با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد؛

مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران رودبار

مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 29 دسامبر 2022 | 19:56 ب.ظ
مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران رودبار مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران رودبار با حضور فرماندار رودبار ، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گیلان ، امام جمعه رودبار ، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان و طلاب برگزار گردید. در پایان مراسم از زحمات خانم سمیه حسنی قدردانی ، خانم ایران کهزادی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت معصومه […]

مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران رودبار با حضور فرماندار رودبار ، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گیلان ، امام جمعه رودبار ، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان و طلاب برگزار گردید.

در پایان مراسم از زحمات خانم سمیه حسنی قدردانی ، خانم ایران کهزادی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) رودبار معرفی شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) رودبار: سوره کوثر بیان‌گر یک سبک زندگی است

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان در مراسم تکریم و معارفه مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) رودبار گفت: سوره کوثر بیان‌گر یک سبک زندگی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیبی مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان صبح امروز در مراسم تکریم معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران رودبار که با حضور امام‌جمعه، فرماندار، روسای ادارات و نهادهای شهرستانی، هیات‌امناء و اساتید مدرسه برگزار شد، با اشاره به برتری علوم انسانی در جوامع بیان کرد: علوم انسانی نقش راهبری سایر علوم را بعهده دارد و پیشران سایر علوم است؛ حال اگر تدوین و تنظیم علوم انسانی به‌دست بشر باشد نتیجه آن‌چیزی است که در غرب می‌بینیم: حذف خدا و انسان‌محوری؛ لکن اگه رهبری علوم انسانی به دست خالق انسان باشد، علوم انسانی با قید وحیانی همراه شده و علوم انسانی اسلامی مطرح می‌گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ایام شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام افزود: در قرآن سوره و واژه‌‌ای به نام “کوثر” داریم که این سوره و این نام خود بیان کننده یک سبک زندگی است که می‌توان از آن با عنوان سبک زندگی کوثر نام برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان گفت: از ویژگی‌های این سبک زندگی را می‌توان از آیات همین سوره برداشت کرد؛ سه عنصر سبک زندگی کوثری که عبارت است از: “توحید” بدان معنا این که بدانیم همه مواهب و عطایا [وجود، رزق و غیره] از خداست: “انا اعطیناک..”

 

وی افزود: از “فصل لربک..” در آیه دوم، عنصر دوم قابل برداشت است و آن عبودیت است و عنصر سوم ایـثار و گذشت است که از عبارت “وانحر” بدست می‌آید.

حبیبی با اشاره به این‌ که‌ نتیجه بی‌اعتنایی به این‌ سبک زندگی نیز از آیه بعد قابل فهم است گفت: اگر غیر از سبک زندگی کوثر، سبک دیگری برگزینیم، نتیجه آن ابتر ماندن تلاش‌هایمان است.

این استاد و محقق حوزه علمیه در ادامه افزود: قرآن علاوه بر سبک‌های صحیح زندگی به سبک‌های نادرست هم اشاره و انسان را از آن برحذر می‌دارد از جمله سبک زندگی تکاثر که در سوره تکاثر مطرح است: افزون‌طلبی و جمع آوری مال و پرداختن به امور دنیوی و تفاخر و خودبزرگ ‌بینی سبکی نادرست از زندگی است که در این سوره بدان اشاره می‌کند؛ مشرکان عصر پیامبر تا حدی به این سبک زندگی گرفتار بودند که کارشان به شمردن قبور مردگان برای تفاخر رسیده بود.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: رسالت حوزه علمیه این است که به تبیین سبک‌های درست و نادرست زندگی بپردازد و به مردم عرضه نماید.

دراین نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدی امام‌جمعه شهرستان رودبار و رئیس امنای این مدرسه اظهار داشت: نیاز به حوزه‌های علمیه خواهران بعد از انقلاب بیش از گذشته احساس شد و به برکت این انقلاب حوزه‌های علمیه خواهران رونق گرفت.

وی افزود: پرورش نسلی که مدافع حرمت زن، خانواده و نظام اسلامی باشند از رسالت‌های بانوان طلبه است.

امام‌جمعه رودبار گفت: آرزوی همه انبیاء و اوصیای الهی در طول تاریخ تشکیل حکومت اسلامی بود و این امر که با عنایت خداوند در کشور ما به‌دست آمده نیازمند حراست است و حوزه‌های علمیه خواهران نیز می‌بایست نقش خود را در این زمینه ایفا نمایند.

 

دکتر عموپور فرماندار رودبار نیز در این نشست بیان داشت: حوزه‌های علمیه خواهران نتیجه اندیشه سیاسی امام است؛ امام رحمت‌الله علیه با کنار زدن اندیشه‌های مبتذل تجددگرایانه و هم‌چنین تفکرات متهجرانه در خصوص زن، اندیشه درست اسلام درمورد زن را به بطن جامعه آورد.

 

وی با محکوم کردن فتنه‌های اخیر که زن را محور شعارهای خود قرار داده بود افزود: آزادی زن و مرد در چارچوب دین تعریف می‌شود و آن نگاه‌های شیطانی به زن که همه آرمانش ظاهرشدن زن در جامعه بدون پوشش و حجاب است نزد عقلا آشکارا محکوم به شکست است و در این راستا حوزه علمیه خواهران می‌تواند در تبیین صحیح جایگاه و مقام انسانی زن در جامعه موثر باشد.

 

خانم‌ حسنی مدیر سابق مدرسه نیز در این مراسم به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت‌های دوران خدمت خود ارائه پرداخت و خانم کهزادی برنامه‌های خود را جهت هدایت و راهبری این مدرسه مبارکه برشمرد.

 

در این جلسه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از زحمات خانم سمیه حسنی که قریب چهارسال سکان مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها رودبار را به‌دست داشت تقدیر و تشکر شد و خانم ایران کهزادی حکم خود را به‌عنوان مدیر جدید این مدرسه مبارکه تحویل گرفت.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار