قطار نیامد، نوبخت رفت‼️

فرزانه احمدی خولکی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 جولای 2018 | 09:52 ق.ظ
قطار نیامد، نوبخت رفت‼️ درفک خبر ♦️ هشتمین روز از مهرماه سال ۱۳۸۱ بود که مراسم آغاز عمليات اجرايي راه‌آهن قزوين – رشت – بندرانزلي با حضور رئیس‌جمهور وقت برگزار شد. بر اساس برآورد صورت گرفته در خبرگزاری‌ها، این راه‌آهن که به انزلی نیز ختم می‌شد قرار بود به مسافت ۲۱۲ کیلومتر و با هزینه تقریبی یک هزار و […]

درفک خبر

♦️ هشتمین روز از مهرماه سال ۱۳۸۱ بود که مراسم آغاز عمليات اجرايي راه‌آهن قزوين – رشت – بندرانزلي با حضور رئیس‌جمهور وقت برگزار شد.

بر اساس برآورد صورت گرفته در خبرگزاری‌ها، این راه‌آهن که به انزلی نیز ختم می‌شد قرار بود به مسافت ۲۱۲ کیلومتر و با هزینه تقریبی یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال احداث شود و زمانی ۸ ساله برای آن در نظر گرفته‌شده بود.

♦️ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن از سال ۸۵ آغاز شد و قرار شد در سال ۸۹ تحویل داده شود که البته در دولت نهم و دهم با کمترین سرعت کاری تحویل دولت فعلی شد. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم وعده‌های بسیاری توسط دولت برای پایان یافتن این پروژه طولانی‌مدت داده شد، به‌گونه‌ای که استاندار اسبق گیلان دی‌ماه ۹۱ از آن خبر می‌داد که پروژه ۸۰ درصد پیشرفت کاری داشته است و تنها ۲۰ درصد باقی‌مانده است و مشکل مالی نیز وجود ندارد.

حجت شعبانپور مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان گیلان نیز از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه خبر داده بود و مدعی شده بود:

♦️ تکمیل راه‌آهن گیلان به ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعتبار نیاز است که با تأمین این میزان اعتبار این پروژه تا سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد!

♦️ نجفی استاندار وقت گیلان نیز در همان آغاز کار خود در آذر ۹۲ این رابطه گفته بود که این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت این مسیر ریلی تاکنون ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان هزینه شده و برای تکمیل ساخت این پروژه به ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان دیگر نیاز است. پس‌ازآن و در سال ۹۳ مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی مدعی می‌شود که با اختصاص فاینانس به پروژه راه‌آهن گیلان، این پروژه تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد. وی در تیر ۹۳ می‌گوید: با این روند راه‌آهن در بدبینانه‌ترین حالت در سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد!

♦️ مراحل اجرای این پروژه با محدودیت منابع روبرو بود که قرار شده امسال از محل فاینانس به این پروژه تزریق شود تا با سرعت بیشتری شاهد پیشرفت این پروژه باشیم.

محمدباقر نوبخت اسفند ۹۴ در آستانه عید از پروژه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

♦️ راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت تا #دهه_فجر سال ۹۵ افتتاح و فعالیت‌های اجرای راه‌آهن رشت‌ ـ بندر انزلی و رشت‌ ـ‌ آستارا آغاز می‌شود؛ اما حال قبل از رسیدن به دهه فجر آقای نوبخت با بازدید از راه‌آهن دوباره زمان افتتاح به تأخیر می‌اندازد.

♦️ قبل از نوبخت سال ۹۵ رئیس‌جمهور نیز در سفر به استان گیلان و در جمع مردم در ورزشگاه شهید عضدی از آن خبر داده بود که پروژه راه‌آهن قزوین رشت در سال ۹۵ افتتاح خواهد شد.

♦️ ماجراهای قطار رشت – قزوین اما به همین‌جا ختم نمی‌شود و کار به‌جایی می‌رسد که در آخرین وعده که احتمالاً بالاخره عملی شود گفته شد در هفته دولت سال جاری بالاخره این پروژه پس از ۱۶ سال به پایان خواهد رسید اما یک جای کار متفاوت است! آن‌هم استعفای صبح امروز محمدباقر نوبخت از تمامی سمت‌های خود در دولت است.

♦️ هرچند که گفته‌شده با این استعفا مخالفت شده است اما احتمالاً نوبخت دیگر در سمت ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حضور نداشته باشد. در این شرایط باید گفت عمر دولتی نوبخت هم به شنیدن سوت قطار در گیلان قد نداد و قطار به رشت نیامده نوبخت از دولت جدا شد!

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار