کارگاه آموزشی؛

برگزاری کارگاه آموزشی فناوریهای نوین بسته بندی مواد غذایی بویژه روغن زیتون در شهرستان رودبار

عبداله بشارتی
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 آگوست 2018 | 06:23 ق.ظ
برگزاری کارگاه آموزشی فناوریهای نوین بسته بندی مواد غذایی بویژه روغن زیتون  در شهرستان رودبار درفک خبر برگزاری کارگاه آموزشی فناوریهای نوین بسته بندی مواد غذایی بویژه روغن زیتون در شهرستان رودبار درفک خبر؛ به جهت اهمیت بسته بندی مواد غذایی در دنیا و رعایت استاندارد ها و بازار سنجی آن و لزوم رعایت بسته بندی نوین در کشور , اولین کارگاه آموزشی فناوری های نوین بسته بندی مواد غذایی […]

درفک خبر

برگزاری کارگاه آموزشی فناوریهای نوین بسته بندی مواد غذایی بویژه روغن زیتون در شهرستان رودبار

درفک خبر؛ به جهت اهمیت بسته بندی مواد غذایی در دنیا و رعایت استاندارد ها و بازار سنجی آن و لزوم رعایت بسته بندی نوین در کشور , اولین کارگاه آموزشی فناوری های نوین بسته بندی مواد غذایی بویژه روغن زیتون با حضور دکتر مجید جوانمرد مدیر گروه صنایع غذایی و تبدیلی پژوهشکده فناوری های شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و مسولین پارک علم و فناوری و ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار و با شرکت جمع کثیری از کارشناسان در محل ساختمان پارک علم و فناوری شهرستان رودبار برگزار گردید .
در این کارگاه آموزشی دکتر مجید جوانمرد مدیر گروه صنایع غذایی و تبدیلی پژوهشکده فناوریهای شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به سیر تحول بسته بندی مواد غذایی در ۲۰۰ سال گذشته در دنیا و تاریخچه حدود ۵۰ ساله در ایران و انواع بسته بندی مواد غذایی در ایران و جهان اشاره کرد گفت : بسته بندی مواد غذایی ما بیشتر بصورت فله ای و سنتی بوده که قابل مقایسه با کشورهای پبشرفته نیست . و برای رسیدن به جایگاه واقعی باید امکانات لازم فراهم کردد . وی سپس به عوامل نوع آوری در بسته بندی مواد غذابی اشاره و مهمترین آن را , رعایت مقررات , افزایش ماندگاری ,هزینه بسته بندی , توزیع مناسب , میزان تقاضای مصرف کننده و زیست محیطی برشمرد .وی افزود : بسته بندی باید راحت , سبک و ذخیره انرژی داشته و سلامت و ایمنی مصرف کننده و اثرات زیست محیطی را تضمین نماید .
دکتر جوانمرد افزود : بسته بندی همیشه مربوط به مواد غذایی نیست بلکه کلیه نیازها ومایحتاج زندگی جامعه بشری نیازبه بسته بندی دارد که باید در همه موارد استاندارد ها ی لازم رعایت گردد .
وی سپس به انواع و اقسام بسته بندی از جمله بسته بندهای : هوشمند و فعال اشاره کرد و گفت : در بسته بندی هوشمند هر اتفاقی بیفتد , مصرف کننده آن را حس می کند ولی در بسته بندی فعال , ماده فعال از جمله جاذب های اکسیژن در بسته بندی بکار میرود که مانع فاسد شدن مواد غذایی میگردد .
دکتر جوانمرد در ادامه به اهمیت بسته بندی روغن زیتون در کشورهای حهان و ایران اشاره کرد وگفت :

در کشورهای پیشرفته به جهت اهمیت روغن زیتون در سلامت افراد جامعه ,مراکز تحقیقاتی مدرن در خصوص تهیه و تولید و نگهداری و بسته بندی روغن زیتون وجود دارد ولی در کشور ما کمتر به این امر مهم وحیاتی پرداخته میشود .
وی سپس به عوامل تاثیر گذار در نگهداری و بسته بندی مناسب این فرآورده غذایی اشاره کرد و گفت :

دمای مناسب ( ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتیگراد ) , ظروف مرغوب , بسته بندی خوب در بطریهای کم حجم و غیر شفاف (کمتر از یک لیتر ) , نگهداری در محیط با نور کم (محیط تاریک ) , برچسب گزاری با درج مشخصات شیمیایی محصول و خوانا بودن آن , بازار سنجی و جلب نظر و رضایت مصرف کننده و حمل ونقل آسان ساده از جمله عوامل موثر این محصول با ارزش می باشد .
وی همچنین به انواع بسته بندی میوه و فرآورده های آن و چگونگی نگهداری ان اشاره کرد و توضیحات لازم را بیان نمود .

وی سپس به مشکلات در زمینه بسته بندی در کشور اشاره کرد وگفت :

خوشبختانه خلاقیت ها و ابتکارات و ایده ها ی بسیار عالی در کشور وجود دارد ولی امکانات لازم وجود ندارد در صورتی که در کشورهای دنیا همه امکانات را در اختیار اینگونه افراد قرار می دهند .
وی پیشنهاد کرد ایستگاه تحقیقات زیتون در حوزه بسته بندی روغن زیتون ورود نماید و از خلاقیت ها و ایده های عالی موجود در شهرستان و استان و حتی کشور استفاده نماید .
در پایان کارگاه آموزشی به افراد شرکت کننده در این دوره گواهینامه رسمی اهدا شد .
گفتنی است این دوره از کارگاه آموزشی در شهرستان رودبار به همت اداره پارک علم و فناوری و ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار برگزار شده بود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار