فرماندار رودبار در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان:

هیچ گونه ناکارآمدی و فرافکنی در حوزه پسماند بدون پاسخ نخواهد ماند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 آوریل 2023 | 16:24 ب.ظ
هیچ گونه ناکارآمدی و فرافکنی در حوزه پسماند بدون پاسخ نخواهد ماند فرماندار رودبار در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در سال جدید؛ تفکیک زباله برای همه شهروندان الزامی است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست گیلان، علی فرهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: به مناسبت روز زمین […]

فرماندار رودبار در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در سال جدید؛ تفکیک زباله برای همه شهروندان الزامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست گیلان، علی فرهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: به مناسبت روز زمین پاک اولین کارگروه پسماند سال جاری در شهرستان رودبار برگزار شد

 

در این جلسه، عموپور فرماندار این شهرستان عامل ناموفق بودن سامان‌دهی زباله در شهرستان را تعارف پراکنی و عدم برخورد قاطع با مدیران این حوزه قلمداد کرد و گفت: از این پس هیچ گونه ناکارآمدی و فرافکنی در این حوزه نباید بدون پاسخ بماند و بایستی با برخوردهای سخت و سنگین همراه باشد.

طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار در اولین جلسه کارگروه پسماند شهرستان در سال جدید که به مناسبت روز جهانی زمین پاک برگزار شد، گفت؛ تفکیک زباله برای هر شهروند الزامی است، در این راستا اداره محیط زیست، شهرداران و رسانه ها در انتشار فیلم های آموزشی در خصوص تفکیک از مبدا نقش بسزایی دارند.

 

فرماندار تاکید کرد؛ کارشناسان محیط زیست شهرستان رودبار در سطح مدارس کلاس های آموزشی اجرا کنند تا دانش آموزان از نحوه ساماندهی و کاهش حجم پسماند و خطرات ناشی از آن اطلاعاتی لازم را داشته باشند.

 

عموپور یاد آور شد؛ حفاظت و نگهداری محیط زیست به تنهایی توسط یک اداره نمی‌تواند انجام شود، بلکه همه دستگاهها و شهروندان عزیز باید نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کنند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رودبار تصریح کرد؛ بخشداران میبایست در سطح روستاها توسط شوراهای اسلامی و دهیاران ها آموزش های لازم را برای دفن زباله و فرهنگ سازی آن به صورت خانه به خانه انجام دهند.

 

وی اظهارداشت؛ شهرداران برای تخلیه نخاله های ساختمانی مکانی را برای شهروندان تعریف کنند تا در همان مکان نخاله های ساختمانی تخلیه شود.

فرهی در این نشست با برشمردن کمی و کاستی های صورت گرفته در تحقق مصوبات کار گروه‌های پسماند تصریح کرد: اداره محیط زیست رودبار جدیت و قاطعیت بیشتری را در زمینه برخورد با ناکارآمدی های حوزه پسماند در دستور کار خود دارد که در همین راستا طی ایام اخیر تعداد پنج دهیار و یک شهردار کم‌کار در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

جانشین دادستان رودبار در این نشست به مدیران حوزه پسماند متذکر شد، اخطارهای محیط زیست را در زمینه مدیریت پسماند جدی بگیرند زیرا در صورت قصور و مطرح شدن اهمال در انجام وظیفه در حوزه پسماند، مجازات قاطع و سنگین خواهد بود.

فرهی در این کارگروه با اشاره به برخی اقدامات شایسته مدیران پسماند گفت:

اقدامات خوبی طی ایام اخیر از سوی مدیران صورت پذیرفته اما نتیجه بخش بودن کار بایستی در دستور کار باشد.

در این جلسه به مناسبت هفته زمین پاک، رییس اداره محیط زیست و دو تن از کارشناسان این اداره به همراه تعدادی از مدیران شهرستان به عنوان افراد پرتلاش و موثر در حوزه پسماند از سوی فرماندار این شهرستان تقدیر شدند.

رودبار، دروازه ورودی گیلان، با داشتن هفت شهر و چهار بخش، پهناورترین شهرستان استان بوده که به سبب توپوگرافی سراسر کوهستانی، حل معضل پسماند را در این شهرستان را با پیچیدگی‌هایی همراه می‌سازد که توجه ویژه به آن را می‌طلبد.

لازم به توضیح است؛ در پایان اعضای جلسه به بیان مسائل و مشکلات مدیریت پسماند در حوزه های کاری خود پرداختند و راهکارهایی را به منظور رفع موانع ارائه دادند و از سوی فرماندار شهرستان رودبار از تعدادی از مسئولین شهرستانی که در مدیریت صحیح پسماند با اداره محیط زیست همکاری لازم را داشتند با اهدای لوحی قدردانی شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار