فروش «گرگ اهلی» در فضای مجازی با یک‌میلیون تومان فروشنده‌ها:گرگ‌ها اخلاق سگی دارند!

M.R.M
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 فوریه 2018 | 10:32 ق.ظ
فروش «گرگ اهلی» در فضای مجازی با یک‌میلیون تومان فروشنده‌ها:گرگ‌ها اخلاق سگی دارند! درفک خبر: دیگر کار از خرید و فروش سمندر، عقاب، سنجاب و یوزپلنگ در فضای مجازی گذشته و حالا خرید و فروش «گرگ» هم انگار عادی شده است؛ آخرین آگهی اینستاگرامی هم در این خصوص مربوط می‌شود به «فروش یک جفت گرگ خاکستری به مبلغ یک میلیون تومان»! امروزه دیگر به مدد پیشرفت تکنولوژی و […]

درفک خبر: دیگر کار از خرید و فروش سمندر، عقاب، سنجاب و یوزپلنگ در فضای مجازی گذشته و حالا خرید و فروش «گرگ» هم انگار عادی شده است؛ آخرین آگهی اینستاگرامی هم در این خصوص مربوط می‌شود به «فروش یک جفت گرگ خاکستری به مبلغ یک میلیون تومان»!

امروزه دیگر به مدد پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی خرید و فروش گونه‌های حیات وحش نیز به سادگی صورت می‌گیرد به طوری که برخی از سودجویان در اینستاگرام با انتشار تصاویر حیوانات اقدام به خرید و فروش گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض می‌کنند.
در یکی از صفحان خرید و فروش گونه‌های حیات وحش، آلبومی از تصاویر یک گرگ خاکستری منتشر شده است و در توضیحات این عکس آمده است: « یک جفت گرگ خاکستری؛ دوستان دقت داشته باشید که این نژاد ایرانی نیست و در مناطق گرم سیر نمی‌تونه زندگی کنه. ۱۱ماهه اهلی چون از ۱۰روزه‌گی بزرگ کردیم ولی صاحب جدید باید برای جلب اطمینان تلاش کنه. از محیط زیست اومدن دیدن مشکلی نیست گفتن مجاز به آزادسازی نیستیم به دلایلی که باید حضوری گفته شه، قیمت توافقی زیر یک تومن چونه زدن آزاده، برا کسی که واقعا بخواد چون از چند باغ وحش خواستن ندادیم، کسی میخوایم که واقعاً بزرگش کنه تکی هم میدم.»

گر‌گ‌ها اخلاق سگی دارند!
فروشنده این جفت گرگ مردی ترک زبان است که برای فروش این گرگ‌ها به خبرنگار آنا بازارگرمی می‌کند و می‌گوید: ما سمت اردبیل زندگی‌ می‌کنیم و چون این گرگ‌ها بزرگ شده‌اند، نمی‌توانیم دیگر از آنها در این محل نگهداری کنیم به همین خاطر مجبوریم آنها را بفروشیم وگرنه خودمان آنها را نگه می‌داشتیم.
او که قیمت هر یک از گرگ‌ها را یک میلیون تومان اعلام می‌کند، ادامه می‌دهد: برای ارسال این گرگ به تهران مجبوریم یک ماشین کرایه کنیم که نیمی از هزینه را ما می‌دهیم و نیمی را شما بدهید تا هزینه ارسال برای شما سنگین نشود.
این مرد ساکن اردبیل در مورد چگونگی یافتن و بزرگ کردن این گونه حیات وحش می‌گوید: من ۲۰ تا سگ دارم این گرگ‌ها هم دو روزه بودند که به اینجا آوردیم و با ماده سگ و توله‌های سگ بزرگ شده‌اند به همین دلیل خلق و خوی سگ‌ها را به خود گرفته‌اند و شما نگران نباشید این گرگ‌ها وحشی و درنده و خطرناک نیستند و با سگ‌ها زندگی می‌کنند.
او که به گفته خود از ۲۰ سال پیش تاکنون در این منطقه با حیوانات بسیاری سرو کار داشته ادامه می‌دهد: این توله گرگ‌ها را از مناطق کوهستانی گرفتیم و دو روزه بوده که بزرگ کردیم بنابراین از وقتی آنها چشم باز کردند با یک ماده سگ بزرگ شدند.

او در مورد داشتن مجوز سازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری از این گرگ‌ها می‌گوید: رفقای زیادی در محیط زیست این منطقه داریم و حتی رئیس محیط زیست اینجا با ما دوست است، خودمان هم قصابی داریم به همین خاطر رئیس محیط زیست استان به ما گفته است که چون این گرگ‌ها را از توله‌گی به این محل آورده و بزرگ کرده‌ایم، مشکلی ندارد؛ در حالی اگر دو ماهه یا بزرگ‌تر بودند کارایی نداشت و اهلی نمی شد ولی چون دو سه روزه بوده خلق و خوی سگ‌ها را به خود گرفته‌اند.
خودمان حیوان‌باز هستیم؛ اینها اهلی هستند!
این مرد که به گفته خود حیوان باز است، ادامه می‌دهد: ما خودمان خیلی حیوان باز هستیم و به کارهایی که روی این حیوان انجام داده‌ایم کاملا اهلی شده و نگرانی از بابت حمله به سایر حیوانات و انسان ‌ها را ندارد.
وقتی از او علت عدم انتقال این گرگ‌ها را به باغ وحش استان جویا می‌شوم، می‌گوید ما در خلخال زندگی می‌کنیم و اینجا باغ وحش ندارد و باید آنها را به باغ وحش زنجان ببرم که شرایط و امکان این کار را ندارم و اگر محل بزرگتری داشتم حتما این گرگ‌ها را برای خودم نگهداری می‌کردم و نمی‌فروختم.

محیط زیست: ممنوع است! جریمه دارد، مصادره می‌کنیم!
علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه به خبرنگار آنا می‌گوید: طبق ماده ۷ قانون شکار و صید و طبق ماده ۸ قانون حفاظت بهسازی هر گونه خرید و فروش و صادرات و واردات گونه‌های حیات وحش باید با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست صورت گیرد، اگر بدون این هماهنگی و بدون اخذ مجوز نگهداری گونه‌های حیات وحش خرید وفروش حیات وحش اقدام کنند خلاف قوانین و مقررات است و مطابق قانون شکار و صید با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید می‌کند: گونه‌های این‌چنینی از این فرد متخلف دریافت و مصادره می‌شود و فرد نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شود. برهمین اساس به مردم توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید و فروش گونه‌های حیات وحش از قبیل چهارپا و پرندگان حتما باید از دارا بودن مجوز خرید و فروش از سوی محیط زیست اطمینان حاصل کنند.
تیموری ادامه می‌دهد: نگهداری و خرید و فروش این گونه‌ها به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و براساس قانون و مقررات مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرد. البته خرید و فروش و نگهداری گونه‌های غیربومی از جرایم کمتری نسبت به گونه‌های بومی حیات وحش برخوردارند و جریمه نگهداری و خرید و فروش گونه‌های بومی در سال ۹۴ در شورای عالی محیط زیست افزایش یافت به طوری که جریمه برخی از گونه‌ها ۱۰ برابر و حتی برخی از گونه‌ها تا ۱۶ برابر افزایش یافته است.
او یادآور می‌شود اگر گرگ خاکستری از نژاد ایرانی نباشد در معرض خطر انقراض نیست و جریمه کمی دارد البته پس از بررسی گونه حیوان می‌توان در مورد جریمه آن تصمیم گرفت زیرا برخی از گونه‌ها تغییر ژنتیکی داشته و حتی برخی اشتباها سگ را به عنوان گرگ در نظر می‌گیرند که اگر سگ باشد جزو گونه‌های حیات وحش نیست زیرا سگ جزو گونه‌های اهلی محسوب می‌شود و تحت نظر سازمان محیط زیست نیستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار