کوچ پاییزه

کوچ پاییزی دامداران و عشایر عمارلو از داماش به جیرنده

محبی جیرنده
تاریخ انتشار: شنبه 10 نوامبر 2018 | 09:13 ق.ظ
کوچ پاییزی دامداران و عشایر عمارلو از داماش به جیرنده به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، دامداران و عشایر عمارلو در گذشته حداقل در چهار نقطه جابجا می شدند،زمستان در منطقه قشلاقی طارم و نزدیک رودخانه شاهرود (جنوبی ترین قسمت عمارلو) مستقر می شدند در اواخر زمستان و اوایل بهار در روستاها و داخل آبادیها و یا در حاشیه آنها سپس از فروردین و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، دامداران و عشایر عمارلو در گذشته حداقل در چهار نقطه جابجا می شدند،زمستان در منطقه قشلاقی طارم و نزدیک رودخانه شاهرود (جنوبی ترین قسمت عمارلو) مستقر می شدند در اواخر زمستان و اوایل بهار در روستاها و داخل آبادیها و یا در حاشیه آنها سپس از فروردین و اردیبهشت در منطقه بهاره نشین و بعد از علف چین و برداشت علوفه و محصولات (بعد از ۱۶ خرداد) به مناطق ییلاقی بالادست (شمالی ترین قسمت عمارلو) کوچ می کردند. و از شهریور تا آبان کوچ پاییزی به مناطق پایین دست و برعکس مسیر رفت انجام می شود.
هر چند تغییراتی در نحوه کوچ، تعداد دامداران، محل کوچ، وسایل و ادوات کوچ انجام شده است و از روش های سنتی به سمت ماشینی شدن و از چند جا نشینی به یکجا نشینی سوق پیدا کرده است؛ اما همچنان رگه هایی از آداب و رسوم نیاکان ما در منطقه دیده می شود و جای بسی خوشحالی است. دیدن صحنه هایی از کوچ عشایر در هوای لطیف بهاری و پاییزی حس و حال خوبی بدست می دهد. آری زندگی همچنان جاریست.
ارسالی محبی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار