عطایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رودبار؛

یک مرکز یادگیری محلی متقارن با شعار جهانی 《سواد آموزی و توسعه مهارت ها》در یکی ازشهرهای تابع مدیریت آموزش و پرورش رودبار راه اندازی خواهد شد به قبول شدگان دوره سواد آموزی در سال ۹۸مبلغ ۱۵۲۷۰۰۰ ریال پاداش تعلق میگیرد در سال تحصیلی جاری ۳۰نفر از سوادآموزان ، دوره آموزش مهارتهای رایانه ( ICDL) را فراخواهند گرفت

مجیدرضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 2 اکتبر 2018 | 09:54 ق.ظ
یک مرکز یادگیری محلی متقارن با شعار جهانی 《سواد آموزی و توسعه مهارت ها》در یکی ازشهرهای تابع مدیریت آموزش و پرورش رودبار راه اندازی خواهد شد به قبول شدگان دوره سواد آموزی در سال ۹۸مبلغ ۱۵۲۷۰۰۰ ریال پاداش تعلق میگیرد در سال تحصیلی جاری ۳۰نفر از سوادآموزان ، دوره آموزش مهارتهای رایانه ( ICDL) را فراخواهند گرفت یک مرکز یادگیری محلی متقارن با شعار جهانی 《سواد آموزی و توسعه مهارت ها》در یکی ازشهرهای تابع مدیریت آموزش و پرورش رودبار راه اندازی خواهد شد به قبول شدگان دوره سواد آموزی در سال ۹۸مبلغ ۱۵۲۷۰۰۰ ریال پاداش تعلق میگیرد در سال تحصیلی جاری ۳۰نفر از سوادآموزان ، دوره آموزش مهارتهای رایانه ( ICDL) را […]

یک مرکز یادگیری محلی متقارن با شعار جهانی 《سواد آموزی و توسعه مهارت ها》در یکی ازشهرهای تابع مدیریت آموزش و پرورش رودبار راه اندازی خواهد شد

به قبول شدگان دوره سواد آموزی در سال ۹۸مبلغ ۱۵۲۷۰۰۰ ریال پاداش تعلق میگیرد

در سال تحصیلی جاری ۳۰نفر از سوادآموزان ، دوره آموزش مهارتهای رایانه ( ICDL) را فراخواهند گرفت

#درفک_خبر گزارش میدهد

علی عطایی مدیر آموزش وپرورش شهرستان ضمن ارائه گزارش اجمالی ازعملکرد یکساله حوزه سواد آموزی؛ فعالیتها و برنامه های سواد آموزی را نیز اینگونه تشریح کرد:

سازمان جهانی یونسکو برای روز جهانی #سواد_آموزی شعار «سواد آموزی وتوسعه مهارت ها» را در سال ۲۰۱۸میلادی برگزیده است.

عطایی اظهار داشت:

دلایل اینکه بعداز گذشت سالها از فعالیت سواد آموزی همچنان شاهد آمار بیسوادی هستیم دو مورد است:

اولا شاخص بیسوادی تغییر کرده بدین معنی که اگر فردی مدرک سوم ابتدایی یا معادل آن را دریافت نکند بیسواد تلقی و باید در دوره های آموزشی سواد شرکت نماید.

ثانیا بزرگترین چالشی که سواد آموزی با آن روبروست #خود_اظهاری افراد در سر شماری های نفوس ومسکن می باشد که به هر دلیلی خود رابیسواد اظهار مینمایند!
ضمن اینکه از ترک تحصیل دانش آموزان وتولید بیسواد نیز نباید غافل بود؛ که انسداد مبادی بی سوادی و پیگیری علت ترک تحصیل وبازگرداندن دوباره به کلاس درس وظیفه همه دستگاهها وعزم جدی را می طلبد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان در ادامه بیان کرد:

گروه هدف جمعیت سوادآموزی بین ۱۰ تا۴۹ سال تمام میباشد اگر یک روز کم یابیشتر باشد سامانه سواد آموزی از ثبت نام جلوگیری خواهد نمود؛اما اولویت اول ما باسواد کردن اولیا بی سواد دانش آموزان است.

وی ادامه داد:

درگروه سنی ۱۰تا ۴۹ سال ۹۸ درصد باسواد داریم. بالاترین مدرک دوره انتقال می باشد که معادل ششم ابتدائیست؛ قبول شدگان دوره انتقال میتوانند در متوسطه اول ادامه تحصیل بدهند.

عطایی با بیان اینکه تحصیل در دوره های سواد آموزی رایگان بود است گفت:

به قبول شدگان دوره سواد آموزی در سال ۹۸ مبلغ ۱۵۲۷۰۰۰ ریال از سوی آموزش وپرورش پاداش تعلق خواهد گرفت که مستقیما از مرکز به حساب سواد آموز واریر می گردد.

این مقام مسئول درخصوص زمان ثبت نام نیز اعلام کرد:

ثبت نام کلاس های سواد آموزی از اول تیر ماه شروع وتا آبان ماه ادامه خواهد داشت؛همچنین ما درصدد هستیم یک مرکز یادگیری محلی در یکی از شهرهای بخش مرکزی دایر نماییم که در این مرکز علاوه بر آموزش خواندن ونوشتن در کلاسهای سواد آموزی ؛ حرفه آموزی و مهارتهای زندگی؛ پیشگیری از آسیب های اجتماعی به سواد آموزان و فراگیران آموزش داده می شود.

عطایی در مورد این مرکز اینگونه توضیح داد :

مرکز یک واحد آموزشی صرف نیست؛ بلکه یک مرکز اجتماعی غیردولتی با کمک مردم و دستگاههای دیگر می باشد ومحلی برای خدمت به دیگران است و در آن مهارت آموزی و بالابردن سطح آگاهی مردم و یادگیری مادام العمر و مشارکت گروهی آموزش داده می شود و خدمات ارائه شده #رایگان می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در پایان گفت:

انتظار داریم خانواده ها؛ همه دستگاهها و نهادهای ذیربط افراد بیسواد و محروم از تحصیل را به واحد سواد آموزی معرفی نمایند تا ما بتوانیم فرمان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و دولت تدبیر و امید برای ریشه کنی بیسوادی را مشارکت همه دستگاههای ذی ربط محقق سازیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار