فرماندار رودبار؛

یک میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار اختصاص یافته است.

عبداله بشارتی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 6 نوامبر 2018 | 10:47 ق.ظ
یک میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار اختصاص یافته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های استان گیلان ,معاونت فرماندار , بخشداران و شهرداران , رییس نهاد کتابخانه های رودبار و همکارانشان و جمعی از مسولین ذیربط در محل فرمانداری رودبار برگزار گردید . در این جلسه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های استان گیلان ,معاونت فرماندار , بخشداران و شهرداران , رییس نهاد کتابخانه های رودبار و همکارانشان و جمعی از مسولین ذیربط در محل فرمانداری رودبار برگزار گردید .

در این جلسه مهندس میر غضنفری فرماندار رودبار ضمن قدردانی از حضور آگاهانه ی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان و گرامیداشت یادو خاطره شهدای گرانقدر این روز , به اهمیت و جایگاه فرهنگ جامعه و کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت :

در انجام امورات فرهنگی باید با احتیاط حرکت نمود و خوشبختانه نگاه کلی و عمومی جامعه نسبت به علم و آگاهی اندیشه مثبت است ول متاسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است شاید دغدغه های گوناکون مردم در مسایل مختلف باعث این امر شده باشد
وی افزود :

اگر می خواهیم در دنیای امروزی قدرتمند باشیم باید اندیشه و تفکرات خود را قوی سازیم و بر اساس آموزه های دینی حرکت کنیم و دنیای مدیریتی امروزه به علم و اندیشه نیاز دارد که باید به آن مسلح باشیم . فرماندار رودبار افزود : مطالعه یک نوع سرمایه گذاری است که ضرر ندارد و منفعت کمک به امر کتابخوانی به عموم مردم جامعه بر می گردد و اگر شهروندان ما آگاه به مسایل مختلف باشند بخش عمده ای از مشکلات خدمات شهری به حداقل می رسد۰
وی سپس به میزان اعتبارات تخصیص یافته به کتابخانه های عمومی رودبار اشاره کرد و گفت :

علی رغم کمبود اعتبارات , یک میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز کتاخانه های رودبار اختصاص داده ایم ولی شهرداران باید حق و حقوق کتابخانه ها ی عمومی را به موقع پرداخت نمایند و تا پایان آذر ماه برای پرداخت نیم درصد مهلت دارند .
آنکاه چند تن از مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات خویش را در خصوص مسایل و مشکلات فرهنگی عنوان نمودند ,

سپس خانم کرمی مدیر کل نهاد کتابخانه های استان گیلان ضمن قدردانی از حضورآگاهانه و پرشور مردم با سلایق مختلف در رویداد ۱۳ آبانماه به جایگاه مطالعه در رشد و پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و گفت : اگر در امر مطالعه و کتابخانی برنامه ریزی درستی داشته باشیم , نباید نگران آینده باشیم وی گفت :

خوشبختانه دوره های آموزشی متفاوتی را در کتابخانه های عمومی شهرستانهای استان گیلان برگزار نموده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که اکر کتاب در سبد خانوار ها قرار بگیرد و مادران خانه دار و شاغل اهل مطالعه باشند , فرزندان آنان نیز اهل مطالعه خواهند شد . و دانش و آکاهی آنان نسبت به مسایل و رویداد های جامعه بیشتر می شود . وی در پایان درخصوص راه اندازی کتابخانه شهر بره سر مرکز بخش خورگام و بهسازی فضای کتابخانه شهر توتکابن و کتابخانه شهر منجیل وشهرک ایثارگران منجیل نکاتی را متذکر شد .

لازم بذکر است در ابتدای این جلسه فکوری رییس نهاد کتابخانه های شهرستان رودبار گزارشی از وضعیت تعداد کتب موجود و اعضای فعال کتابخانه های عمومی شهرستان را بیان کرد و خواستار اجرای مصوبات جلسات انجمن کتابخانه های عمومی رودبار شد و از کمک های بعضی از مسولین نیز تشکر وقدردانی نمود .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار