‍‍ ‍‍ استاندار گیلان در نشست با خبرنگاران؛

توسعه رسانه ها مسیر توسعه استان را هموار خواهد کرد // قطعه آخر آزاد راه قزوین رشت به طول 8 کیلومتر ، تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد // مخالفان دولت را به هیچ عنوان در مناسب سیاسی قرار نخواهم داد

مجیدرضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 2 آگوست 2018 | 21:14 ب.ظ
توسعه رسانه ها مسیر توسعه استان را هموار خواهد کرد // قطعه آخر آزاد راه قزوین رشت به طول 8 کیلومتر ،  تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد // مخالفان دولت را به هیچ عنوان در مناسب سیاسی قرار نخواهم داد به گزارش درفک خبر،نشست خبری استاندار گیلان با حضور اصحاب رسانه در محل استانداری گیلان برگزار شد. دکتر مصطفی سالاری در ابتدای این نشست با تشکر از خبرنگاران گیلانی گفت: حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه می تواند در حمایت از توسعه استان نقش بسیار مهمی ایفاء کند. سالاری در این نشست با بیان اینکه گیلان […]

به گزارش درفک خبر،نشست خبری استاندار گیلان با حضور اصحاب رسانه در محل استانداری گیلان برگزار شد.

دکتر مصطفی سالاری در ابتدای این نشست با تشکر از خبرنگاران گیلانی گفت:
حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه می تواند در حمایت از توسعه استان نقش بسیار مهمی ایفاء کند.

سالاری در این نشست با بیان اینکه گیلان از موقعیت بی نظیری برخوردار است و برخورداری از مواهب الهی اهمیت این استان را دوچندان کرده است، گفت:
گیلان، استانی ساحلی با بالاترین میزان بارش و سرسبزی است. تاریخ درخشان، تربیت علما و اندیشمندان بزرگ کشوری و بین المللی از افتخارات این استان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه قطعه ی آخر آزاد راه قزوین رشت به طول 8 کیلومتر، تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد، افزود:

با اتمام این پروژه و راه آهن روزهای پر رونقی برای گیلان اتفاق خواهد افتاد.

سالاری ادامه داد: اولین نیازمندی یک جامعه و دولت اعتماد عمومی است و ما باید این اعتماد را تقویت کنیم چرا که اگر این اعتماد عمومی را از دست بدهیم، قطعا به مشکل بر خواهیم خورد.

وی تصریح کرد:
3 روز پیش پمپ بنزین ها با ازدحام مردم مواجه شدند و همین شلوغی باعث رشد مصرف بنزین از 3میلیون و 200 هزار لیتر به 5 میلیون و در دیروز به 6 میلیون لیتر برسد و تنها مشکلی که مردم را برای بنزین به انتظار می گذاشت بارگیری و تخلیه بنزین بود که آنهم چیز طبیعی است چرا که به یکباره تقاضا چند برابر می شود.

دکتر سالاری افزود: لوله کشی موجود انتقال بنزین از تهران به رشت با ظرفیت 12 میلیون لیتر می باشد که اگر روزی از تهران قطع هم بشود 16 میلیون لیتر بنزین در آن موجود است و تا 3 روز کفاف مصرف استان را خواهد داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح جامع شهری 30 سال است که در کشور مطرح است و مخالفان و موافقان زیادی دارد، گفت:

سیاست اینست که اداره آب و فاضلاب آب را به ورودی شهر برساند و مابقی آن از نظر توزیع خط انتقال و کنتورخوانی و مابقی موارد را شهرداری بر عهده بگیرد که این خود مستلزم قانون و تفویض اختیار به شهرداری هاست.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به وعده خانه دار شدن خانواده تقی زاده عکاس متوفی در جشن پیروزی دولت، عمل شده است یا خیر، گفت:

ما به وعده ای که بدهیم عمل می کنیم و این خانواده خانه دار خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه ما در خصوص اصلاح برنج و تبدیل آن به برنج پر محصول وقت گذاشته و قدم های سازنده ای برداشتیم، افزود:

از امسال هر ساله 10 % از برنج های موجود را با برنج اصلاح شده پر محصول جابجا خواهیم کرد تا در چند سال آینده میزان بیشتری از زمین های کشاورزی برنج برداشت کنیم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به سیاست های درنظر گرفته شده برای رونق صنعت گردشگری در استان، گفت:

اگر ما برای گردشگری فکری نکنیم و برنامه ای نداشته باشیم این موضوع به معضل تبدیل خواهد شد چرا که با وجود راه آهن و آزاد راه، اتصال گیلان به استان های همجوار راحت تر از گذشته خواهد بود و گیلان با ازدحام جمعیت 16 میلیون نفری استان های همجوار روبه رو خواهد شد.

سالاری ادامه داد:

32 مجور برای توسعه گردشگری وجود دارد که یکی از آنها بوم گردی است و جا افتاده تر از بقیه موارد است. وی با تأکید بر اینکه بوم گردی صرفاً در محدوده روستا برای کسب درآمد است گفت: یک روستایی با احداث و توسعه بناهای روستا در راستای بوم‌گردی کسب سود خواهد داشت اما اگر این ظرفیت خالی بماند توسط افراد خارج از روستا استفاده و نقشی در افزایش اقتصاد روستا نخواهد داشت.

سالاری در ادامه با بیان اینکه در منطقه آزاد انزلی اتفاقات خوبی افتاده است و سرمایه گذاران بخش خصوصی از آن استقبال می کنند، گفت:

حتی در چندین مورد سرمایه گذار خارجی هم رغبت پیدا کرده و در آنجا در حال احداث چندین پروژه است و اگر مشکلی برایش ایجاد نشود این روند ادامه خواهد داشت.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت دو رودخانه رشت گفت:

حل معضل رودخانه های گوهر رود و زرجوب از پیشنهاد های اولویت دار بنده به دولت است و تا وقتی که مشکل فاضلاب ورودی به رودخانه ها حل نشود، نمی توان کاری برای آنها انجام داد. امسال البته اعتبار خوبی برای حل مشکل خواهیم گذاشت و قسمت به قسمت پهنه ی آبی را پاکسازی خواهیم کرد تا 5 سال آینده دیگر مشکلی در رودخانه ها نخواهیم داشت.

وی در خصوص استخراج نفت از سایت نفتی رودسر هم گفت که سیاست دولت به استخراج نفت از منابع مشترک با کشور های دیگر در سطح کم عمق است و در آینده که تکنولوژی عمق زیاد را بهبود بخشیدیم، حتما به استخراج و سایت نفتی رودسر فکر خواهیم کرد.

سالاری با اشاره به اینکه مخالفان دولت را به هیچ عنوان در مناسب سیاسی قرار نخواهم داد و تنها افراد متعهد و متخصصی که علیه دولت سخن نگفته باشند در مناسب تخصصی قرار خواهند گرفت، گفت: این یک اصل است که در تمام کشور و عقاید رعایت می شود.

مردم به یک برنامه رای داده اند و از آن انتظار دارند. نمی شود که مخالفان این نوع نگرش و برنامه را بر مسند تصمیم گیری سیاسی بگذاریم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران  گفت:
ادامه جوانگرایی در دستور کار است. عده ای با تمام توان می خواستند تا در مقابل جوانگرایی ایستادگی کنند و با تمام قوا کارشکنی کردند اما  کار به جایی نبردند. در خصوص مواد معدنی و برداشت های بی رویه برخی شرکت ها به بهانه پروژهای عمرانی جلساتی در حال برگزاری است و تصمیمات خوبی گرفته شده است و خوشبختانه در حال حل مشکل هستیم.

وی همچنین در خصوص جابجایی ایستگاه عوارضی امام زاده هاشم، گفت:

بهتر است صبر کنیم و در عمل جواب بدهیم.

استاندار همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه گفت:

در چارچوب قانون از رسانه‌ها حمایت می‌کنم اما از رسانه‌ای که تنها اسم دارند و حتی یک نسخه از آن در استان توزیع نمی‌شوند حمایتی نخواهم کرد.

سالاری با تأکید بر اینکه هیچ دخالتی در تصمیمات تخصصی ورزشی نمی‌کنم افزود:

از تصمیم تخصصی دستگاه‌های مسئول حمایت می‌کنم اما هیچ‌گاه وارد مباحث سیاسی و یا کشمکش‌های بیهوده نخواهیم رفت.

وی با دفاع از به‌کارگیری جوانان در برخی از مسئولیت‌های استانداری گیلان نیز گفت:‌

استفاده از ظرفیت و توان قشر نخبه و جوان در مسئولیت‌های مختلف  در صورت اثبات شایستگی‌ها  بسیار مفید خواهد بود.

وی با دفاع از انتصاب جوانان در سمت های بخشداری گفت:

در این مورد فشارهای زیادی را متحمل شدیم ولی مسیر آن ادامه خواهد داشت. باید توجه داشت که در انتصابات بخشداران و فرمانداران می توان از نیروهای غیر کارمندی نیز استفاده کرد و این که گفته می شود حضور این افراد غیرقانونی است درست نیست.

سالاری با بیان اینکه جوانانی که در گیلان به کار گرفته‌ شده اند، جوانانی متخصص هستند، اظهار داشت:

زمانی که صدها  نیرو وارد میشد، کسی اعتراض نمی‌کرد اما اکنون با روی کارآمدن ۴ جوان متخصص برخی صدایشان درآمده است.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار