اهالی محله پشته رستم آباد:

امکان اشتغال از جوانان پشته رستم آباد سلب شده است

مجید رضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 ژانویه 2023 | 06:34 ق.ظ
امکان اشتغال از جوانان پشته رستم آباد سلب شده است ما خودمان به فکر اشتغال جوانانمان هستیم به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ اکبر جمالی یکی از اهالی محله پشته رستم آباد در خصوص معزل بیکاری جوانان و تعمهیداتی که اهالی روستا برای رفع این مشکل انجام داده اند گفت: در محله پشته بیش از ۱۵۰ خانواده در بالادست این منطقه دارای زمین بوده […]

ما خودمان به فکر اشتغال جوانانمان هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ اکبر جمالی یکی از اهالی محله پشته رستم آباد در خصوص معزل بیکاری جوانان و تعمهیداتی که اهالی روستا برای رفع این مشکل انجام داده اند گفت: در محله پشته بیش از ۱۵۰ خانواده در بالادست این منطقه دارای زمین بوده و به منظور اشتغال جوانان خود و حل معضل بیکاری که این روزها کشور دچار آن می باشد طرح هایی را ارائه داده تا خودشان توانسته باشند گام مثبتی در راستای اشغال اهالی این منطقه بردارند. طرح هایی که شامل کاشت درختان مثمر با بازدهی بالاتر از کشت دیم موجود و کاشت گیاهان دارویی و تبدیل همین باغات همزمان به مناطق گردشگری به منظور ورود گردشگر و مسافر به ییلاقات پشته است.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی اهالی محله پشته برای اشتغالزایی و بهره وری از زمین های این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: اهالی محله پشته برای رفع مشکل بیکاری با همت خود توانسته اند ضمن ایجاد اشتغال کسب درآمد کنند اما اکنون دو نفر از سرمایه گزاران که سال هاست در این منطقه واحدهای دام و طیور (مرغداری ) دارند اقدام به گسترش و افزایش ظرفیت مرغداری و دامداری خود نموده اند. به تبع با این افزایش ظرفیت، زمین های اطراف این واحدهای صنعتی در حریم واحدهای صنعتی مرغداری و دامداری قرار گرفته و امکان توسعه و اجرای طرح های یاد شده برای اهالی این روستا میسر نخواهد بود. در همین رابطه از مسئولین مربوطه تقاضا داریم توجه ویژه ای به منافع اهالی محله پشته داشته باشند و جلوی این کار را بگیرند.

امکان اشتغال از جوانان پشته سلب شده است

یکی دیگر از جوانان محله پشته با اشاره به سکونت اهالی در ییلاقات این محل گفت: در جنگل های محله پشته که به موازات منطقه «زونگاه سلانسر» واقع شده است مردم از زمان قدیم در این منطقه ساکن بوده و همواره در فصول مختلف سال ییلاق و قشلاق کرده اند.

وی افزود: در گذشته یک واحد مرغداری در این منطقه احداث شده است و اخیرا مالک این مرغداری قصد افزایش ظرفیت این واحد صنعتی را دارد که در پی آن حریم هوایی و زمینی مرغداری زیاد شده و دیگر امکان اشتغال برای جوانان محله پشته در این منطقه میسر نخواهد بود. ما از مسئولین می خواهیم به هر طریقی مانع این افزایش ظرفیت شوند تا جوانان این محله بتوانند با اقدامات خود در اجرای طرح ارایه شده به فرمانداری محترم و دیگر ادارات مربوطه گام های مثبتی برای اشتغال بردارند.

تمام آب رودخانه سهم یک نفر شده است

یکی دیگر از اهالی محله پشته با اشاره به افزایش ظرفیت واحد صنعتی دامداری در ییلاق پشته گفت: در مجاورت زمین هایی که اهالی محله پشته اقدام به اجرای طرح های فوق نموده اند یک واحد دامداری قرار دارد که مالک آن درصدد مکانیزه کردن وا فزایش ظرفیت آن می باشد که همین امر نیز مستلزم حریم بیشتری برای این دامداری است. همچنین مالک این دامداری یک استخرخاکی پرورش ماهی دارد، لازم به ذکر است تمامی حجم آبی که از رودخانه جاری می شود روانه این استخر ماهی شده است همین مسئله باعث شده باغ های زیتون در این مسیر به دلیل بی آبی خشک شوند و صاحبان این باغ ها نیز به دلیل خشکسالی و کمبود آب کشاورزی باغات خود را به حال خود رها کرده اند. متاسفانه کل زمین های زراعی از ۱۵۰ هکتار در این منطقه در حریم این ۲ دامداری و مرغداری قرار خواهد گرفت و عملا دیگر هیچگونه فعالیتی که در راستای حفظ محیط زیست و درخت کاری و همچنین راه اندازی منطقه گردشگری و… به جهت بهبود وضعیت اقتصادی ۱۵۰ خانوار و جوانان محله پشته را نمی توان صورت داد.

وی افزود: اهالی محله پشته با هماهنگی ادارات برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری در این منطقه قصد احداث استخر را دارند و همچنین در صدد هستند تا در زمین های اطراف به درخت کاری و کاشت گیاهان دارویی اقدام نمایند. این کار گام بزرگی در راستای حفظ و گسترش فضای سبز و محیط زیست و معیشت مردم خواهد بود. اما افزایش ظرفیت این واحدها مانع بزرگی برای تحقق این امر است.

 

با حمایت از مردم از تنش اجتماعی جلوگیری کنید

 

یکی دیگر از اهالی محله پشته به مشکلات پس از افزایش ظرفیت واحدهای دامداری و مرغداری واقع در ییلاقات پشته اشاره کرد و گفت: با افزایش ظرفیت این دامداری و مرغداری اهالی دیگر نمی توانند یک طرح گردشگری ساده ، طرح جامع اقتصادی هم راستا با حفظ محیط زیست وهمچنین ارتقاء وضعیت اقتصادی منطقه وجوانان در زمین های خود داشته باشند. این مشکل باعث رانده شدن آنها از زمین هایشان خواهد شد.

وی افزود: در این پرونده دادستان محترم انقلاب شهرستان رودبار و همچنین مجموعه محترم فرمانداری و بخشداری کمال همکاری را با مردم داشته اند و دستور مقابله با روند توسعه مرغداری وگاوداری را داده اند اما به هر روی مالکان آن با گرفتن برخی مجوزات توسعه بدونه داشتن مجوز ساخت و بی توجه به دستورات بخشداری و دادستان محترم به کار خود ادامه داده اند بطوریکه یکی از این واحدها تقریبا تکمیل و دیگری به مرحله فونداسیون رسیده است.

اهالی پشته در پایان گفتند. ما به دنبال یک راه قانونی برای مقابله با این ساخت و سازها و افزایش ظرفیت ها هاهستیم و از روش های پر ریسک برای جامعه و ایجاد تنش اجتماعی پیشگیری نموده ایم اما از مسئولین انتظار داریم برای رفع این مشکل در کنار اهالی خونگرم و جوانان محله پشته رستم آباد باشند تا از بروز تنش اجتماعی جلوگیری شود.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار