با حضور استاندار گیلان؛

موسسه خیریه مادر و کودک رستم آباد، یک واحد آموزشکده فنی را به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان اهدا کرد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: دوشنبه 28 نوامبر 2022 | 19:11 ب.ظ
موسسه خیریه مادر و کودک رستم آباد، یک واحد آموزشکده فنی را به دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان اهدا کرد آموزشکده فنی و حرفه ای حضرت سیدالشهدا(ع) رستم آباد رودبار بعنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی هبه شده از سوی خیرین به وزارت، علوم تحقیقات و فناوری با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر اسدالله عباسی در آئین بهره برداری آموزشکده فنی و حرفه ای سیدالشهدا رستم […]

آموزشکده فنی و حرفه ای حضرت سیدالشهدا(ع) رستم آباد رودبار بعنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی هبه شده از سوی خیرین به وزارت، علوم تحقیقات و فناوری با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر اسدالله عباسی در آئین بهره برداری آموزشکده فنی و حرفه ای سیدالشهدا رستم آباد، با قدردانی از اقدام ارزشمند موسسه خیریه مادر کودک و مدیران این مجموعه افزود: این آموزشکده در زمینی به مساحت پنج هکتار و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع ابنیه به ارزش ۵۰ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در شهرستان رودبار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه رودبار منطقه صنعتی است، اضافه کرد: احداث آموزشکده فنی حرفه ای در رودبار و بعد از زلزله دلخراش سال ۶۹  رویکرد صنعتی و آموزشی دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت خوابگاهی ۴۰۰ دانشجو در آموزشکده سیدالشهدا رستم آباد، بیان کرد: این مجموعه آموزشی می تواند بخش اعظمی از نیازهای آموزش فنی و حرفه ای را در گیلان و شهرستان رودبار پوشش دهد.

دکتر عباسی، ارتباط صنعت و دانشگاه را یکی از مهم مولفه های توسعه و پیشرفت برشمرد و اظهار کرد: وجود کارگاه های فنی و آموزشی و زیرساخت های آموزشی در دانشکده سیدالشهدا رستم آباد می تواند محقق کننده ارتباط زنجیره صنعت و دانشگاه باشد.

دکتر عباسی به حادثه تلخ و ناگوار زلزله ۶۹ رودبار اشاره و اضافه کرد:تلخ کامی زلزله ۶۹ رودبار هیچ وقت از اذهان گیلانیان و مردم ایران پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به نوع دوستی و خیرخواهی مردم گیلان، به تشریح اهمیت و جایگاه احداث مجتمع علمی و آموزشی خیرساز مادر و کودک رستم آباد پرداخت و افزود: خیرخواهی و نوع دوستی با فرهنگ مردم گیلان عجین شده است و این مهم در همه جای ایران هم صدق می کند و مردم در انجام کار خیر از یکدیگر سبقت می گیرند.

استاندار گیلان با تاکید بر ارتباط گیری صنعت با مراکز علمی و آموزشی، بیان کرد: خروجی های مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به دروازه صنعت و تولید متصل شود تا رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی را به همراه داشته باشد.

دکتر عباسی با بیان اینکه دانش افراد باید تبدیل به ثروت شود، گفت: تجاری سازی مفاهیم علمی و دانش در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مدیران در اتصال زنجیره های صنعت به مراکز آموزشی و دانشگاهی‌، افزود: متولیان امر در راستای تسهیل بخشی اتصال صنعت و واحدهای تولیدی با مراکز آموزشی وظیفه سنگینی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه آموزشکده فنی و حرفه ای سیدالشهدا رستم آباد می تواند به محلی برای ارتباط صنعت و دانشگاه بدل شود، گفت: مسئولان شهری و شهرستانی نسبت به این مجموعه آموزشی خیرساز دغدغه مند باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند مجموعه خیریه مادر و کودک در بخش فرهنگی، آموزشی و ورزشی، تاکید کرد: از ظرفیت های امکانی این مجموعه به نحو مطلوب استفاده شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: با برپایی نمایشگاه دستاوردها و تولیدات مجتمع آموزشی سیدالشهدا رستم آباد، نسبت به معرفی آن بدرستی اقدام شود.

دکتر عباسی با تاکید بر ایده پردازی های آموزشی در بخش های مختلف، بیان کرد: ظرفیت های آموزشی و امکانی آموزشکده سیدالشهدا رستم آباد می تواند به کمک توسعه این منطقه بیاید.

وی با اشاره به فعالیت زودهنگام معدن سنگرود و ظرفیت سنجی برای نیروی انسانی این مجموعه، افزود: آموزشکده فنی رستم آباد می تواند نیروهای تخصصی معدن سنگرود را تامین کند.

در آئین بهره برداری آموزشکده فنی و حرفه ای حضرت سیدالشهدا(ع) رستم آباد رودبار بعنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی هبه شده از سوی خیرین موسسه خیریه مادر کودک به مدیرعاملی خانم لاجوردی به وزارت علوم تحقیقات و فناوری،استاندار گیلان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشو، جمعی از مسئولان استان و شهرستان و مردم منطقه حضور داشتند.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار