سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به گیلان

راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر و استقرار اورژانس هوایی در لاهیجان  

M.R.M
تاریخ انتشار: جمعه 14 دسامبر 2018 | 05:57 ق.ظ
راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر و استقرار اورژانس هوایی در لاهیجان    در راستای سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون درمان وزارت بهداشت به گیلان، جلسه شورای سلامت با حضور مسوولان کشوری، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان محلی در دو شهرستان آستانه و لاهیجان تشکیل شد و طی آن بر توسعه خدمات بهداشتی درمانی در شرق گیلان، تاکید شد. به […]

در راستای سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون درمان وزارت بهداشت به گیلان، جلسه شورای سلامت با حضور مسوولان کشوری، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان محلی در دو شهرستان آستانه و لاهیجان تشکیل شد و طی آن بر توسعه خدمات بهداشتی درمانی در شرق گیلان، تاکید شد.

به گزارش درفک خبر به نقل از سپیدخبر در راستای حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون درمان وزارت بهداشت در گیلان و بازدید از زیرساخت های بهداشت و درمان سیاهکل، لاهیجان و آستانه، جلسه شورای سلامت با حضور مسوولان کشوری، ریاست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان محلی در دو شهرستان آستانه و لاهیجان تشکیل شد.

دکتر جان بابایی – معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پروژه های ناتمام سنوات گذشته دانشگاه گفت: تخت های بیمارستانی فعلی جوابگو نیاز شهرستان آستانه نیست. در این زمینه برای رفع نیاز مردم منطقه، بیمارستان محلی در کیاشهر راه اندازی می شود. وی همچنین توسعه تخت های ویژه و کلینیک های تخصصی را نیاز شهرستان آستانه دانست و برای توسعه تخت های ویژه، تجهیز شهرستان به یک دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکو و تامین نروی انسانی متخصص، قول مساعد داد. وی بر استفاده بهینه از فصای فیزیکی موجود تاکید کرد و تصریح کرد: الویت وزارت بهداشت افزایش برخورداری مردم از خدمات سلامت است.

وی بر توسعه تخت های ویژه در لاهیجان نیز تاکید کرد و افزود: راه اندازی مرکز درمان بستر دیلمان باید تصریح شود . در این خصوص در صورت عدم واگذاری طرح مذکور به بخش خصوصی، وزارت بهداشت برای تجهیز و تسریع در ساخت آن مشارکت می نماید. معاون درمان وزارت بهداشت همچنین برای توسعه خدمات تشخیصی در لاهیجان اعلام آمادگی کرد و گفت: راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن، توسعه خدمات دیالیز و توسع خدمات اورژانس (اختصاص یک دستگاه آمبولانس به پایگاه ۱۱۵ ناصرکیاده و راه اندازی اورژانس هوایی در لاهیجان) از دستاوردهای سفر اخیر است. در این زمینه، تامین نیروهای متخصص و توسعه فضای فیزیکی در بیمارستان پیروز جهت ادغام دو بیمارستان ۲۲ آبان و سید الشهدا، باید در الویت قرار بگیرد.

دکتر حسین علی شهریاری – رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به اشاره فرسوده بودن زیرساخت های بهداشت و درمان در گیلان بر توسعه خدمات درمانی در بیمارستان غدیر سیاهکل تاکید کرد و گفت: توسعه خدمات دولتی برای کاهش دغدعه های جدی مردم باید در الویت قرار بگیرد. وی برای ساخت پایگاه بهداشتی و اختصاص دو دستگاه آمبولانس به لاهیجان، قول مساعد داد. دکتر شهریاری با اشاره به عقب ماندگی سنوات گذشته گیلان برای اجرای برنامه های تحول سلامت، تاکید کرد: بهره مندی مردم از خدمات مناسب سلامت و دسترسی آسان به خدمات بهداشت و درمان باید در الویت قرار بگیرد و مسوولان باید تلاش کنند تا مردم ثمرات طرح تحول سلامت را در گیلان، لمس کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: طی سال های اول استقرار طرح تحول سلامت (۹۳ و ۹۴) بودجه های کلانی برای بهبود زیرساخت های بهداشت و درمان در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار گرفت که متاسفانه آثاری از آن و استقرار مناسب پروژهای تحول سلامت، در گیلان دیده نمی شود.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نیز ضمن حضور در جلسه، گفت: تصمیم سازی و تصمیم گیری در حال حاضر مشکل اصلی استان برای استفاده بهینه از امکانات موجود است. وی با اشاره به ضریب اشغال پایین تخت ها در مراکز درمانی لاهیجان، افزایش خدمات تخصصی سلامت را از الویت های دانشگاه علوم پزشکی کیلان برشمرد.

وی ضمن تشریح برنامه جامع درمان و نظام ارجاع در شرق گیلان، از راه اندازی واحد mri و توسعه خدمات دیالیز، به عنوان نیاز لاهیجان برای تبدیل به مرکز قطب در شرق گیلان، یاد کرد. دکتر یوسف زاده همچنین از راه اندازی مرکز همایش های علمی شمال کشور در لاهیجان خبر داد و تصریح کرد: لاهیجان پتانسیل های مناسبی برای گسترش فعالیت های درمانی آموزشی دارد. در این راستا ماندگاری پزشکان در شهرستان ها از الویت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. وی ضمن تاکید بر نیاز استان به اورژانس هوایی، گفت: زیر ساخت های درمانی گیلان فرسوده است اما با همه این مشکلات، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود زیرساخت ها و توسعه خدمات سلامت تلاش می کنند که روند رو به رشد سلامت طی سال های اخیر گواه این مهم است. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تشکر از زحمات و حمایت های نمایندگان دو شهرستان آستانه و لاهیجان برای توسعه خدمات سلامت طی روز های اخیر، از راه اندازی نظام ارجاع در آستانه خبر داد.

به همت نمایندگان مردم شهرستان آستانه(دکتر قربانی)، لاهیجان و سیاهکل ( دکتر نیکفر)و رودبار ( دکتر جمالی)، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس طی سفری ۳ روزه زیرساخت های بهداشتی درمانی در شرق گیلان و شهرستان رودبار را مورد پایش قرار دادند و برای بهبود وضعیت موجود قول مساعد دادند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار