با حضور مدیرکل استاندارد استان قزوین جلسه ارزیابی حسی روغن زیتون در شرکت گلستان زیتون البرز انجام شد

عبداله بشارتی
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 نوامبر 2018 | 06:56 ق.ظ
با حضور مدیرکل استاندارد استان قزوین جلسه ارزیابی حسی روغن زیتون در شرکت گلستان زیتون البرز انجام شد با حضور مدیرکل استاندارد استان قزوین جلسه ارزیابی حسی روغن زیتون در شرکت گلستان زیتون البرز انجام شد   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ،خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی , به جهت اهمیت کنترل کیفیت روغن زیتون و عرضه محصول مرغوب و با کیفیت در بازار و همزمان با ایام برداشت زیتون روغنی و […]

با حضور مدیرکل استاندارد استان قزوین
جلسه ارزیابی حسی روغن زیتون در شرکت گلستان زیتون البرز انجام شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ،خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی , به جهت اهمیت کنترل کیفیت روغن زیتون و عرضه محصول مرغوب و با کیفیت در بازار و همزمان با ایام برداشت زیتون روغنی و استحصال روغن آن , جلسه ارزیابی حسی روغن زیتون با حضور مدیر کل موسسه استاندارد استان قزوین و هیات همراه , مجری سابق طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی , رییس ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار . مدیریت جهاد کشاورزی زنجان وجمعی از اساتید ارزیاب حسی روغن زیتون از نقاط مختلف کشور در محل آزمایشگاه شرکت گلستان زیتون البرز در منطقه لوشان بر گزار گردید .
در این جلسه چند نمونه از روغن زیتون تولیدی باغداران منطقه مورد ارزیابی حسی کارشناسان مجرب ارزیاب حسی قرارگرفت و کیفیت این نمونه ها مشخص گردید.
در این جلسه مهندس جهانگیر عرب مجری سابق طرح زیتون وزارت جهادکشاورزی به چگونگی ارزیابی حسی روغن زیتون و اهمیت این روش در دنیا اشاره کرد و گفت :در کشور ما پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه کشت و توسعه زیتون و روش های کنترل روغن زیتون داشته ایم و امید واریم در استانهای تولید کننده زیتون و روغن زیتون آزمایشگاه ارزیابی حسی دایر بشود و بتوانیم کارشناسان ارزیاب حسی را به تعداد کافی آموزش دهیم . وی گفت : حدود بیست سال پیش در کشور ما کار توسعه کشت زیتون آغاز گردید و اکنون پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم و در حقیقت راه ۱۲۰ ساله خارجی ها را در طی ۲۰ سال پیموده ایم و این نشان دهنده این است که از علم و پژوهش بدرستی استفاده کرده ایم . مهندس عرب افزود : امروزه ما همه استانداردهای تولید زیتون و روغن زیتون را داریم و باغداران و کشاورزان ما می توانند با رعایت همه قوانین و استانداردها , روغن زیتون با کیفیت تولید نمایند که برابری کند با بهترین روغن زیتون های دنیا ,
سپس سرکار خانم دکتر رشیدی از پژوهشکده سازمان ملی استاندار کشور ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در زمینه توسعه کشت زیتون و تولید روغن زیتون با کیفیت در کشور به تدوین طرح هایی برای کنترل و آزمون های تعیین تقلب روغن زیتون اشاره کرد و گفت : آزمون های ارزیابی حسی روغن زیتون , مکمل آزمایشات شیمیایی در این ماده غذایی ارزشمند است که می تواند در تعیین نوع روغن زیتون کمک نماید .
دکتر رشیدی گفت : دوره های ارزیابی حسی در کشور در حال نهادینه شدن است و لذا نیاز به نیروهای مجرب و منسجم دارد تا به جایگاه واقعی خود برسد . وی در پایان گفت : به جهت کنترل کیفیت این ماده غذایی که از بهترین روغن های حال حاضر در دنیا و کشور است , نیاز به پایگاهی در نزدیکی مرکز کشور داریم که استان قزوین که از استانهای تولید کننده زیتون کشور می باشد , مکان مناسبی برای انجام این امور خواهد بود .
سپس دکتر صارمی مدیرکل موسسه استاندارد استان قزوین ضمن قدردانی ویژه از همه کسانی که در تولید و عرضه زیتون و روغن زیتون مشارکت دارند گفت : میوه زیتون دارای ارزش غذایی بالایی است که در قرآن کریم به ان اشاره شده است و از اینکه در کشت و توسعه این محصول ارزشمند پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم , بسیار خوشحال هستیم . وی در پایان گفت هرکس بخواهد در حیطه مقررات و استانداردهای کشور در زمینه تولید روغن زیتون فعالیت نماید حمایت می کنیم . در این جلسه مهندس کشاورز کارخانه دار نمونه استان قزوین ضمن تشکر ویژه از حضور مسولین و کارشناسان ارزیاب حسی روغن زیتون از سراسر کشور گفت : روغن زیتون یک ماده غذایی سلامت محور می باشد و ارزش غذایی بالایی دارد و لذا برای رسیدن به محصول با کیفیت , به باغداران آموزش داده ایم که از آغاز فصل برداشت محصول زیتون تولیدی خود را با شرایط استاندارد برداشت نموده و با روش اصولی حمل وروزانه تحویل کارخانه روغن کشی نمایند . وی در پایان گفت : برای تشویق باغداران زیتون وارد فاز اقتصادی شده ایم و هر باغداری که محصول زیتون تولیدی خود را با روش اصولی برداشت و با سبد حمل نموده و روزانه تحویل کارخانه نماید به ازای هر کیلو گرم روغن زیتون، مبلغ بیشتری بابت خرید به آنان پرداخت می گردد .
گفتنی است مسولین و کارشناسان حاضر در جلسه از قسمت های مختلف کارخانه روغن کشی گلستان زیتون البرز بازدید و با چگونگی مراحل تهیه و تولید روغن زیتون آشنا شدند .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار