالت برای لکه گیری راه ها استفاده شده است و این روند تا پایان سال ادامه دارد.
چه اقداماتی در حوزه ایمنی جاده های شهرستان صورت گرفته؟
راهداری شهرستان توانسته کلیه محورهای آزادراه و محور اصلی بخش اعظمی از محورهای فرعی را با نصب تابلو، گاردریل و حفاظ، امنیت بخشی کند. همچنین راه هایی که امکان نصب گاردریل نبود را با ایجاد گارد خاکی توانستیم ایمنی این محورها را تقویت کنیم. نسبت نصب گاردریل و ایجاد شانه خاکی برای راه های روستایی دارستان، فیلیده، پارودبار، پشته هان، اسطلخ جان، خاصلکول به پره و …. اقدام شده است.
خط کشی محورهای اصلی، فرعی و راه های روستایی به طول ۳۰۰ کیلومتر از دیگر اقدامات راهداری شهرستان بوده است، که در این راستا بیشترین خط کشی ها در سطح استان گیلان، مختص شهرستان رودبار بوده است.
در حال حاضر برای ساماندهی وضعیت تونل های شهرستان چه اقداماتی انجام می دهید؟
برای ساماندهی تونل های شهرستان با توجه به قراردادی که با پیمانکار بسته شده، ادامه کار نصب سرامیک در داخل تونل منجیل در حال انجام است، که بزودی به اتمام می رسد.
هدف از نصب سرامیک در تونل ها چه می باشد؟
به علت ترانزیتی بودن محور، خودروها سنگین و سبک زیادی از تونل عبور می کند و همین موضوع سبب ایجاد دوده هایی زیادی در داخل تونل شده و این دوده ها موجب تاریکی در تونل ها می شود به منظور ایجاد روشنایی بیشتر و بازتاب نور در تونل ها و همچنین دارای قابلیت شستشو، سرامیک نصب می شود.
برنامه راهداری شهرستان در آینده چه خواهد بود؟
آنچه از «راهداری» بر می آید؛ ارتقاء سطح ایمنی راه هاست. لذا با نصب تابلوها، علائم، خط کشی، گاردریل، لکه گیری و اسفالت در تلاش هستیم تا امنیت حوزه راه ها را تامین و تقویت کنیم، که این امر با حمایت های مالی و معنوی مسئولین استان و شهرستان محقق می شود.
در پایان اگر ناگفته ای هست بفرمایید.
در پایان جا دارد از تلاش ها و زحمات دکترجمالی نماینده پرتلاش شهرستان ومهندس میرغضنفری فرماندار زحمت کش و بومی شهرستان که حق والانصاف تلاش وافری در راستای عمران و آبادانی منطقه بویژه در حوزه راهداری انجام دادند، معاونین محترم فرمانداری رودبار،مدیرکل محترم راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گیلان، بخشداران محترم شهرستان، فرمانده محترم نیروی انتظامی شهرستان، اعضای شورای تامین شهرستان و همچنین پرسنل خدوم راهداری شهرستان نیز کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم و از مسئولین بویژه نماینده محترم و فرماندار عزیز شهرستان انتظار داریم همانند گذشته با جذب اعتبارات، پیگیری های مکرر و مساعدت خوددر راستای خدمات رسانی بیشتر کمک حال اداره راهداری شهرستان باشند. انتظارات از راهداری شهرستان بسیار بالا است و برای تحقق انتظارات و مطالبات مردم نیازمند کمک های جدی مسئولین بویژه فرماندار محترم و نماینده مکتبی شهرستان هستیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار