مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان خبر داد:

نخستین سکونتگاه بشر اولیه ایران در شهرستان رودبار شماره‌گذاری شد

مجیدرضائی
تاریخ انتشار: شنبه 22 اکتبر 2022 | 19:44 ب.ظ
نخستین سکونتگاه بشر اولیه ایران در شهرستان رودبار شماره‌گذاری شد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از شماره‌گذاری مسیر دسترسی به غار ۲۳۰ هزار ساله دربند رشی بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار به عنوان نخستین سکونتگاه بشر اولیه ایران خبر داد. درفک خبر/ ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر توریسم اقتصادی در رونق گردشگری گیلان اظهار کرد: […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از شماره‌گذاری مسیر دسترسی به غار ۲۳۰ هزار ساله دربند رشی بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار به عنوان نخستین سکونتگاه بشر اولیه ایران خبر داد.

درفک خبر/ ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر توریسم اقتصادی در رونق گردشگری گیلان اظهار کرد: مسیر دسترسی به غار ۲۳۰ هزار ساله دربند شهرستان رودبار توسط تابلو‌های راهنمای چوبی با معماری خاص منطقه جهت راهنمایی گردشگران نشانه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی ۲۳۰ هزار ساله دربند رودبار بیان کرد: این غار به عنوان نخستین سکونتگاه بشر اولیه ایران محسوب می‌شود و در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است و همچنین با توجه به اینکه عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی ایران به شمار می‌رود که هر ساله هزاران گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند.

جهانی با بیان اینکه به همت اداره میراث فرهنگی شهرستان رودبار مسیر دسترسی به این غار با تابلو‌های راهنمایی کاملاً نشانه گذاری شده است، افزود: تعداد ۱۰ تابلو در مسیری که به غار دربند منتهی می‌شود را توانستیم نشانه گذاری و نصب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه نصب تابلو‌های نشانه‌گذاری شده کاملاً سنتی و از جنس چوب هستند، گفت: در تلاش بودیم که در این تابلو‌ها از الگوی معماری منطقه استفاده شود و از گردشگران و مردم منطقه می‌خواهیم تا از این نشانه‌ها حفاظت و نگهداری همکاری کنند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار