یادداشت روز؛

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (بیماریCCHF) چیست؟؟

دکتر رحیمی پور
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 جولای 2018 | 09:47 ق.ظ
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (بیماریCCHF) چیست؟؟ درفک خبر ‍  ⭕تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(بیماری  CCHF) چیست؟ ✔یک بیماری ویروسی حاد تبدار مشترک بین انسان و حیوان است با وجودی که بیماری مخصوص حیوانات است ولی موارد تک گیر و همه گیری های ناگهانی این بیماری در انسانها نیز اتفاق می افتد. ✔این بیماری عمدتا در اثر گزش کنه و همچنین دستکاری […]

درفک خبر

‍  ⭕تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(بیماری  CCHF) چیست؟

✔یک بیماری ویروسی حاد تبدار مشترک بین انسان و حیوان است با وجودی که بیماری مخصوص حیوانات است ولی موارد تک گیر و همه گیری های ناگهانی این بیماری در انسانها نیز اتفاق می افتد.

✔این بیماری عمدتا در اثر گزش کنه و همچنین دستکاری و له کردن آن،تماس با دام آلوده و یا تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده در زمان زبح،مصرف گوشت و جگر خام یا نیم پخته و تماس با خون و ترشحات بیمار آلوده انتقال می یابد.

✔بیمار به طور ناگهانی دچار تب،سردرد و درد عضلانی می شود و ممکن است علائم درد پشت چشم،درد و سفتی گردن،گلودرد،اسهال،استفراغ و درد شکم نیز ایجاد شود.
معمولا ۴ روز پس از شروع علائم دانه های قرمز رنگ در دهان،گلو و بر روی پوست بدن ظاهر می گردد در نهایت فرد دچار خونریزی از قسمت های مختلف بدن مانند معده،روده،لثه،بینی،گوش،ملتحمه چشم،مثانه و رحم میگردد.

✔افراد در معرض خطر،دامداران،کارکنان کشتارگاه،قصاب ها،خانم های خانه دار،دامپزشکان،کارکنان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی می باشند.

❌از گوشت سالم و بهداشتی  که دارای مهر دامپزشکی است،استفاده نماییم.
❌از خوردن گوشت،جگر خام یا نیم پخته جدا خودداری نموده و حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نماییم.
❌در صورت تماس با بیمار یا ترشحات و‌مواد دفعی بیمار حتما با پزشک مشورت نمایید.

✳دکتر رحیمی پور،رئیس مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی بره سر

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار