اجازه نخواهیم داد یک گرم زباله در شهرستان رودبار دپو شود

تاریخ انتشار: سه‌شنبه 25 آوریل 2023 | 12:27 ب.ظ
اجازه نخواهیم داد یک گرم زباله در شهرستان رودبار دپو شود امام جمعه رستم آباد با اشاره به شایعه انتقال زباله سراوان به جنوب گیلان گفت: اجازه نخواهیم داد سراوان دیگری در جنوب گیلان شکل بگیرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین مالکی با اشاره به اینکه مسئولان و مدیرانی که در راستای مدیریت پسماند سراوان ترک فعل […]

امام جمعه رستم آباد با اشاره به شایعه انتقال زباله سراوان به جنوب گیلان گفت: اجازه نخواهیم داد سراوان دیگری در جنوب گیلان شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین مالکی با اشاره به اینکه مسئولان و مدیرانی که در راستای مدیریت پسماند سراوان ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: کوتاهی‌های صورت گرفته در مدیریت و ساماندهی پسماند گیلان و لندفیل سراوان پذیرفته نیست.

 

وی با اشاره به کوتاهی‌های صورت گرفته در ماجرای پسماند سراوان، افزود: مدیران متخلف و مقصر در ماجرای پسماند سراوان باید در دادگاه محاکمه شوند.

 

مسئله پسماند یک فرصت است تا تهدید

 

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه زباله طلای کثیف و بسیار با ارزش است، گفت: همانطور که نفت طلای سیاه و ارزشمند است و کاربرد فراوان دارد زباله هم به عنوان طلای اثرگذار تلقی می‌شود.

 

حجت الاسلام مالکی با بیان اینکه مسئله پسماند یک فرصت است تا تهدید، اضافه کرد: در مسئله پسماند باید مدیریت بهینه و بهسازی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه زباله منافع زیادی به همراه دارد، افزود: بهره برداری اصولی از این طلای کثیف، زباله را از تهدید به فرصت تبدیل می‌کند.

 

امام جمعه رستم آباد با تاکید بر استفاده کاربردی و علمی از زباله، بیان کرد: تولید محصولات جدید از زباله با استفاده از فناوری‌های نوین امکان پذیر است.

 

مالکی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی برای حل مشکلات پسماند وجود دارد، گفت: افرادی هستند که با استفاده از روش‌های نو زباله را به کود آلی تبدیل می‌کنند.

 

وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از کود آلی در مصارف کشاورزی، افزود: استفاده از کود آلی در مزارع و زمین‌های کشاورزی بازدهی و افزایش بهره وری بالایی دارد.

 

قابلیت بهره برداری ۱۰۰ درصدی زباله

 

امام جمعه رستم آباد با استناد به آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، بیان کرد: ۸۵ درصد زمین‌های کشاورزی کشور به سموم شیمیایی آلوده شده است و خطرات زیانباری می‌تواند به همراه داشته باشد.

 

مالکی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد زباله قابل بهره برداری است، گفت: ۷۰ درصد زباله تبدیل به کود آلی، ۲۰ درصد در مرحله بازیافت و ۱۰ درصد هم به مواد اولیه صنعتی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مدیران حوزه پسماند منفعت طلب هستند، افزود: بسیاری از مدیران حوزه پسماند درکی از ارزش‌های وجودی طلای کثیف ندارند و فقط منافع خود را می‌بینند.

 

پسماند گیلان نیازمند مدیر انقلابی و جهادی است

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه پسماند گیلان نیازمند مدیر انقلابی و جهادی است، گفت: مدیر جهادی حوزه پسماند می‌تواند با بازیافت و تبدیل آن به کود آلی، انقلابی در حوزه کشاورزی و پسماند ایجاد کند.

 

مالکی با بیان اینکه دیدگاه غلطی در حوزه بکارگیری از ظرفیت‌های نخبگان داخلی وجود دارد، اضافه کرد: به نخبگان و دانشمندان متعصب، متعهد و کارآمد داخلی کمتر بها و میدان داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پسماند همانند نفت ملی می‌شود، افزود: آینده خوبی برای پسماند و بهره گیری از این طلای کثیف متصور هستیم.

 

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه مدیریت پسماند باید شهرستانی صورت گیرد، از آمادگی یک سرمایه گذار در حوزه پسماند خبر داد و گفت: یک سرمایه گذار در شهر رستم آباد چندین سال است که آمادگی کاملش را برای حل مشکل پسماند اعلام کرده اما متأسفانه هیچ گونه حمایتی از وی صورت نگرفته است.

 

مالکی با اشاره به شائبه انتقال زباله سراوان به جنوب گیلان، تصریح کرد: مردم شهرستان رودبار اجازه نمی‌دهند یک گرم زباله شهرستان‌های دیگر در این شهرستان دپو شود.

 

وی ادامه داد: بنده هم در کنار مردم خوب شهرستان رودبار اجازه نخواهیم داد یک سراوان دیگری در شهرستان رودبار شکل بگیرد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار