اجازه سران قوا به رئیس کل بانک مرکزی برای عزل و نصب مدیران بانک‌ها

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اکتبر 2018 | 10:37 ق.ظ
اجازه سران قوا به رئیس کل بانک مرکزی برای عزل و نصب مدیران بانک‌ها درفک خبر طهماسب مظاهری گفت: اعطای اختیار به بانک مرکزی در حوزه عزل و نصب روسای بانکی یکی دیگر از تصمیمات سران قوا بوده و می توان از آن به عنوان تصمیمی موثر و خوب یاد کرد. وی افزود: البته باید به این امر نیز توجه داشت که این موضوع از گذشته جزو اختیارات بانک […]

درفک خبر

طهماسب مظاهری گفت:

اعطای اختیار به بانک مرکزی در حوزه عزل و نصب روسای بانکی یکی دیگر از تصمیمات سران قوا بوده و می توان از آن به عنوان تصمیمی موثر و خوب یاد کرد.

وی افزود:

البته باید به این امر نیز توجه داشت که این موضوع از گذشته جزو اختیارات بانک مرکزی بوده است ولی به مرور زمان و همچنین با دخالت مسئولان دولتی و نهادهای مختلف در عزل و نصب روسای بانکها ،عملاً بانک مرکزی از اجرای این اختیار فاصله گرفته بود.

مظاهری ادامه داد:

امیدواریم این تصمیم نیز مانند تصمیم قبلی جلسه هماهنگی سران سه قوه در مورد واگذاری تصمیم گیری در ارتباط با سیاست های ارزی به بانک مرکزی،موثر باشد و آثار مثبت آن را به مرور مشاهده کنیم.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت:

اجرای این اختیار از سوی بانک مرکزی منافاتی با استقلال بانک ها ندارد و حتی می توان از آن به عنوان الزامی در راستای حمایت از دارایی‌های سپرده‌گذاران در بانک ها یاد کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار