جوانانی که در خیابان آمدند فرزندان خودمان هستند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 نوامبر 2022 | 10:52 ق.ظ
جوانانی که در خیابان آمدند فرزندان خودمان هستند در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.   درفک خبر/ گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به شرح ذیل است: سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربه‌اندوز و تجربه‌آموز است. تاریخی […]

در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

درفک خبر/ گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به شرح ذیل است:

سیزدهم آبان یک روز تاریخی است، هم تاریخی است، هم تجربه‌اندوز و تجربه‌آموز است.

تاریخی است یعنی اینکه در این روز حوادثی اتفاق افتاده که در تاریخ ماندنی است این حوادث فراموش شدنی نیست، نباید هم فراموش بشود.

تجربه‌آموز است چون به خاطر همین حوادث، یک واکنشهایی به وجود آمده است که آن واکنشها برای ما، برای آینده‌ی کشور، برای آینده‌ی عمرخودتان، برای آینده‌ی ملتتان درس است. از این تجربه‌ها استفاده کنید. آینده مال شماهاست دیگر. این روز هم تجسم شرارت آمریکاست، هم تجسم ضربه خوردن آمریکاست، هم مغلوب شدن آمریکاست، یعنی این کسانی که خیال میکنند آمریکا یک قدرت دست نخوردنی است، به حوادث این روز که نگاه کنیم، معلوم میشود نه، کاملاً آسیب‌پذیر است.

من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین اسناد لانه ی جاسوسی را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند. این‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این مدتی که در ایران حضور داشتند یعنی از سال حدود مثلاً ۲۹-۲۸ و اینها چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی، چه خیانت‌هایی انجام دادند.

خب یک نکته‌ای اینجا وجود دارد در این مسئله‌ی تهاجم به سفارت آمریکا که درواقع گفتند لانه‌ی جاسوسی -که همین‌جور هم بود-، اینکه آمریکایی‌ها در اظهاراتشان، در تبلیغاتشان‌ در مصاحبه‌هایشان، در مصاحبه‌ای که با خود من کردند در سفر به نیویورک زمان ریاست جمهوری این حادثه را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی می‌کنند. می‌گویند علت اینکه آمریکایی‌ها در مقابل ملت ایران ایستادند حرکتی بود که شما در سفارت انجام دادید. یعنی حمله کردید به سفارت ما و بین ما و شما اختلاف بوجود آمد، دعوا شد و دشمنی شد. دروغ می‌گویند مسئله این نیست.

آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا ۲۸ مرداد سال ۳۲ است. در ۲۸ مرداد یک حکومت ملّی سر کار بود، حکومت مصدّق یک حکومت ملّی بود. مشکلش هم با غربی‌ها فقط مسئله‌ی نفت بود. نه حجت‌الاسلام بود، نه داعیه‌ی اسلام‌خواهی داشت، فقط مسئله‌ی نفت بود. نفت دست انگلیس‌ها بود. او گفت نفت دست خودمان باشد، فقط جرمش فقط این بود. آمریکایی‌ها نشستند علیه مصدّق توطئه کردند و کودتا ایجاد کردند؛ یک کودتای عجیب و غریبی. با اینکه مصدّق با آمریکایی‌ها خوش‌بین بود، نسبت به آنها اعتماد داشت، حتّی علاقه داشت، فکر می‌کرد دولت آمریکا در مقابل انگلیس‌ها از او حمایت خواهند کرد. ولی اینها از پشت خنجر زدند. مصدّق و اطرافیانش و همه را دستگیر کردند. بعضی را بعدها اعدام کردند، بعضی را هم سال‌های متمادی زندان کردند.

اختلاف ملّت ایران با آمریکا از روز بیست و هشت مرداد است. چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ نفت را که از چنگ انگلیس‌ها درآورده بود، دادید به یک کنسرسیومی، که در آن انگلیس بود، آمریکا بود، چند دولت دیگر بودند.

این دعوای ما با آمریکایی‌ها شروعش از آن روز است. حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بی‌شرمی میگویند ما طرف‌دار ملّت ایرانیم!

از اوایل انقلاب ملت ایران را تحریم کردند. در این چند سال اخیر شدیدترین تحریم‌ها را -که خودشان گفتند هرگز در طول تاریخ هیچ ملتی این جور تحریم نشده- علیه ایران اعمال کردید.

در فتنه‌ی ۸۸ صریحاً از فتنه‌گرها حمایت کردید. قبل از آن اوباما به من نامه نوشته بود که ما بیاییم با شما همکاری کنیم، ما با شما دوست هستیم، به تعبیر ما قسم آیه که ما قصد سرنگون کردن شما را نداریم؛ اما تا فتنه‌ی ۸۸ شروع شد، شروع کردند به حمایت کردن به امید اینکه شاید بتواند این فتنه به نتیجه برسد و ملت ایران را به زانو در بیاورد.

شما آمریکایی‌ها سردار رشید ما را صریحاً اعلام کردید که کشتید؛ کشتید و به آن افتخار کردید. گفتید دستور دادید. شهید سلیمانی صرفاً قهرمان ملی نبود. قهرمان منطقه بود. نقش شهید سلیمانی در رفع مشکلات چند کشور در منطقه نقش عظیم و بی‌همتایی بود. شما این مرد بزرگ و همراهانش را به شهادت رساندید. شهید ابومهدی المهندس و بقیه‌ی دیگران را.

شما از قاتلان دانشمندان هسته‌ای ما حمایت کردید. صهیونیست‌ها دانشمندان ما را یکی یکی به شهادت رساندند و شما از آنها حمایت کردید؛ محکوم که نکردید هیچ، حمایت کردید از آنها.

شما میلیاردها دلار از اموال این ملت را در کشورهای مختلف حبس کردید. چندین میلیارد که اگر این پولها در اختیار دولت خدوم مثل دولت کنونی قرار داشت خیلی کارهای خوب میتوانست با آنها انجام بدهد… غیر از آن اموالی که از اول انقلاب در آمریکا حبس شد.

در بیشتر حوادث ضدّایرانی جای پای آمریکا را می‌شود دید. آن وقت اینها ادعا می‌کنند که ما دلسوز ملت ایرانیم.

باز دیروز مجدداً آمریکایی‌ها گفتند که بله ما دلسوز ملت ایرانیم. دروغ محض با وقاحت تمام.

البته اینها خیلی دشمنی کردند، اما به کوری چشم آنها ملت ایران بسیاری از این دشمنی‌ها را خنثی کرد.

بعضی از این حوادث هم هنوز بین ما باقی است، فراموش نکردیم. ما هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد. این را بدانند. حرفی زده‌ایم در این مورد، پای آن حرف ایستاده‌ایم. در وقت خودش، سر جای خودش ان‌شاءاللّه انجام خواهد گرفت.

نوجوان امروز برخلاف نوجوان قدیم یک عنصر بالغ و عاقل است؛ یک عنصر خردمند است. زمان ما این جوری نبود.

نوجوان امروزی فکر می‌کند تحلیل می‌کند تحلیل را درست می‌فهمد، نکاتی به نظرش می رسد، جوان امروزی اهل تحلیل است.

انقلاب اسلامی بود که جوان را بیدار کرد هم در دوران نهضت در آن سال آخر نهضت که جوان‌ها آمدند در میدان به فرمان امام و هم بعد از نهضت تا امروز روز به روز جوانهای ما رشد کردند. قدرت تحلیل دارند، قدرت فهم حوادث را دارند. خب، حالا این یک حقیقتی است. این حقیقت را همچنان که ما می‌فهمیم دشمن هم می‌فهمد.

دشمن هم میفهمد که جوان امروز چشم و گوشش باز و حواسش جمع است و هوشمند است و قابل تحلیل است، چه کار میکند؟ بیکار که نمی‌ماند دشمن. دشمن برای اینکه این حالت جوان ما را خنثی کند شروع می‌کند محتوای ذهنی برای جوان درست کردن. این حجم عظیم دروغ‌ها در شبکه‌های مجازی به خاطر این است. این همه دروغ این همه خلاف واقع این همه حرفهای انحرافی، این همه تهمت، برای این است که برای این ذهن فعّال، محتوا درست کند دشمن.

اینکه من مدام می‌گویم جهاد تبیین برای این است. محتوا را قبل از اینکه دشمن محتوای غلط و انحرافی و دروغ درست کند شما محتوای دارای حقیقت و صحیح را درست کنید و انتقال بدهید به ذهن جوانها.

یکی از نشانه‌های انحطاط آمریکا بر سر کار آمدن کسانی مثل رئیس‌جمهور فعلی و رئیس‌جمهور قبلی است. یک کشور ۳۰۰ میلیونی، سیصد و خرده‌ای میلیون خودشان را میکشند یک رئیس‌جمهور سر کار می‌آوردند مثل ترامپ که همه‌ی دنیا او را دیوانه دانستند بعد او ساقط میشود یکی می‌آید مثل این که حالا شما قضایای این را دیگر میدانید،  این دلیل انحطاط یک ملت است، این دلیل انحطاط یک تمدّن است.

ببینید این قضیه‌ی شاهچراغ شیراز این چه جنایت بزرگی بود. آن پسربچه‌ی پایه‌ی دوم یا پایه‌ی ششم یا پایه‌ی دهم، اینها چه گناهی کرده بودند؟ آن طفلک شش ساله‌ای که پدر و مادر و برادرش را از دست داده این کوه سنگین غم را چرا بر دوش او انبار کردند؟ چرا؟ این بچه چکار کند با این غم بزرگ، غیرقابل تحمل، این جنایت این جنایتهای بزرگی است اینها.

آن طلبه‌ی جوان، طلبه‌ِی شهید جوان در تهران ــ آرمان عزیز! ــ او چه گناهی کرده بود؟ طلبه‌ِی جوان، دانشجو بوده آمده طلبه شده، متدیّن، مؤمن، متعبّد، حزب‌اللهی، شکنجه کنند زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان، اینها کارهای کوچکی است؟ اینها که‌اند؟ این [را] باید فکر کرد؟ اینها که‌اند؟ این بچه‌های ما که نیستند، این جوانهای ما که نیستند اینها،‌اینها که‌اند؟ از کجا دستور میگیرند؟ چرا این کسانی که مدّعیِ حقوق بشرند اینها را محکوم نکردند؟ چرا قضیه‌ی شیراز را که یک انفجار بود محکوم نکردند؟ اینها طرفدار حقوق بشرند؟

اینها را بشناسیم، اینها را بشناسید. البته ما یقه‌ی اینها را رها نخواهیم کرد، نظام جمهوری اسلامی به حساب این جنایتکارها خواهد رسید حتماً.  هرکس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها در این جنایتها دستی داشته مجازات خواهد شد ان‌شاءاللّه بدون تردید.

ایشان با اشاره به اینکه ثمره هوش و استعداد جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ مقابل چشم همگان است، گفتند: در آینده برکات شما دهه هشتادی‌ها و متولدان دهه ۹۰ را نیز همه خواهند دید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان در جمع پرشور صدها دانش آموز در نکته مهمی گفتند: همه مسئولان و آحاد مردم باید مراقب باشیم که پیامی که با هر حرکت و هرکار و سخن خود به خارج از کشور می‌فرستیم چیست.

رهبر انقلاب تأکید کردند: ملت و جوانان و مسئولان کشور باید «قدرت مقاومت و عزم راسخ خود را برای ایستادگی در مقابل زورگویان» به همه دنیا و به خصوص دشمنان منتقل کنند.

ایشان افزودند: دولتمردان هم در این زمینه وظایف سنگینی دارند و باید کوتاهی‌های گذشته تکرار نشود و دستگاههای مختلف از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، ارشاد، وزارتخانه‌های اقتصادی، معاونت علمی ریاست جمهوری به وظایف خود با جدیت عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اطمینان داشته باشیم اگر هر کسی در هر جا که مشغول کار یا مسئولیت است، وظایفش را بشناسد و به آن عمل کند، تمام مشکلات حل می‌شود و کشور و ملت به آرزوی نهایی خود خواهند رسید.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار