نعمت یا نقمت/ فرصت یا تهدید

شرکتی که بجای فعال نمودن کارخانه و ایجاد اشتغال، صرفا معدن آنرا فعال و سنگهای تزیینی تراورتن را از معدن استخراج و بصورت خام از بخش عمارلو به مقصد اصفهان انتقال می دهد.

تاریخ انتشار: سه‌شنبه 23 اکتبر 2018 | 05:13 ق.ظ
شرکتی که بجای فعال نمودن کارخانه و ایجاد اشتغال، صرفا معدن آنرا فعال و سنگهای تزیینی تراورتن را از معدن  استخراج و بصورت خام از بخش عمارلو به مقصد اصفهان انتقال می دهد. درفک خبر بدون ویرایش نعمت یا نقمت/ فرصت یا تهدید: *شرکتی که کارخانه تعطیل شده سیمان لوشان (پایین) را خریداری نموده است، بجای فعال نمودن شرکت و ایجاد اشتغال، صرفا معدن آن را فعال نموده و سنگهای تزیینی تراورتن را از معدن “کربلایی” (نزدیک معدن تخت آسمان) استخراج و بصورت خام از بخش عمارلو به […]

درفک خبر

بدون ویرایش

نعمت یا نقمت/ فرصت یا تهدید:

*شرکتی که کارخانه تعطیل شده سیمان لوشان (پایین) را خریداری نموده است، بجای فعال نمودن شرکت و ایجاد اشتغال، صرفا معدن آن را فعال نموده و سنگهای تزیینی تراورتن را از معدن “کربلایی” (نزدیک معدن تخت آسمان) استخراج و بصورت خام از بخش عمارلو به مقصد اصفهان انتقال می دهد. این درصورتی است که سنگهای تزیینی استانهای شمالی از استانهای مرکزی تامین می شود.
*کامیونهای حمل مصالح معدن سنگ سیمان کرماک که در جاده اصلی جیرنده به لوشان تردد می نمایند خسارت جانی و مالی زیادی به مسافران و شهروندان از جمله به آسفالت جاده اصلی وارد نموده اند.
*معدن قرارگاه خاتم در محدوده لات بیورزین که سنگ های آن برای ایجاد اسکله در دریای خزر استخراج و انتقال داده می شود هم شرایط مشابه را دارد.
صدا و لرزش ناشی از آتشبارهای بدون اطلاع قبلی آنها؛ علاوه بر ترس و دلهره به اهالی، خسارت زیادی به منازل و تاسیسات روستایی وارد می کند.
*معدن زغالسنگ البرز غربی که به گفته کارشناسان مرغوبترین زغالسنگ کشور را دارد و زمانی قطب معدنی استان بود، چندسالی است به تعطیلی کشیده است. و تعدادی از کارگران آن به سایر معادن کشور اعزام شده اند. علی رغم اینکه هر چندوقت خبرهایی از واگذاری آن به بخش خصوصی شنیده می شود عملا فعالیتی در این زمینه مشاهده نمی شود.

*صدور مجوز شکار به افراد غیر بومی در کنار شکارچی های غیرمجاز و تبعات حضور این افراد از جمله آتشسوزی هایی که بعلت سهل انگاری و یا تیراندازی بویژه در ذخیره گاه درختان کمیاب اورس و جنگلهای هیرکانی رخ می دهد، همگی دست به دست هم داده است تا به منابع طبیعی این منطقه دست اندازی شود.

*شهرستان رودبار و بخش عمارلو ۷۰ درصد معادن استان گیلان و تعداد زیادی از گونه های گیاهی و جانوری کمیاب و نادر را در خود جای داده اند، اما هم اکنون جز تبعات و تخریب های زیست محیطی و آلودگی های صوتی و جوی، چیزی عاید این بخش محروم و کوهستانی نمی شود.
معادن و منابعی که بجای نعمت به نقمت و بجای فرصت به تهدید تبدیل شده اند.
*درخواست مردم از مسئولین مربوطه، چاره جویی و اتخاذ تدابیر برای بازگشت عواید این منابع خدادادی به مردم خود منطقه است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار