میرغضنفری فرماندار رودبار در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای مهار آفت مگس زیتون و جوان سازی باغات از تمام ظرفیتها استفاده کنیم.

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 اکتبر 2018 | 16:17 ب.ظ
میرغضنفری فرماندار رودبار در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای مهار آفت مگس زیتون و جوان سازی باغات از تمام ظرفیتها استفاده کنیم. درفک خبر اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار گفت در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: برای مهار آفت مگس که به میوه زیتون به عنوان محصول استراتژیک رودبار آسیب زده است و نیز جوان سازی باغات باید از تمام ظرفیتها استفاده کنیم. وی افزود: همراه با اختصاص اعتبارات و مساعدتها و اهتمام کارشناسان جهاد […]

درفک خبر

اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار گفت در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد:

برای مهار آفت مگس که به میوه زیتون به عنوان محصول استراتژیک رودبار آسیب زده است و نیز جوان سازی باغات باید از تمام ظرفیتها استفاده کنیم.

وی افزود:

همراه با اختصاص اعتبارات و مساعدتها و اهتمام کارشناسان جهاد کشاورزی در ارائه آموزش ها و مشاوره های مرتبط باید همراهی و همکاری فعال باغداران زیتون را هم داشته باشیم.

فرماندار خاطر نشان کرد:

بسیاری از باغات زیتون رودبار سنتی است و درختان قدیمی دارد که محصول کم پر زحمت دارد و نیاز است جوان سازی گردد.

میرغضنفری گفت:

باغات جدید و صنعتی با عملکرد مناسب، پرمحصول و زودبازده و کم هزینه است و در این باغات با آفت مگس میوه زیتون و دیگر آفات به راحتی می تون مبارزه کرد.

وی تسهیلات بلاعوض دولت تدبیر و امید برای آبیاری تحت فشار را یادآور شد و گفت:

با اطلاع رسانی مناسب و ترغیب باغداران زیتون زمینه مشارکت و بهره مندی بیشتر آنان را از جذب این تسهیلات که 85درصد پروژه را شامل می شود برای جوان سازی باغات فراهم نمائیم.

فرماندار تاکید کرد:

برای پایه ریزی نهضت جوان سازی باغات زیتون علاوه بر باغداران مشارکت پررنگ شوراها و دهیاران، معتمدان، فرهیختگان و فرهنگیان و بخش های تاثیرگذار جامعه را داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد:

جهاد کشاورزی برنامه ریزی مناسب را داشته باشد تا باغداران سنتی از باغات جدید بازدید داشته باشند و نتایج مطلوب و کارآمد این اقدام را از نزدیک شاهد باشند.

علیرضا شعبان نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم در این دیدار گفت:

آمادگی لازم را داریم تا به هر میزان که برای جوان سازی باغات زیتون درخواست وجود داشته باشند اعتبار آن را از مبادی استان و کشور تامین کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار